Nielsen: 4 százalékkal nőtt az élelmiszer kiskereskedelem forgalma az utóbbi 12 hónapban

2016. március 21. 08:15
A legutóbbi vizsgált időszakban, 2015. február és 2016. január között az élelmiszer kiskereskedelem közel 1550 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le, 4 százalékkal nagyobbat, az előző hasonló időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató az MTI-vel.

A Nielsen kilencven élelmiszer kategóriát vizsgáló kiskereskedelmi indexe szerint lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme, ugyanis míg a vizsgált időszakban 4 százalékkal nőtt a forgalom, a tavalyelőtti hasonló időszakban 5 százalékos volt a forgalom növekedése.


A közlemény idézi Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét, aki a bolttípusok piaci pozíciójával kapcsolatban kifejtette: az 51-2500 négyzetméter közötti üzletek átlagosan 6 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le február-januárban, mint egy évvel előtte. 
 
A 2500 négyzetméter feletti hipermarket forintban mért forgalma azonban változatlan maradt a tizenkét hónapos összehasonlításban. A legkisebbek, az 50 négyzetméter és az az alatti egységek bevétele is csupán 0,4 százalékkal emelkedett.

Forrás: MTI/ elelmiszerklub.hu

Kapcsolódó cikkek

Élet a járvány után: így segítene a talpra állásban az EU

2021. június 03. 11:52
Az európai szemeszter tavaszi csomagja iránymutatást ad a tagállamoknak.

Súlyosan veszélyeztetett fajta: a kihalás szélére került a pásztorkutyák magyar őse

2021. augusztus 12. 12:18
Tizedére zsugorodott az elmúlt években a kuvaszállomány hazánkban, amin még az sem segített, hogy 2017-ben hungarikummá nyilvánították a fajtát. A polgárőr és kuvaszőr program segít a fajtamegőrzésben és a népszerűsítésben, de ha az ősi tulajdonságaival és állóképességével akarjuk megmenteni a kuvaszt, mélyebbre kell ásni, és a tenyésztésénél kell elkezdeni a változtatást.