Az elektromos autók több mint felét cégek vették Magyarországon

2023. december 07. 20:34
Többségében céges autók a magyar utakon futó elektromos járművek – derült ki az Allianz közleményéből. A biztosító azt is megírta, hogy nagyon sokan kötnek biztosítást az elektromos autókra, mivel ezeknek drágább a javítási költségük. Sokan a lopástól is félnek, ezért biztosítják a járműveket.
Az elektromos autók több mint felét cégek vették Magyarországon
Egyre népszerűbbek Magyarországon is az elektromos autók, de az adatok azt mutatják, hogy elsősorban nem a magánemberek, hanem a cégek vásárolják ezeket a járműveket – derült ki az Allianz közleményéből. A Belügyminisztérium adatai szerint jelenleg több mint 82 ezer zöld rendszámos autó közlekedik a magyar utakon.
Plug-in hibridekre cseréli a járműflottáját a Vodafone Magyarország -  Raketa.hu
A biztosító azt írta, hogy az adataik szerint a forgalomban lévő elektromos járművek 60 százaléka céges autó. 
 
Az elektromos autók térnyerését a magyar kormány már korábban is segítette, illetve novembertől egy újabb fejlesztési programmal támogatja. Ennek keretében 60 milliárd forintból bővítik a hazai töltőhálózatot, és ebből a pénzből a vásárlások támogatására is jut.
elektromos autó pályázat 2023
Bár gyorsan nő az elektromos autók száma az utakon, arányaiban még mindig eltörpül a többi meghajtásé mellett. A DataHouse adatai szerint a forgalomban lévő autók többsége továbbra is benzines vagy dízeles, 1,5 százalék a hibrid és 0,5 százalék a tisztán elektromos. Ezek az arányok folyamatosan át fognak billenni, amit az is bizonyít, hogy októberben majdnem 25 százalékkal több elektromos és plug-in hibridet helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban.
 
A technológia fejlődésével a biztosításkötés is egyszerűbb 
Néhány éve még nehézséget okozott a biztosítóknak, hogy megfelelően beárazzák az elektromos járműveket, és még ma is vannak olyan társaságok, amelyek nem adnak ajánlatot olyan modellekre, amelyek hivatalos javítását Magyarországon nem lehet elvégezni. Ám jellemzően már egyre kevésbé jelent gondot a biztosítóknak akár még a legújabb típusok beárazása is.
Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége – elektromos autó
Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nemzetközi kapcsolatrendszerünknek köszönhetően már az új típusok hazai bevezetése előtt tapasztalatokat tudunk szerezni az egyes járművekről és azok javítási költségeiről, és ennek a tudásnak a birtokában az ismeretlen kockázat magas árazása helyett akár sokkal kedvezőbb díjakat is tudunk kínálni– mondta az Allianz Hungária Zrt. gépjármű-biztosítási portfóliómenedzsment osztályának vezetője, Töreky Gábor.
 
A magas javítási költségek, az assistance és a lopások miatt kötünk biztosítást
Az Allianznál a casco biztosítások járműkárainak mintegy 15 százaléka már elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid járművekben keletkezik. A vállalat tapasztalatai szerint a villanyautósok közül
 
a legtöbben azért tartják fontosnak a biztosítást, mert a speciális szaktudást, felszerelést igénylő helyreállítási munkák magas költségeit a biztosító nagy részben átvállalja. 
 
A hagyományos meghajtású járművekkel szemben ugyanis ezeknek a járműveknek a helyreállítása átlagosan 30-40 százalékkal többe kerül az alkatrészárak és a speciális tudást igénylő javítási munkadíjak miatt.
Elektromos autók - hol javítják őket? | Autoszektor
Ezenkívül a műszaki meghibásodás esetén nyújtott assistance szolgáltatás és a lopáskártól való félelem motiválja legjobban az autótulajdonosokat. A vállalat szakértői emellett úgy látják, hogy rendkívüli mértékben felértékelődött az ügyfeleknél a biztosító által kínált magas javíthatósági határ és a komplex fedezeti kör, valamint az egyszerű, fix összegű önrész.
 
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Rendkívüli helyzet a felvidéki medvetámadások miatt

2024. április 24. 11:28
Jóváhagyta a szlovák kormány a problematikus medvék likvidálásáról szóló törvényjavaslatot, de ez nem tartóztatja fel a ragadozókat.

A szakértő szerint a benzinárstop veszélyben van, az ellátás nincs

2022. december 05. 10:54
Lassan nem az a kérdés Európában, hogy mennyibe kerül a nyersolaj vagy az üzemanyag, hanem az, hogy lesz, vagy nem lesz.
 
Lassan nem az a kérdés Európában, hogy mennyibe kerül a nyersolaj vagy az üzemanyag, hanem az, hogy lesz vagy nem lesz – mondta a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. energia- és klímapolitikai üzletágának vezetője az M1 aktuális csatorna vasárnap reggeli műsorában. Hortay Olivér szerint az egyre súlyosabb piaci feszültség Magyarországra is be fog gyűrűzni, akár veszélybe sodorhatja a benzinárstopot is.