Az agráripar megfelel az iparfejlesztés stratégiai célkitűzéseinek

2016. április 08. 08:06
A magyar agráripar minden szempontból megfelel az iparfejlesztés stratégiai célkitűzéseinek, így például tevékenységéhez rendelkezésre áll a magyar alapanyag, megvan a fejlődéshez szükséges technikai, technológiai ismeret, szaktudás - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára Budapesten egy szakmai tanácskozáson.

Lepsényi István a Magyar Turizmus Zrt. közösségi agrármarketing konferenciáján elmondta: az ország önellátási képessége alapvető élelmiszerekből a jelenlegi 120 százalékról a termelési potenciál ésszerű és fenntartható fejlesztésével 150 százalékra emelhető, amellyel a magyar élelmiszertermelés az európai piac fontos tényezőjévé válhat. Az ország élelmiszer-kivitele így jelentősen növelhető - tette hozzá. Fontosnak nevezte, hogy a vidéki lakosság megélhetése és helyben boldogulása is biztosított legyen.

Az államtitkár elmondása szerint az iparfejlesztésben ugyanakkor azt az elvet erősítik, hogy az alapanyagexport helyett a magas hozzáadott értéket tartalmazó élelmiszertermékek kivitele növekedjen. A versenyképes kisvállalatok mellett támogatni kívánják a magyar tulajdonú középvállalatokat is, hogy minél korszerűbb technikai eszközöket, technológiát tudjanak alkalmazni.

Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a közösségi agrármarketing a mezőgazdaság és élelmiszeripar egyre fontosabb eszköze. Lényege, hogy az együttműködésben résztvevő vállalkozások, szervezetek a bel- és külföldi piacokon nem önállóan, hanem együttesen, közös arculattal lépjenek fel, jelenjenek meg termékeikkel, szolgáltatásaikkal. Beszámolt arról, hogy a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága munkáját a Földművelésügyi Minisztérium tartós marketing eszközök alkalmazásával segíti elő. Példaként hozta, hogy 2013-ban elindult a magyar sertéshús hosszú távú marketing támogatása, amelyre az elmúlt 3 évben 670 millió forint kormányzati forrást használtak fel. A program az idén folytatódik, a tervek szerint további 200 millió forint felhasználásával.

Az államtitkár megemlítette a magyar tej és tejtermékek fogyasztásösztönzését is, a népszerűsítésre 2015-ben fogyasztói kampány kezdődött, amelyre 420 millió forintot fordítottak.

Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese elmondta: bemutatják a szakma képviselőinek a 2016-2018 közötti időszakra szóló Nemzeti agrármarketing programot. A megfogalmazott feladatok illeszkednek a korábban már elfogadott Élelmiszeripari fejlesztési stratégiához, valamint a múlt évben elfogadott Közösségi agrármarketig kódexhez - jelezte.

Ismertetése szerint a Nemzeti agrármarketig programban foglaltakat április 30-ig egyeztetik a szakmai szervezetekkel. A programra évenként 2-3 milliárd forintot fordítanának, összességében mintegy 6-7 milliárd forint közötti összeget három évre. A finanszírozás uniós és nemzeti forrásból állna. A promóciós tevékenységben kiemelt helye lesz a húsnak, a tejnek, a halnak, a bio- és ökotermékeknek, a bornak, a pálinkának, a gabonának, a méznek - mondta a vezérigazgató-helyettes.


Forrás: lelmiszerklub.hu FM Sajtóiroda

Kapcsolódó cikkek

50 milliárd forint az agrár- és vidéki vállalkozásoknak

2016. október 18. 07:55
Az Agrár-Vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány (AVHGA) és az Európai Beruházási Alap (EIF) nemrégiben megállapodást kötött, amely lehetővé teszi, hogy 50 milliárd forint (kb. 160 milló euró) hitel kerüljön kihelyezésre több ezer magyar, elsősorban a mezőgazdaságban tevékenykedő mikro-, kis- és középvállalkozás számára.

Van még hova fejlődnie a zöldség-gyömölcságazatnak

2017. szeptember 29. 09:05
Van még hova fejlődnie a zöldség-gyömölcságazatnak