Szerencs városára száll a Szerencsi kakaó védjegye

2021. december 01. 08:56
Stratégiai szerepet tölt be a hazai élelmiszeripar a magyar gazdaságban, és míg tavaly éves szinten 7 százalékkal, az idei év első kilenc hónapjában 13,5 százalékkal nőtt az ágazat termelési értéke - jelentette ki Nagy István agrárminiszter, kedden Szerencsen a védjegyhasználati megállapodás aláírásán.
Szerencs városára száll a Szerencsi kakaó védjegye

A tárcavezető arra hívta fel a figyelmet, hogy Szerencs városában évszázados múltra tekint vissza a cukor- és édesipar. Néhány klasszikus termék a mai napig kapható, úgy, mint a Szerencsi Retró szelet, a Macskanyelv, az Állat ABC és Vár csokoládék, valamint a különleges, kézzel készített konyakmeggy. Ezen termékek immár a Szerencsi Bonbon Kft-hez kötődnek, mely 1996-os alapításától kezdve azért dolgozik, hogy a nagy szaktudást, odaadást és tapasztalatot kívánó helyi édességgyártást megmentsék és ezzel együtt ápolják és öregbítsék a város hírnevét – tette hozzá. 

Fotó: Fekete István

Nagy István emlékeztetett, 2018 decemberében jelentették be, hogy az édességtermékek vonatkozásában a Szerencsi védjegy használatát a Nestlé átengedi a Szerencsi Bonbon Kft számára. Így ismerve el azt a szolgálatot, amit a vállalkozás a szerencsi édességgyártás tradíciójának megőrzése érdekében végez. A miniszter közölte, hogy most újabb döntés született, a nemzetközi vállalat ugyanis a Szerencsi védjegy használatát és a márkához kötődő „piros masnis cica” ábrás védjegy tulajdonjogát átadja Szerencs városának, a település pedig annak használatát ingyenesen biztosíthatja a Szerencsi Bonbon Kft számára. Kifejtette, a családi vállalkozás jelenleg három telephelyen 150 főt foglalkoztat, de a Szerencsi csokoládé védjegyének használatával és a hozzáadott érték üzleti eredményeivel, akár további munkahelyeket is teremthet.

Fotó: Fekete István

 

Nagy István arról is beszélt, hogy a magyar élelmiszeriparban nagyjából 11 ezer termékvédjegy van, emellett több mint negyven, minőséget tanúsító védjegy. Ezek kiemelt szereppel bírnak, hiszen a márkanév, a logó, a színhasználat mind-mind azt a célt szolgálják, hogy az adott termékek egyediek, könnyen megkülönböztethetőek legyenek – illetve garanciát jelentsenek a minőségre. A Szerencsi ezt már csaknem 100 éve tudatosan használja termékei megkülönböztetésére, így ha bárki meglátta és a mai napig meglátja a levédett logót, a különböző ábrákat, akkor biztos lehet abban, hogy a megszokott minőséget fogja kapni a pénzéért – hangsúlyozta a tárcavezető.

 

www.kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Gasztronómiai Oscart kapott a magyar csokimanufaktúra pralinéja

2020. november 23. 09:00
A Sweetic csokoládémestere, Zala Judit által megálmodott tökmag-áfonya praliné megkapta az Academy of Chocolate Awards 2020 díját, majd a gasztronómia Oscar-díjának is nevezett Great Taste Awards-on nyert elismerő két aranycsillagot. Ez az év azért is nagyon izgalmas a magyar kézműves csokoládé manufaktúra számára, mert megnyitották első budapesti üzletüket, a Sweetic Budát, ami egy csokoládé bár és egy specialty kávézó harmonikus házassága.

Elindul a Nébih élő online valóságshow-ja

2019. március 28. 08:00
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) újabb innovatív, ismeretterjesztő, szemléletformáló projektet indít. Ma délután (márc.27.) 4 órakor kezdődik az első, élő stream-es valóságshow, „Túlélő tojások” címmel. A program célja, hogy felhívja a figyelmet a felelős állattartás fontosságára, többek között – közeledve az ünnepekhez – arra, hogy senki ne ajándékozzon élő állatot.