Döntött a BKK: így változik a közlekedés a metrófelújítás miatt
Az MTI-hez is eljuttatott közleményben a BKK azt írta, a társadalmi egyeztetés során 1750 javaslat érkezett be, közülük többet be is építettek a végleges pótlási tervbe. Bár a BKK célja az volt, hogy minden közlekedő érdekeit figyelembe véve alakítsa ki a forgalmi rendet, az aktuálisan pótolt vonalszakaszokon, különösen a csúcsidőben, megnövekszik majd az utazási idő.
Az Újpest-Központ és a Lehel tér közötti metrószakaszon kizárólag alacsonypadlós, klimatizált, csuklós metrópótló buszok közlekednek, amelyek érintik a lezárt metróállomásokat. Egyes pótlóbuszok nem Újpest-Központig, hanem egészen az Árpád Üzletházig közlekednek.
A pótlóbuszok gyorsabb haladását, előnyben részesítését a teljes vonalon buszsávokkal, illetve egyéb forgalomtechnikai beavatkozásokkal segítik. A buszok csúcsidőben átlagosan 45 másodpercenként indulnak, de menetidejük több lesz, mint a metróé lenne.
Emiatt a BKK azt javasolja, hogy a belváros elérésére alternatív lehetőségeket is vegyenek számításba az utasok. Ehhez a 12-es és 14-es villamos sűrűbben és hosszabb szerelvénnyel jár majd, menetrendjüket pedig lámpaáthangolásokkal csökkentik, és sűrűbben jár a 20E és a 30-as buszcsalád is, a 34-es és 106-os busz pedig a Lehel térig közlekedik.
Azokat, akik biciklire ülnek, célzott helyi forgalomtechnikai beavatkozások segítik majd. A BKK tájékoztatása szerint jelenleg is tartanak az egyeztetések a Magyar Kerékpáros Klubbal az infrastruktúra további fejlesztéséről, és vizsgálják a MOL Bubi közbringarendszer bővítésére vonatkozó lehetőségeket is.