A légiirányítók hiányával indokolja a Wizz Air a járatkéséseket
2024. július 09. 16:05
A HungaroControl szerint azonban már növelték a korábbi években problémát okozó létszámot, illetve a földi kiszolgáló személyzet sem küzd már munkaerőhiánnyal a tapasztalatok alapján.

A légi irányítás szűk keresztmetszetével küzd a repülés Európa-szerte – mondta el a Trend FM műsorában Radó András.
Nincs elég légi irányító, miután 2020-ban, a Covid alatti leállások miatt sokan elhagyták a szakmát. Azt, hogy a HungaroControl visszautasította a vádakat, így kommentálta a Wizz Air kommunikációs vezetője: „Lehet számokról beszélni, de attól még, hogy esetleg növekedett egyik évről a másikra a légi irányítók száma, az még nem jelenti azt, hogy elég légi irányító van a rendszerben."
Azt is hozzátette, hogy nem csak a budapesti indulásokkal és érkezésekkel kell számolni, nagyon sok olyan járat van, amely Magyarország fölött halad el, de nem itt száll le, ezeket is a magyar irányításnak kell kezelnie.
Erre jön rá még az időjárás is, ha valahol vihar van, akkor tankolni sem lehet. 2022-ben volt probléma az, hogy kevesen tudtak dolgozni a repülőtereken a földi kiszolgálásban, gyorsabban tért vissza a kereslet a Covid után, mint amire számítottak. Ezt mostanra kezelték, ilyen szempontból gond már nem lenne, de „arra nem voltunk felkészülve, hogy a légi irányítás keresztülhúzza a terveinket" – mondta.
Azoknak pedig, akik nagyon szigorú határidőre mennének, amelyet nagyon nem volna szabad lekésni, azt javasolta: induljanak el korábban, akár egy nappal előbb a tervezett meccs- vagy épp koncertnézés előtt.
forrás: turizmus.com
Kapcsolódó cikkek
Közzétették, jövőre mennyit kell fizetni az autópálya-matricákért
2024. szeptember 12. 16:39
Január 1-jén emelkednek az e-matrica árak.
Az MME figyelmeztet, rendkívül veszélyes a vízimadarak etetése
2024. június 17. 15:29
A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) arra kéri a lakosságot, hogy sehol, semmivel ne etessék a vízimadarakat.