Alstom villanymozdonyokat tesztel a MÁV-START

2024. október 08. 16:39
További lízingelt járművekkel bővülhet a flotta
A nyár végén bejelentett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként a MÁV-VOLÁN-csoport – az új járművek beszerzésének előkészítésével párhuzamosan – rövid távú, átmeneti megoldásként folyamatosan dolgozik a jó minőségű, használt vasúti járművek bérlésén és üzembe állításán is. Ennek érdekében – még nem a közforgalomban közlekedve, hanem utasok nélküli próbaüzem keretében – újabb villamosmozdonyt tesztel a vállalatcsoport.
Alstom villanymozdonyokat tesztel a MÁV-START
Sikeres tesztelési időszakot követően köthető meg a szerződés az összességében 27 db (15 azonnal és 12 opcionálisan lehívható) mozdonyra. A járműveket biztonsági-, valamint a járművezetést támogató rendszerekkel (ajtóvezérlés, mozdonyfedélzeti berendezés) szükséges felszerelni, ezt követően várhatóan jövő év elejétől fokozatosan állhatnak majd forgalomba a hazai vasúti pályákon, érdemben növelve ezzel az üzemkészséget, ezáltal pedig a menetrendszerűséget is.
 
A mai napon nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próbák lesznek, a járművek megfelelő felkészítése után. A MÁV-VOLÁN-csoport csak abban az esetben veszi majd üzemeltetésbe a mozdonyokat, ha a tesztelés eredményes és igazolja, hogy a mozdonyok biztonságosan és magas rendelkezésre állás mellett üzemeltethetők, valamint minden hatósági- és közlekedésbiztonsági előírásnak megfelelnek.
 
A jelenlegi teljeskörű műszaki próbaüzem során meggyőződünk a mozdonyok működési, terhelhetőségi, közlekedésbiztonsági és kezelési tulajdonságairól.
 
A mozdonyok – az üzembevételükre vonatkozó megállapodás létrejötte esetén – részben az elöregedett, V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására lennének forgalomba állítva, azzal, hogy használatukat néhány évre tervezi a MÁV-START, mindaddig amíg nem érkeznek új beszerzésű nagyteljesítményű, korszerű és már ETCS rendszerű vonatbefolyásolóval felszerelt villamosmozdonyok.
 
A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként - bérelhető használt járművek üzembe állításán. Ezáltal a tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok igénybevételéhez hasonlóan további használt járművekkel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája. 
Astride mozdony Hatvan állomáson
Astride mozdony Hatvan állomáson - fotó:mavcsoport.hu
 
A francia Alstom által gyártott többáramnemű Astride mozdonyok alkalmasak a hazai 25 kV-os felsővezetékhálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.
 
forrás: mavcsoport.hu

Kapcsolódó cikkek

Különleges falfestményekre bukkantak a veszprémi várnegyed épületeiben

2024. február 20. 17:17
A 19. századból származó falképekre, az idősebb és az ifjabb Franz Xaver Bucher munkáira bukkantak a veszprémi várnegyed épületeinek felújításakor. Az egyik kép Lukács evangelistát ábrázolja, a másik egy osztrák katonát – áll a beruházást végző cég által kiadott hétfői közleményben.
A vár restaurálása során a Szent Imre-templomban bukkant elő Lukács evangélista képe, az osztrák katona alakjára pedig a korábban kanonokházként működő Tejfalusy-házban találtak rá.
 

Középkori bazilika a nádfedeles parasztházak között

2024. április 10. 16:31
Későromán premontrei templom, műemlék parasztházak, különleges hangulatú pincefalu – még a turisztikai szakmából is kevesen tudják, hogy a Budapest központjától 27 kilométerre fekvő Ócsán annyi különleges látnivalót találunk, hogy egy egész napot is könnyedén el lehet ott tölteni.