Az évközi minimálbér-emelést elengedték, jövőre viszont érezhetően nőhet a legkisebb kereset
2023. október 31. 13:59
A dolgozói és a munkáltatói oldal egyeztetésein egyre hangsúlyosabb szerepet kap egy olyan, 2024-től 2027-ig tartó stratégia, amely szerint összeolvadna a minimálbér a garantált bérminimummal, a dolgozók szakképzettségét pedig ágazatonkénti bértarifa-rendszerrel honorálnák.
A minimálbér 15 és a szakképzett dolgozóknak járó garantált bérminimum 10 százalékos emelése körvonalazódik 2024-re. Az utóbbiról – melyet mintegy négyszer annyian, 700-800 ezren kapnak – a munkáltatók képviselői még alkudoznának. Megállapodást november második felére remélnek. Az asztalon lévő javaslat bruttó 266 ezer forintos (ez nettó 176 ezret jelent) minimálbért és bruttó 326 ezres (nettó 217 ezres) garantált bérminimumot tartalmaz a jövő évre (5-6 százalékos infláció mellett).
A kormányzati nyilatkozatok alapján a kabinet támogatja az emelés mértékét. Nem ismert viszont, mit szólnak a dolgozói és munkaadói oldal javaslatához, mely szerint minden munkavállalónak akár százezer forint inflációs kompenzációt adhatna a munkahelye adó- és járulékmentesen az elvetett – és technikailag is kivitelezhetetlen – 2023-as évközi emelés helyett. „Kérdés, ebből az egyszeri kifizetésből mennyi áfa folyna be az államhoz. Tavaly a rendkívüli adó-visszatérítést jórészt elköltötték az emberek” – jelzi Németh Dávid, a K&H Bank vezető elemzője.
forrás: hvg.hu
Kapcsolódó cikkek
Helyi Termék konferencia – május 3., Pannonhalma
2023. május 02. 11:38
Május 11-ig négy helyszínen kerül sor a Helyi Termék szakmai konferenciára.
2023. április 25. és május 11. között négy helyszínen „Helyi termék" címmel szervez rendezvénysorozatot a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózattal közösen, az Agrárminisztérium, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a Kislépték Egyesület közreműködésével.
Elege lett az osztrák vasútnak: hétfőtől csaknem egy hónapra levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról
2023. szeptember 29. 14:29
Nem jár majd a Railjet Budapest és München között, Bécsig lehet vonatozni, ott át kell majd szállni. De a győri vonal felújítása és az így kieső járatok miatt borítékolható, hogy a Railjetek tömve lesznek. Vitézy Dávid szerint az osztrák vasút többször is figyelmeztette a MÁV-ot, hogy nem lesz jó vége a késéseknek a nemzetközi vonalon.