Ebben az országban minden negyedik e-autó vezetője megbánta a döntését

2024. július 01. 17:00
Érdekes fejleményre hívta fel a figyelmet az agrarheute.com agrárszaklap cikke a minap: a McKinsey felmérését idézve arról számoltak be, hogy alábbhagyóban van az elektromos autók iránti lelkesedés Németországban.
 
Ebben az országban minden negyedik e-autó vezetője megbánta a döntését
Nem az elektromos autóknak áll most a zászló, szögezi le a német agrárhírportál cikke a szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság legfrissebb statisztikáira hivatkozva. Eszerint ugyanis májusban 29 700 e-autó került újonnan forgalomba – 30,6 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos hónapjában, és nagyjából ugyanannyit, mint 2024 áprilisában.
 
ÉS NEM CSAK A FRISS TULAJDONOSOK KÖRE BŐVÜL LASSABBAN, DE A JELENLEG E-AUTÓVAL JÁRÓK KÖZÜL IS SOKAN SZERETNÉNEK VISSZATÉRNI A BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOROKRA.
 
Legalábbis ez derül ki a McKinsey „Mobility Consumer Pulse” című tanulmányából, amelynek kétszáz kérdését a globális autóeladások 80 százalékát lefedő 15 országban több mint 30 ezer ember válaszolta meg. Németországban mintegy 4350 ember vett részt a felmérésben.
 
A tanulmány szerint a német e-autó-tulajdonosok 24 százaléka a következő autóvásárláskor ismét belső égésű motort szeretne vásárolni.
  • Közülük legtöbben (47%) azzal indokolják ezt a véleményüket, hogy túl magasnak találják az elektromos autók teljes fenntartási költségét;
  • a második érv (27%), hogy elégedetlenek a töltő-infrastruktúrával;
  • a harmadik pedig (26%), hogy a beiktatandó töltések túlságosan átírják a hosszabb utak tervezését.
 
Ahogy a két utóbbi érvből is látszik, a legtöbben végső soron az egy töltéssel megtehető távolsággal elégedetlenek. A válaszadók 500 kilométert szeretnének megtenni egy töltéssel, ami nagyjából 30 százalékkal van a piacon jelenleg elérhető autók átlagos tényleges képességei fölött, írja a McKinsey tanulmánya. Az elégedetlenség másik oka a töltőinfrastruktúra, különösen a közép- és hosszú távú utakra alkalmas gyorstöltőkkel nincs megfelelően ellátva az ország a megkérdezettek szerint.
 
A FELMÉRÉS SZERINT AZOK KÖRÉBEN IS TOVÁBB CSÖKKENT AZ E-AUTÓK IRÁNTI ÉRDEKLŐDÉS, AKIK JELENLEG NEM ILYENNEL JÁRNAK.
 
29%-uk mondta, hogy elképzelhetőnek tartja egy akkumulátoros vagy egy plug-in hibrid vásárlását, miközben a legutóbbi, 2022 decemberi felmérésben ez az arány még 34% volt.
 
Beszédes az az információ is, hogy az elektromos járművek iránti elkötelezettsége ellenére a Volkswagen 2028-ig mintegy 60 milliárd eurót tervez befektetni a belsőégésű motorok továbbfejlesztésébe – számolt be róla az Auto Motor und Sport cikke nyomán az Agrarheute.
 
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/agrarheute.com

Kapcsolódó cikkek

Közeledik a határidő, mutatjuk, hogy mit kell tudnod a gépjárműadóról

2023. február 15. 13:48
Milyen járművek után kell fizetni gépjárműadót, hogyan és meddig?
 
Hamarosan érkeznek a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) a gépjárműadóval kapcsolatos értesítések, illetve határozatok a gépjárműadó fizetésre kötelezetteknek vagy képviselőjüknek. Az adó első részletét 2023. március 15-éig, a másodikat szeptember 15-éig kell befizetni.
 
Azok, akiknek a tavalyihoz képest változott a gépjárműadójuk, határozatot kapnak, akiknek viszont változatlan az adó összege, azokat értesítésben emlékezteti a NAV a fizetésre.

CSOK: minden változás egy helyen – így lehet felvenni a jövőben az otthonteremtési támogatást Kiderült, hogy mennyi pénzt ad a kormány, és milyen ingatlanokhoz.

2023. július 12. 15:21
Kedden este megjelent a kormányrendelet a Magyar Közlönyben a családi otthonteremtési kedvezmény (CSOK) és a babaváró támogatás átalakításáról. Az utóbbiról már részletesen írtunk, ebben a cikkben pedig azt szedjük most össze a Bankmonitor elemzése alapján, hogy mire készüljenek azok, akik 2024-től vennék fel az állami támogatást. Elöljáróban csak annyit: a jogszabály az előzetes várakozásokhoz képest is jó néhány meglepetést tartalmaz.