Egyre szívesebben ingáznak a magyarok

2024. május 27. 15:23
A hazai munkavállalók kétharmada ugyanazon a településen dolgozik, mint ahol él, de azok között, akik hosszabb távot kénytelenek megtenni, nőtt az autóhasználók száma. Az ingázás körülményei javultak a hat évvel ezelőttihez képest.
Egyre szívesebben ingáznak a magyarok
A magyar álláskeresők számára elsődleges kérdést, hogy hogyan tud eljutni a potenciális munkahelyére, sőt, a többség kifejezetten ez alapján keres állást – írja elemzésében a profession.hu. A lakóhelyhez közel eső munkahelyek nagy előnye, hogy az ingázás elkerülésével számottevő idő takarítható meg. A profession.hu – megismételve tavalyi kutatását – reprezentatív mintán mérte fel a hazai munkaerőpiacon aktív munkavállalók ingázási szokásait és megoldási lehetőségeit.
Máv_13, ingázás
Az ingázás fontos eszköze a vonat / Fotó: Bohanek Miklós
 
Az országos átlag azt mutatja, hogy a magyar munkavállalók többségének nem kell ingáznia, kétharmaduk ugyanis a lakóhelyével azonos településen talált magának állást. A fizikai munkát végzők körében magasabb az ingázók aránya (47 százalék), e tekintetben a leginkább érintett két szektor a gyártás, termelés és a vendéglátás, hotel, idegenforgalom: a gyártásszektorban dolgozók 59 százaléka, a vendéglátásban pedig minden második ember utazik sokat lakó- és munkahelye között.
 
A kisebb településeken élők életében teljesen elterjedt a rendszeres utazás a távolabb lévő munkahelyek miatt, azonban az ingázók egyharmadát azok teszik ki, akik saját városukból járnak át dolgozni egy másik városba. Budapestre 27 százalékuk utazik rendszeresen az állása miatt vidékről, a főváros lakóinak pedig mindössze 2 százaléka dolgozik más településen.
 
A kutatás szerint tízből hat munkavállaló pályafutása során volt már olyan álláslehetőség, amit mindössze azért nem pályázott meg, mert túl sok utazást igényelt volna a munkahelyre való eljutás
 
A jelenlegi legfiatalabb munkavállalói csoport, a 18–29 évesek körében ez az elutasítási arány még jelentősebb, a pályakezdők közül ugyanis tízből nyolcan ignoráltak már kifejezetten a távolság miatt álláshirdetést.
 
Minden második munkavállaló átlagosan napi fél órán belül megteszi a munkába, majd onnan hazavezető utat, míg 27 százalékuknak ennél hosszabbra nyúlik és inkább fél és egy óra közötti időt tölt munkába járással, és 18 százalékuknak ez akár két órát vagy annál is több időt jelent naponta.
 
Tízből négy munkavállaló tömegközlekedéssel jár be dolgozni és ugyanennyien vannak azok, akik saját autóval, míg 5 százalék céges autóval vagy céges busszal. 
 
Biciklivel az emberek 17 százaléka közlekedik e célból, 7 százalékuk pedig kizárólag gyalog jár munkába.
Kerékpárral a munkába: környezettudatos új juttatási forma- HR Portál
Az autóval közlekedők tábora 8 százalékkal nőtt 2018 óta, 58 százalékuk egyedül utazik ilyenkor, 25 százalékuk családtaggal szokta megosztani az autót, 15 százalékuk pedig kollégával. „Jelentősen több munkavállaló elégedett jelenleg a munkába járáshoz használt közlekedési eszközével, mint hat évvel ezelőtt.
Munkába járás költségtérítése: a legfontosabb szabályok 2024-ben | WTBÉR -  Bérszámfejtő szoftver
A 2018-as felmérésük alapján az elégedett munkavállalók aránya mindössze 62 százalékot ért el, ami mostanra 88 százalékra javult, nyilván annak is köszönhetően, hogy munkavállalók 23 százaléka benzin-, 21 százaléka pedig bérlettámogatást kap a cégétől.
Na, ez jó kérdés: céges autóval munkába járni magánhasználatnak számít?
Érdekes, hogy további 19 százalékuk saját döntéséből nem él ezzel a lehetőséggel, annak ellenére, hogy igényelhetett volna hozzájárulást. Dencső Blanka, profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője azt is elmondta, hogy a válaszadók 5 százaléka egyáltalán nem jár be dolgozni, mivel home office-ban látja el a feladatát, így ők teljes mértékben mentesülnek az ingázás alól.
Új szabály jöhet Amerikában, vége a home office-nak a Wall Streeten? -  Portfolio.hu
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Elfogták a svájci farkast kilövő vadászokat

2023. augusztus 03. 12:33
Az elkövetőket természetkárosításon kívül más bűncselekményekkel is gyanúsítja a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI).
 
Nagy felháborodást keltett annak a farkasnak a története, amely hazánkban pusztult el. Az M237-es jeladóval ellátott, fokozottan védett állat vándorlását sokan követték, hiszen a rajta lévő nyomkövető eszköz folyamatosan jelezte, a farkas éppen merre jár, vajon hol talál új családra. 

73 milliárdos kamatmentes hitelprogramot jelentett be a kormány a budapesti kkv-knak

2024. szeptember 27. 13:36
A legalább egy főt foglalkoztató, legalább egy lezárt üzleti évvel rendelkező fővárosi cégek akár 50 milliós kamatmentes hitelhez juthatnak.
 
Október 28-tól akár 50 millió forintos kamatmentes hitelhez juthatnak a fővárosi kis- és középvállalkozások a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) új hitelprogramjának keretein belül, amelyet a tárca és bank pénteki sajtótájékoztatóján jelentettek be a Portfolio beszámolója szerint.