Szerencs városára száll a Szerencsi kakaó védjegye

2021. december 01. 08:56
Stratégiai szerepet tölt be a hazai élelmiszeripar a magyar gazdaságban, és míg tavaly éves szinten 7 százalékkal, az idei év első kilenc hónapjában 13,5 százalékkal nőtt az ágazat termelési értéke - jelentette ki Nagy István agrárminiszter, kedden Szerencsen a védjegyhasználati megállapodás aláírásán.
Szerencs városára száll a Szerencsi kakaó védjegye

A tárcavezető arra hívta fel a figyelmet, hogy Szerencs városában évszázados múltra tekint vissza a cukor- és édesipar. Néhány klasszikus termék a mai napig kapható, úgy, mint a Szerencsi Retró szelet, a Macskanyelv, az Állat ABC és Vár csokoládék, valamint a különleges, kézzel készített konyakmeggy. Ezen termékek immár a Szerencsi Bonbon Kft-hez kötődnek, mely 1996-os alapításától kezdve azért dolgozik, hogy a nagy szaktudást, odaadást és tapasztalatot kívánó helyi édességgyártást megmentsék és ezzel együtt ápolják és öregbítsék a város hírnevét – tette hozzá. 

Fotó: Fekete István

Nagy István emlékeztetett, 2018 decemberében jelentették be, hogy az édességtermékek vonatkozásában a Szerencsi védjegy használatát a Nestlé átengedi a Szerencsi Bonbon Kft számára. Így ismerve el azt a szolgálatot, amit a vállalkozás a szerencsi édességgyártás tradíciójának megőrzése érdekében végez. A miniszter közölte, hogy most újabb döntés született, a nemzetközi vállalat ugyanis a Szerencsi védjegy használatát és a márkához kötődő „piros masnis cica” ábrás védjegy tulajdonjogát átadja Szerencs városának, a település pedig annak használatát ingyenesen biztosíthatja a Szerencsi Bonbon Kft számára. Kifejtette, a családi vállalkozás jelenleg három telephelyen 150 főt foglalkoztat, de a Szerencsi csokoládé védjegyének használatával és a hozzáadott érték üzleti eredményeivel, akár további munkahelyeket is teremthet.

Fotó: Fekete István

 

Nagy István arról is beszélt, hogy a magyar élelmiszeriparban nagyjából 11 ezer termékvédjegy van, emellett több mint negyven, minőséget tanúsító védjegy. Ezek kiemelt szereppel bírnak, hiszen a márkanév, a logó, a színhasználat mind-mind azt a célt szolgálják, hogy az adott termékek egyediek, könnyen megkülönböztethetőek legyenek – illetve garanciát jelentsenek a minőségre. A Szerencsi ezt már csaknem 100 éve tudatosan használja termékei megkülönböztetésére, így ha bárki meglátta és a mai napig meglátja a levédett logót, a különböző ábrákat, akkor biztos lehet abban, hogy a megszokott minőséget fogja kapni a pénzéért – hangsúlyozta a tárcavezető.

 

www.kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Egyre drágább a bevásárlás – a sarkon túl várakozik a negyedik hullám?

2021. augusztus 23. 08:52
A magyarok többsége úgy érzi, mostanra ugyanannyit, vagy akár már többet költ, mint a járványt megelőzően. Erősödnek az inflációs félelmek hazánkban. A pandémia negyedik hullámát biztosra veszi a lakosság, mégsem érződik óvatosság a viselkedésünkben - derült ki az Ipsos kutatásából.

Drága szuperélelmiszerek hódítanak a hazai boltokban: úgy veszik őket, mint a cukrot

2022. január 26. 09:03
Megállás nélkül növekszik a világon a vegánok száma, egyes becslések szerint több mint 75 millióan is lehetnek. Sőt, Magyarországon, ha nem is nagyon, de növekszik a számuk. Annak ellenére, hogy állattartó hagyományokkal rendelkező ország vagyunk, sok helyen találkozhatunk vegán termékeket forgalmazó üzletekkel és éttermekkel, ahol kizárólag növényi alapú menüket szolgálnak fel. Egyre többen csatlakoznak a Veganuár nevű kezdeményezéshez is, melynek célja az, hogy januárban egy hónapon át teljes körű segítséget nyújtson a vegán életmód kipróbálásához.