Nettó 250 ezer a fizetés, jelentkező így sincs

2018. október 04. 08:55
Van, aki félmillió nettót kért, más pedig Youtube videó alapján akart fékbetétet cserélni. A műhelybe azonnal felvennének három embert is akár, de egy sem akad.

Egy gumiszerelő és futóművel foglalkozó műhely vezetőjének munkaerő keresését mutatja be a Totalcarcikkében. A cég vezetője hónapok óta nem talál munkaerőt, pedig mindent megtesz a megfelelő ember felkutatásért. hirdet az összes nagyobb álláskereső portálon, bejelentkezett néhány fejvadász céghez, sőt, több szakiskolával is felvette a kapcsolatot. Két-három havonta nagy nehezen felbukkan egy-egy jelentkező, de a használható munkaerő csak nem jelentkezik.
A csak Tamásként bemutatott cégvezető azt mondja, hogy ma már a közepes szaktudású szakembert is azonnal levadássza egy nagyobb cég, de van olyan, aki az iskola elvégzése után azonnal saját céget alapít. És a valóság őket igazolja, ugyanis 3,3 millió személyautó van forgalomban Magyarországon, idén még jön 150 ezer használt autó kintről és mivel tizennégy éves átlagkorú az állomány, munka mindig lesz. A cég vezetője azt mondja, a munkaerőhiány már négy éve kezdődött: először kettő kolléga távozott, egyet pedig el kellett küldeni, mert nem megfelelően végezte munkáját. 

A helyzeten szerinte nem segít a magas áfa és a magas munkáltatói terhek sem. Továbbá hasonló munkakörbe keresnek embereket Ausztriába is, de ott nettő 1000 eurótól indulnak a bérek és egyéb kedvezményekkel is csábítják a dolgozókat.

A lapnak a munkaerőhiányt megerősíti Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke, aki szerint az autójavítás területén országszerte háromezer állás betöltetlen és nem javít a kilátásokon, hogy miközben évente 6-800 fiatal végez valamely részterületen indított képzésen, mindössze 3,8 százalékuk marad tartósan a pályán. A többieket felszippantják a multik, illetve elmennek külföldre, vagy sofőrnek.

A helyzet még ennél is tragikusabb Kovács Ferenc a Magyar Autós Szakmai Szövetség alelnöke szerint, hiszen a tízezer vállalkozást magába foglaló teljes autós szolgáltató szektorban körülbelül 15 ezer betöltetlen állás van. A szakmában dolgozók több mint kétharmada tízéves szakmai tapasztalattal rendelkezik, míg a kezdők és a legfeljebb ötévnyi gyakorlattal rendelkezők aránya csak mintegy tíz százalék.

Az MASZSZ alelnöke szerint a probléma az oktatás alacsony színvonalán kívül az áll, hogy a felpörgő használtautó-piac miatt egyre többen nem vállalkozóként vagy alkalmazottként, hanem egyszerű magánszemélyként dolgoznak. Így az árnyékgazdaság aránya a teljes járműves tevékenységi területen eléri az éves termelési, forgalmi érték ötvenkét százalékát.

totalcar.hu / hrportal.hu

Kapcsolódó cikkek

Magyar gazdaság: ekkora visszaesés várható az idén

2020. október 09. 08:14
A járvány visszatérése miatt a Kopint-Tárki az idei évre a magyar gazdaság 5,8 százalékos visszaesésével számol.

Merjünk hibázni! - avagy milyennek kell lennie egy bátor vezetőnek

2019. április 03. 10:28
Vajon milyen helyzetekben, mit jelent a bátorság? Manapság, úgy tűnik, nem csak a vezetőknek, hanem mindenkinek szüksége van bátorságra ahhoz, hogy a felgyorsult világban a helyzetnek megfelelően tudjon reagálni, döntést hozni, felelősséget vállalni és még sorolhatnánk. Ki merünk-e állni, fel merjük-e vállalni a véleményünket? Merünk-e hibázni? Ha bátorságról gondolkodunk, nem kerülhetjük el a hibázáshoz való hozzáállásunkkal való szembenézést sem. Így ezek mentén a fogalmak mentén kezdtünk el foglalkozni saját magunkkal a Business Coach Kft. által szervezett, Bátor vezető - elkötelezett csapat című workshopon Juhász Tünde, tréner, coach vezetésével.