Döntött a MÁV: további korszerű Eurosprinterek érkezhetnek a vasúttársasághoz – azt is sejteni, hogy merre járnak majd

2024. május 08. 16:02
Az Akiemtől bérelt 15 használt Siemens Eurosprinter villamosmozdony esetében kihasználja a vasúttársaság az opció lehetőségét, így még kilenc jármű érkezhet a MÁV-START-hoz.
Döntött a MÁV: további korszerű Eurosprinterek érkezhetnek a vasúttársasághoz – azt is sejteni, hogy merre járnak majd
Iparági információk szerint a meglévők mellé további kilenc Siemens Eurosprinter villamos mozdonyt állít forgalomba a MÁV-START, írja az iho.hu. A közlekedési szakportálnak a hírt a vasúttársaság is megerősítette. 
 
A járműhiány enyhítésére rövid távú megoldásokra is szükség van, ezért a korábbi terveknek megfelelően az Akiemtől bérelt 15 használt Siemens Eurosprinter ES64 U2 V7 típusú két áramrendszerű, nagy teljesítményű villamosmozdony esetében kihasználjuk az opció lehetőségét, így még kilenc jármű érkezhet a MÁV-START-hoz – válaszolta a társaság a megkeresésre, hozzátéve, hogy a vontatójárművek a műszaki felkészítés után folyamatosan fognak forgalomba állni. Az opciós mennyiség többségét nemzetközi forgalomban tervezik közlekedtetni. 
Telex: Rosszul áll a mozdonyokkal a MÁV: újakat nem vehet, ezért most  kényszerűségből bérelni fog
„A szakmai egyeztetések jelenlegi szakaszában még nem áll módunkban bővebb információval szolgálni. A célunk továbbra is az, hogy minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel újabb mozdonyokat állítsunk szolgálatba” – fogalmaznak.
 
A korábbi tizenöt nagy teljesítményű, két áramnemű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt ES64U2-es október második felétől állt szolgálatba. A mozdonyok belföldön 160 kilométer/órás sebességre engedélyezettek, 
de Magyarországon kívül beléphetnek Németország, Ausztria, Románia, Horvátország és Szerbia hálózatára is.
Itthon: Első útján lerobbant a MÁV új, bérelt mozdonya | hvg.hu
Ami azért lényeges, mert tavaly év végével az osztrákok már nem engedik be az ETCS Level 2-es vonatbefolyásoló rendszerrel fel nem szerelt járműveket a vasúthálózatukra, és mivel sem a startos Traxxok, sem a 470-es Bikák nincsenek ezzel felvértezve, a megfelelő mozdonyok bérlése erre a problémára is megoldást nyújt.
 
A szerződést a cégcsoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours kötötte az Akiem SAS céggel. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft.-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében használja.
 
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Hamarosan rajzanak a szentjánosbogarak

2023. június 09. 14:00
Az Alcsúti Arborétumban minden júniusban hatalmas látványosság a szentjánosbogarak rajzása. Bogár- és időjárásfüggő jellegéből adódóan pontos dátum nem hirdethető meg előre, de az biztos, hogy most már a küszöbön áll. Érdemes figyelni a híreket!
 
Az Alcsúti Arborétum honlapján egyelőre annyi információ olvasható, hogy június második felében várható a rajzás;
Facebook-oldalukon pedig azt ígérik, hogy hamarosan részletes információval szolgálnak.
 

A falusi turizmus segíthet megakadályozni a vidék elnéptelenedését

2024. október 18. 17:46
Közel 4000 falusi szálláshely, és 20 000 vidéki magán- és egyéb szálláshely található az országban.