Döntött a MÁV: további korszerű Eurosprinterek érkezhetnek a vasúttársasághoz – azt is sejteni, hogy merre járnak majd

2024. május 08. 16:02
Az Akiemtől bérelt 15 használt Siemens Eurosprinter villamosmozdony esetében kihasználja a vasúttársaság az opció lehetőségét, így még kilenc jármű érkezhet a MÁV-START-hoz.
Döntött a MÁV: további korszerű Eurosprinterek érkezhetnek a vasúttársasághoz – azt is sejteni, hogy merre járnak majd
Iparági információk szerint a meglévők mellé további kilenc Siemens Eurosprinter villamos mozdonyt állít forgalomba a MÁV-START, írja az iho.hu. A közlekedési szakportálnak a hírt a vasúttársaság is megerősítette. 
 
A járműhiány enyhítésére rövid távú megoldásokra is szükség van, ezért a korábbi terveknek megfelelően az Akiemtől bérelt 15 használt Siemens Eurosprinter ES64 U2 V7 típusú két áramrendszerű, nagy teljesítményű villamosmozdony esetében kihasználjuk az opció lehetőségét, így még kilenc jármű érkezhet a MÁV-START-hoz – válaszolta a társaság a megkeresésre, hozzátéve, hogy a vontatójárművek a műszaki felkészítés után folyamatosan fognak forgalomba állni. Az opciós mennyiség többségét nemzetközi forgalomban tervezik közlekedtetni. 
Telex: Rosszul áll a mozdonyokkal a MÁV: újakat nem vehet, ezért most  kényszerűségből bérelni fog
„A szakmai egyeztetések jelenlegi szakaszában még nem áll módunkban bővebb információval szolgálni. A célunk továbbra is az, hogy minél előbb, minél kedvezőbb feltételekkel újabb mozdonyokat állítsunk szolgálatba” – fogalmaznak.
 
A korábbi tizenöt nagy teljesítményű, két áramnemű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt ES64U2-es október második felétől állt szolgálatba. A mozdonyok belföldön 160 kilométer/órás sebességre engedélyezettek, 
de Magyarországon kívül beléphetnek Németország, Ausztria, Románia, Horvátország és Szerbia hálózatára is.
Itthon: Első útján lerobbant a MÁV új, bérelt mozdonya | hvg.hu
Ami azért lényeges, mert tavaly év végével az osztrákok már nem engedik be az ETCS Level 2-es vonatbefolyásoló rendszerrel fel nem szerelt járműveket a vasúthálózatukra, és mivel sem a startos Traxxok, sem a 470-es Bikák nincsenek ezzel felvértezve, a megfelelő mozdonyok bérlése erre a problémára is megoldást nyújt.
 
A szerződést a cégcsoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours kötötte az Akiem SAS céggel. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft.-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében használja.
 
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

AZ ÁLLAMI ERDŐK A HAZAI AKTÍV TURIZMUS FONTOS HELYSZÍNEI

2023. április 28. 11:28
Az állami erdőterület a hazai aktív turizmus egyik legfontosabb helyszíne, az itt elérhető rekreációs lehetőségek fejlesztésére az elmúlt években közel 40 milliárd forintot fordítottak az állami erdőgazdaságok - mondta az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős államtitkára csütörtökön Miskolcon.

Ide menekül a legtöbb magyar az augusztus 20-ai hosszú hétvégén

2024. augusztus 14. 15:03
Minden harmadik utazó a Balatonon pihen az augusztus 20-ai négynapos hétvégén; Siófok, Hajdúszoboszló, Hévíz, Eger és Szeged vonzza a legtöbb vendéget - közölte a Szallas.hu szerdai foglalási adatokra épülő adatai alapján. A foglalások csaknem fele 3 éjszakára szól.