Marketinggel nyugtatnák az elkeseredett tejtermelőket

2016. március 18. 07:57
Összesen 420 millió forintos tejpiaci marketingkampányt jelentett be az agrárminiszter egy nappal a hazai tejtermelők holnapi demonstrációi előtt. Az uniós túltermelés miatt dömpingáron importált tejtermékek hosszabb távon tönkretehetik a hazai tejágazatot. A termelők szerint hosszabb távon a kereskedők és a fogyasztók tehetik a legtöbbet a megmentésükért.

Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért - jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az MTI szerint Budaörsön. A tárca, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum 420 millió forintos, közös programjának célja, hogy minél több magyar tejet vásároljanak a fogyasztók. Hangsúlyozta, hogy a magyar tej kiváló minőségű, friss, megbízható, ellenőrzött élelmiszer, s erre a csomagoláson látható tejszív logóval kívánják felhívni a figyelmet. A miniszter bízik abban, hogy a kampány hatására a hazai tejfogyasztás 5-10 százalékkal is emelkedhet.

Csökken a fogyasztás

Ugyan az elmúlt években is többször voltak tejfogyasztást népszerűsítő marketingakciók, az adatok szerint azonban 2010 óta csökkent az egy főre eső tejfogyasztás. Jelenleg ez évi 46,5 liter, hat éve pedig még 53 liter volt.

A miniszter emlékeztetett arra, hogy az egész unió tejpiaca válságban van: ezt többek között az orosz embargó, a kínai fogyasztás visszaesése okozza, de szerinte az is érezteti hatását, hogy egyes arab országokban háború. Mindezek egyik következménye, hogy import termékek érkeznek a magyar piacra, ezért a magyar termelők is bajban vannak. Az ágazat megsegítése érdekében döntött nemrégiben a kormány egy 14 milliárd forintos alap létrehozásáról, és a termelőket segítőegyéb intézkedésekről.

Amiről eddig döntöttek, nem elég

A termelők szerint azonban sem a támogatás összege, sem a bejelentett intézkedések nem javítják érdemben a helyzetüket. Ezért is szerveznek a dömpingáras import elősegítésében jeleskedő nagykereskedők telephelye elé demonstrációkat március 18-án, pénteken.

Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. működési ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az áruházlánc évente 70 millió liter tejet értékesít, ezen belül a friss tej esetében 100 százalék a magyar termékek aránya. Megjegyezte: az úgynevezett ultra friss kategóriában minden saját márkás termék magyar beszállítóktól származik. A jövőben is céljuk a magyar termékek arányának további növelése, valamint az, hogy a friss tejet az UHT-val szemben tovább erősítsék. Pálinkás szerint a következő hónapokban külön is szeretnék támogatni az úgynevezett tejszív-kampányt, és kiemelt kommunikációt indítanak ennek érdekében.

Forrás: agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

Nyugdíj vagy munkabér - Októberi Ab-mustra

2017. november 08. 07:28
Az Alkotmánybíróság nem találta alaptörvény-ellenesnek az ún. kettős juttatás tilalmát: az állam alkotmányosan függesztette fel 2013-ban az öregségi nyugdíjban részesülő, de ezzel párhuzamosan állami szolgálatban álló személyek (bírák, ügyészek, igazságügyi alkalmazottak) nyugdíjának folyósítását.

Árak és folyamatok: termékpályák az AKI nagyítója alatt

2018. november 06. 08:29
A fontosabb hazai termékpályák 2017. évi piaci folyamatait mutatja be az Agrárgazdasági Kutató Intézet egy friss kiadványa, elsősorban az ártrendeken keresztül. Az előzetes 2017-es mennyiségi információk alapján az anyagban kitérnek a keresleti és a kínálati oldal alapvető változásaira, emellett rövid kitekintést nyújt a következő évben várható tendenciákra.