Ebben az országban minden negyedik e-autó vezetője megbánta a döntését
2024. július 01. 17:00
Érdekes fejleményre hívta fel a figyelmet az agrarheute.com agrárszaklap cikke a minap: a McKinsey felmérését idézve arról számoltak be, hogy alábbhagyóban van az elektromos autók iránti lelkesedés Németországban.
Nem az elektromos autóknak áll most a zászló, szögezi le a német agrárhírportál cikke a szövetségi gépjármű-közlekedési hatóság legfrissebb statisztikáira hivatkozva. Eszerint ugyanis májusban 29 700 e-autó került újonnan forgalomba – 30,6 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év azonos hónapjában, és nagyjából ugyanannyit, mint 2024 áprilisában.
ÉS NEM CSAK A FRISS TULAJDONOSOK KÖRE BŐVÜL LASSABBAN, DE A JELENLEG E-AUTÓVAL JÁRÓK KÖZÜL IS SOKAN SZERETNÉNEK VISSZATÉRNI A BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOROKRA.
Legalábbis ez derül ki a McKinsey „Mobility Consumer Pulse” című tanulmányából, amelynek kétszáz kérdését a globális autóeladások 80 százalékát lefedő 15 országban több mint 30 ezer ember válaszolta meg. Németországban mintegy 4350 ember vett részt a felmérésben.
A tanulmány szerint a német e-autó-tulajdonosok 24 százaléka a következő autóvásárláskor ismét belső égésű motort szeretne vásárolni.
- Közülük legtöbben (47%) azzal indokolják ezt a véleményüket, hogy túl magasnak találják az elektromos autók teljes fenntartási költségét;
- a második érv (27%), hogy elégedetlenek a töltő-infrastruktúrával;
- a harmadik pedig (26%), hogy a beiktatandó töltések túlságosan átírják a hosszabb utak tervezését.
Ahogy a két utóbbi érvből is látszik, a legtöbben végső soron az egy töltéssel megtehető távolsággal elégedetlenek. A válaszadók 500 kilométert szeretnének megtenni egy töltéssel, ami nagyjából 30 százalékkal van a piacon jelenleg elérhető autók átlagos tényleges képességei fölött, írja a McKinsey tanulmánya. Az elégedetlenség másik oka a töltőinfrastruktúra, különösen a közép- és hosszú távú utakra alkalmas gyorstöltőkkel nincs megfelelően ellátva az ország a megkérdezettek szerint.
A FELMÉRÉS SZERINT AZOK KÖRÉBEN IS TOVÁBB CSÖKKENT AZ E-AUTÓK IRÁNTI ÉRDEKLŐDÉS, AKIK JELENLEG NEM ILYENNEL JÁRNAK.
29%-uk mondta, hogy elképzelhetőnek tartja egy akkumulátoros vagy egy plug-in hibrid vásárlását, miközben a legutóbbi, 2022 decemberi felmérésben ez az arány még 34% volt.
Beszédes az az információ is, hogy az elektromos járművek iránti elkötelezettsége ellenére a Volkswagen 2028-ig mintegy 60 milliárd eurót tervez befektetni a belsőégésű motorok továbbfejlesztésébe – számolt be róla az Auto Motor und Sport cikke nyomán az Agrarheute.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/agrarheute.com
Kapcsolódó cikkek
Átadták a Marcali Légimentő Bázist
2024. január 08. 15:04
Az új mentési központ a sármelléki bázis szerepét vette át annak érdekében, hogy a leghatékonyabban tudja a sürgős betegellátást biztosítani.
A Készenléti Rendőrség (KR) a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. (MLN Kft.) feletti tulajdonosi jogokat 2020. január 1-je óta gyakorolja. Az egészségügyi szakmai irányítást azonban továbbra is az Országos Mentőszolgálat látja el mind a riasztások tekintetében, mind a mentési folyamatok koordinálásában.
Megint jön a közlekedési káosz Németországban – több tízezer légi járat maradhat ki
2024. február 05. 14:00
Egész napos sztrájkot hirdetett szerdára a Lufthansa földi kiszolgálószemélyzete Németországban, ami miatt várhatóan nagy fennakadások lesznek a legforgalmasabb repülőtereken, így Münchenben, Hamburgban, Berlinben, Frankfurtban és Düsseldorfban is – írja a vg.hu.

