A tejágazat teljes körű áfacsökkentésben bizakodik

2018. január 09. 12:50
Stabilizálódott és növekedésnek indult a hazai tejágazat 2017-ben a Tej Terméktanács elnöke szerint. Úgy vélte, fontos lenne, hogy az áfacsökkentést már idén az összes fogyasztói folyadéktejre kiterjesszék.

A kétéves válság utáni felépülés jegyében telt 2017, mind a tejpiac egészét, mind az egyes piaci szereplők szintjét tekintve. A felvásárlási árak és a tejtermékek átadási árai is növekedésnek indultak, a piaci helyzet stabilizálódott. A tavalyi évben kismértékben ugyan, de növekedett a tehénállomány is – mondta a Magyar Hírlapnak Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke. Hozzátette ugyanakkor, hogy a főbb tejtermékek belföldi értékesítésében a tavalyi év mérlege nem kifejezetten pozitív. A fogyasztói folyadéktej, azon belül is a legnagyobb arányt képviselő 1,5 százalék zsírtartalmú UHT tej belföldi értékesítésében például jelentősnek mondható, 12 százalékos visszaesés volt tapasztalható az előző évhez képest.

A Tej Terméktanács elnöke szerint a tavalyi áfacsökkentés hatása pozitív volt, de mivel a magyar folyadéktej-piacon meghatározó UHT és ESL tejekre nem terjedt ki, az idehaza értékesített tejek csupán 16-18 százalékát érintette. Úgy vélte, fontos lenne, hogy már az idei év második felétől az összes fogyasztói folyadéktej része lehessen az áfacsökkentésnek. Így szerinte a hazai tejipar még tovább tudná növelni az UHT-piacon a hazai tejek arányát.

A teljes interjú itt olvasható.

http://magyarhirlap.hu/cikk/107440/Melykuti_Tibor_Teljes_koru_afacsokkentesre_szamit_az_idei_evben_a_tejagazat

www.nak.hu

Kapcsolódó cikkek

Salátákat tesztelt a NÉBIH

2016. július 22. 08:40
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) legújabb terméktesztjén az előrecsomagolt salátakeverékeket és azok fő összetevőjét, a jégsalátákat vizsgálta.
 

Az eltérés nem jelent automatikusan minőségbeli különbséget

2017. augusztus 09. 09:24
Az ÉFOSZ fenntartja azt az álláspontját, hogy néhány termék összetételében feltárt eltérés nem jelent automatikusan minőségbeli különbséget és a fogyasztók kelet-nyugati alapú megkülönböztetését. Meggyőződésünk, hogy az ÉFOSZ által képviselt, felelősen működő gyártók által jelenleg alkalmazott termékstratégiák megfelelnek a jogszabályoknak, az etikai normáknak és a piaci működés törvényszerűségeinek.