Az ismeretek váljanak a gyakorlat részévé

2018. január 29. 08:25
Sikerrel zárta az elmúlt két esztendőt a Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform, amelynek rendezvénysorozatát a Földművelésügyi Minisztérium (FM) és a GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. együttműködésével indították el. Laszlovszky Gábor, az FM Élelmiszeripari főosztályának vezetője a szerdai záróeseményen elhangzott köszöntőbeszédében elmondta, hogy a következő két évben az lesz a céljuk, hogy az útmutatókban összefoglalt ismeretek minél szélesebb körben váljanak a mindennapi gyakorlat részévé.

A Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platformot azzal a céllal hoztuk létre, hogy megismertessük az érdekeltekkel a nemzetközi azonosítási, kommunikációs és nyomonkövetési szabványokat, illetve az ezekre épülő, korszerű, internetalapú és mobiltechnológiát alkalmazó megoldásokat, majd pedig a hatékony nyomonkövetés megvalósítását lehetővé tevő ajánlásokat dolgozzunk ki – mondta el Laszlovszky Gábor, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszeripari főosztályának vezetője a platform rendezvénysorozatának szerdai záróeseményén. A Zöldség-gyümölcs, a Bor és pálinka, a Hal és hús, a Tej és tejtermék, valamint a Horizontális munkacsoportokban mindösszesen 97 szervezet képviseletében 188 fő vett részt – ismertette.

Az agrártárca főosztályvezetője hangsúlyozta: a Platform munkája támogatja a kormány által elfogadott Élelmiszerlánc-Biztonsági Stratégia és az Élelmiszeripari Fejlesztési Stratégia által megfogalmazott célok elérését. Mindkét stratégia kiemelten foglalkozik az élelmiszerbiztonság kérdésével, ami elképzelhetetlen a jól működő, modern nyomonkövetési rendszerek nélkül.

A köszöntőt követően Vatai Krisztina és Krázli Zoltán a GS1 Magyarország képviseletében áttekintő ismertetést tartott a nyomonkövetési útmutatókról. Mint arról a szakértők beszámoltak, a dokumentumok jellemzően azonos struktúrával épülnek fel és kiemelt céljuk, hogy az ellátási lánc minden szereplője rátaláljon a saját tevékenységét támogató legjobb megoldásokra, és a szem előtt tartandó előírásokra.

A Gs1 Magyarország és az FM szakemberei a most bemutatott útmutatókat rövidesen egy, a vidéki nagyvárosokat érintő roadshow keretében is megismertetik az érintettekkel.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Megtanuljuk, miért jobb a magyar termék – ehhez is kell az agrármarketing

2016. november 30. 07:42
Az AMC nagyon fontosnak tartja, hogy a mai trendekhez igazodva erősítsék kommunikációjukban az online marketinget, hiszen fiatalokat is egyre inkább ez által lehet elérni, és ők kulcsszerepet töltenek be a tudatos fogyasztóvá válás folyamatában.

A klímaváltozás nagy vesztese lehet a magyar mezőgazdaság

2017. október 30. 10:27
A magyar mezőgazdaságra több szempontból is jelentős hatása lesz az éghajlatváltozásnak – hívta fel a figyelmet a G7 portál. Aszályosabb időben a termesztett növények termésátlaga jelentősen csökkenhet.