Elindult a #vadateszem kampány
2024. november 25. 17:11
Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása, amely az egészséges és változatos táplálkozásra is ráirányítja a figyelmet – mondta dr. Felkai Beáta Olga élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkár pénteken, Budapesten, a kezdeményezés beharangozó sajtótájékoztatóján.

A helyettes államtitkár a rendezvényen arra hívta fel a figyelmet, hogy a vadhús kiemelkedő táplálkozási értékekkel rendelkezik. Többek között magas fehérjetartalom, jelentős B- és E-vitamin, valamint ásványi anyag-tartalom jellemzik. „Az alapanyag tökéletesen illeszkedik az egészségtudatos életmódba is” – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Dr. Felkai Beáta Olga kiemelte, hogy a rövid ellátási láncok erősítésével és a helyi termékek fogyasztásával a környezetvédelmi célokat is támogathatjuk, illetve további lendületet adhatunk a vadhúsipar fejlődésének is. Nagy előrelépés, hogy egyre több feldolgozó és étterem dolgozik innovatív technológiákkal, és igyekszik elérhetővé tenni a vadhúst a hazai fogyasztók számára. Kifejtette, a karácsonyi időszak különösen jó alkalom arra, hogy a vadhús az ünnepi asztalok részévé váljon. „Az olyan hagyományos fogások, mint a vaddisznó- vagy őzpörkölt, könnyen elkészíthetők, és új színt vihetnek az ünnepi menükbe – fűzte hozzá.

Fotó: Pelsőczy Csaba
Hangsúlyozta, fontos, hogy a magyar vad nemzeti kincsünk maradjon, ezért különös figyelmet kell fordítani a fiatalabb generációk oktatására, valamint az otthoni főzés népszerűsítésére, hiszen a megfelelő elkészítési technikák ismerete jelentős szerepet játszik a vadhús iránti érdeklődés növelésében. Megjegyezte, hogy hazánkban az egy főre jutó éves vadhúsfogyasztás mindössze ötöde az európai átlagnak, ezért a #vadateszem kampány célja, hogy a magyar vad nemcsak exporttermék, hanem a hazai gasztronómia kiemelt alapanyaga is legyen. A kampányhoz eddig 78 vendéglátóhely csatlakozott, kínálatuk már elérhető a www.vadateszem.hu oldalon.
forrás: AM Sajtóiroda
Kapcsolódó cikkek
Újdonságok Berlinből
2023. március 13. 10:51
Nem történt óriási meglepetés, az idén is ehető újdonságot választott a szakmai közönség a Fruit Logistica kiállítás legjobb újdonságának. A boldog győztes a Rijk Zwaan nemesítőház csapata, a fődíjas újdonság pedig a Tatayoyo márkanéven forgalmazott snackpaprika-fajta lett. Az ezüstérmet a Syngenta vitte haza az érést a héjszín változásával jelző sárgadinnyéjével; a bronzot pedig a spanyol Anecoop szövetkezet egy brokkolialapú guacamole-helyettesítővel.
Cukorgyári szappanopera Romániában
2023. október 27. 14:25
A cukorgyárak romániai helyzete híven tükrözi a mezőgazdaság és az élelmiszeripar helyzetét az Európai Unióhoz 2004 óta csatlakozott országokban.
A cukorgyárak romániai helyzete híven tükrözi a mezőgazdaság és az élelmiszeripar helyzetét az Európai Unióhoz 2004 óta csatlakozott országokban.