Bezárja gödöllői gyárát az autóipari multi, 800 ember veszíti el a munkáját

2023. szeptember 07. 16:06
Bezárja a gödöllői gyáregységét a Lear Corporation Hungary Kft. Az autóipari multi egy munkásgyűlés keretében jelentette be a több mint 800 fős csoportos létszámleépítést – írták az Indexen.
Bezárja gödöllői gyárát az autóipari multi, 800 ember veszíti el a munkáját
Kozma Zsoltot, a Lear Munkavállalók Szakszervezetének elnöke a 24.hu-nak elmondta, hogy szerdán a cég egy több mint 800 fős csoportos létszámleépítést jelentett be, ami gyakorlatilag a gödöllői kábelkorbácsgyár becsukását jelenti.
 
Elmondása szerint a gyárbezárás oka az lehet, hogy a társaság valószínűleg úgy ítélte meg, hogy Magyarországon már túl magas munkaerő-költséggel jár a termelés. Az érdekképviseletnél azonban már az elmúlt években is tapasztalták, hogy az ágazat leépülőben van: éppen öt évvel ezelőtt zárták be a vállalat 500 fős gyöngyösi kábelkorbácsüzemét, és a gödöllői egységnél is voltak már több száz fős leépítések.
 
Az anyavállalat folyamatosan olyan országokban – például Szerbiában, Marokkóban és Tunéziában – nyitott üzemeket, ahol érdemben alacsonyabb bérköltségen tudja ezeket a munkafolyamatokat végeztetni, s a társaság csoportosan helyezte át egyes termékek gyártását Magyarországról ezekre a telephelyekre – mondta Kozma Zsolt.
 
Hozzátette, hogy eddig azonban úgy alakult, hogy a megszüntetett munkafolyamatok helyére rendre hoztak egy másikat, most azonban már nem érkezik újabb gyártás hazánkba, mert a szegényebb országokban olcsóbban és jóval nyereségesebben tud a Lear termelni.
 
A szakszervezethez eljutott információk szerint a gödöllői üzem nem kapott kormányzati támogatást, és létszámtartási kötelezettsége sincs. A lap beszámolója szerint a gyár munkatársai szomorú, de nyugodt légkörben vették tudomásul munkahelyük megszüntetését.
 
Az elnök úgy tudja, hogy a dolgozók közel kétharmada több mint két évtizede állt a gyár alkalmazásában, sokan közülük pár évvel a nyugdíj előtt vannak, így számukra nem könnyű a mostani helyzetet feldolgozni.
 
A jogszabályi előírásoknak megfelelően a cég várhatóan hamarosan megkezdi a konzultációt, amelybe a szakszervezet is aktívan bekapcsolódik majd. Ezeken az egyeztetéseken kerül napirendre a leépítés ütemezése, az érintettek pontos száma, továbbá a leépítéssel kapcsolatos javadalmazási csomag is.
 
Az elnök úgy tudja, hogy a dolgozók közel kétharmada több mint két évtizede állt a gyár alkalmazásában, sokan közülük pár évvel a nyugdíj előtt vannak, így számukra nem könnyű a mostani helyzetet feldolgozni.
 
A jogszabályi előírásoknak megfelelően a cég várhatóan hamarosan megkezdi a konzultációt, amelybe a szakszervezet is aktívan bekapcsolódik majd. Ezeken az egyeztetéseken kerül napirendre a leépítés ütemezése, az érintettek pontos száma, továbbá a leépítéssel kapcsolatos javadalmazási csomag is.
 
forrás: agrotrend.hu / Index, Kuli Orsolya / 24.hu

Kapcsolódó cikkek

Drónos szállítást tesztel Budapesten a Rossmann (+videó)

2023. január 18. 11:51
Drónos házhoz szállítást tesztel Budapesten a Rossmann üzletlánc és logisztikai partnercége, a DODO - közölte a Rossmann kedden az MTI-vel.
 
A tesztelés kezdeti szakaszában azt vizsgálják, milyen gyorsan teljesítik a drónok a megrendeléseket, mennyi idő a csomagok fölhelyezése, a felszállás és a leszállás. Az első, egyelőre még rakomány nélküli tesztrepülésen 15 kilométeres utat jelöltek ki a főváros légterében, ügyelve a biztonságos repülésre, amely 14 percig tartott.

Kínában megépült az első gyár, amely szénből cseppfolyós üzemanyagot állít elő

2024. február 05. 15:38
A bioetanol előállítás a termékárak növekedésével egyre kevésbé gazdaságos.
 
A kínai Anhui tartományban az állami tulajdonban lévő Shaanxi Yanchang Petroleum csoport megépítette a világ legnagyobb olyan gyárát, amely a szenet cseppfolyós üzemanyaggá képes átalakítani, évente mintegy 600.000 tonnás mennyiségben – olvashatjuk az scmp.com hírportálon.