„Tökéletlenül tökéletes” a Tesco élelmiszer-pazarlás elleni kampánya

2017. május 05. 08:14
Népszerű a Tesco „Perfectly Imperfect” kezdeményezése a magyar vásárlók körében, így április közepétől 8 újabb, így összesen már 20 áruházban érhető el az esztétikai hibás, ám minőségileg kifogástalan zöldség-gyümölcs kínálat. A 2017 januárjában indított pilot projekt egyik fő célja, hogy az áruházlánc termelői oldalon is segítsen csökkenteni az élelmiszer-pazarlást.

A Tesco társadalmi felelősségvállalási stratégiájában prioritást élvez az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem, melyet több fronton is támogat. Közel 100 hazai áruházában működik a Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel közös élelmiszer-mentő programja, melyben a résztvevő áruházak minden munkanap végén visszagyűjtik és rászorulóknak adományozzák a már nem értékesíthető, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut. A „Perfectly Imperfect” kínálat hazai bevezetésével pedig újabb frontot nyitott a pazarlás elleni küzdelemben: a nem teljesen tökéletes külsejű, ám élelmiszerbiztonsági szempontból kifogástalan alma, répa és burgonya átvételével az áruházlánc szállítóinak segít. Azzal, hogy több árut vesz át partnereitől, azok kevesebb ehető élelmiszert dobnak ki. A nemes cél mellett ráadásul a Tesco vásárlói is jól járnak, hiszen a szokásosnál kedvezőbb áron juthatnak hozzá a finom és egészséges, ám kissé tökéletlen termékekhez.


A tesztprogram indításakor 12 hazai áruházban érhették el a vásárlók a külsejükben a megszokottól eltérő (főként méret- és héjhibás, valamint nem megfelelő alakú), almát, burgonyát és sárgarépát. Április közepétől pedig 8 újabb áruház (Budapesten a Fogarasi úti, Váci úti és Pesti úti, valamint a kaposvári, mosonmagyaróvári, soproni, egri és a szegedi Tesco Extra) csatlakozott a programhoz, így még több vásárló számára válnak elérhetővé a „kívül szokatlan, belül hibátlan” zöldségek és gyümölcsök.


A Tesco folyamatosan dolgozik azon, hogy a programban résztvevő áruházak számát, illetve az elérhető termékek körét kiterjessze. Az áruházlánc rendszeresen egyeztet szállítóival, valamint a vásárlói visszajelzéseket is figyelembe veszi a program bővítésének tervezésekor.
A programban résztvevő áruházak teljes listáját megtekinthetik a Tesco weboldalán: http://tesco.hu/perfectly-imperfect/

elelmiszer.hu

Kapcsolódó cikkek

A mézes krémesre és a tiramisura esküszünk húsvétkor

2017. április 13. 07:17
Sokat készülünk a húsvétra, de legalább a vásárlásban számíthatunk segítségre és szinte csak házi ételeket eszünk – Ezek a legfontosabb megállapításai a piacvezető receptoldalként[1] havi 1,7 millió látogatót vonzó és több mint 57 000 receptet összegyűjtő Nosalty online felmérésének.[2] Az oldal olvasói körében végzett 1200 fős kutatásból az is kiderül, hogy az édességek közül a tiramisu és a mézes krémes a legnépszerűbb, házi sütésű kalács és házi füstölésű sonka kerül az asztalra és szinte mindenki eszik otthon készült tojásételeket húsvétkor. 

Ezért nem találnak megfelelő munkaerőt a magyar cégek

2017. január 12. 07:47
Vállalatok nyilatkoztak arról, hogy miért nem képesek megfelelő munkaerőt találni. A béremelés önmagában kevés eszköz arra, hogy javítsák a munkakedvet és a munkahatékonyságot. A legnagyobb probléma a dolgozók alacsony motiváltsága.