Elindult az alma fogyasztását ösztönző kampány

2020. október 09. 08:23
Ismét elindította az alma fogyasztását ösztönző kampányt az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC), az ötödik éve megrendezett akcióval a jó minőségű, egészséges magyar gyümölcsre hívják fel a figyelmet.
Elindult az alma fogyasztását ösztönző kampány

A gazdák a járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel, ezért fontos, hogy a vásárlók a zamatos hazai gyümölcsöt válasszák, amivel a magyar termelők boldogulását és a gazdasági növekedést is támogatják - mondta Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a kampány sajtótájékoztatóján csütörtökön, a Budafoki Szomszédok Piaca előtt.

Kép letöltéseFotó: Krasznai Nehrebeczky Mária

Ebben az évben az időjárás nem kedvezett a mezőgazdasági termelésnek, 300-350 ezer tonnás almatermésre számítanak. Ennek egyharmada étkezési alma, ami elég ahhoz, hogy a gyümölcs folyamatosan jelen legyen a piacokon - hangsúlyozta a helyettes államtitkár. Tarpataki Tamás úgy fogalmazott, hogy a tudatos fogyasztói döntésekkel, a hazai termékek választásával a vásárlók közvetlenül járulnak hozzá a gazdaság élénkítéséhez, a gazdasági fejlesztési lehetőségekhez, a vidék és a város kapcsolatának erősítéséhez, illetve a saját piacaink kitettségének csökkentéséhez.

Kép letöltéseFotó: Krasznai Nehrebeczky Mária

Mint mondta, a hazai termékek választása hosszútávon is kifejtik hatásukat, növelik a mezőgazdasági termelés és az élelmiszer-gazdaság jövedelmezőségét, kiszámíthatóbb és perspektívikusabb jövőt biztosítanak az ágazatban dolgozók számára. A helyettes államtitkár kiemelten fontosnak nevezte a munkahelyek megvédését. A kormány ezért minden lehetséges eszközzel támogatja a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari termelést - tette hozzá.

Kép letöltéseFotó: Krasznai Nehrebeczky Mária

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, hogy az "Alma, a természet oltalma" szlogent viselő kampány keretében egyebek mellett köztéri rendezvényeken, vásárokon, piacokon, sporteseményeken kóstoltatnak magyar almát, valamint hirdetésekkel, cikkekkel hívják fel a vásárlók figyelmét az almafogyasztás fontosságára. Az alma az egyik legfontosabb nemzeti gyümölcsünk, népszerű is a fogyasztók körében, de a rendszerváltozást követő időszakban kissé háttérbe szorult a déligyümölcsökkel szemben. A kampány célja, hogy minden évben felhívják a figyelmet arra, a Magyarországon megtermelt alma jó minőségű és az almafogyasztás rendkívül egészséges minden korosztály számára - mutatott rá az AMC ügyvezetője.

Németh Zsolt országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón hangsúlyozta: a magyar alma világszínvonalú, minőségi termék, és a magyar országkép fontos része. Felhívta a figyelmet a piacvédelem fontosságára.

Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere elmondta: a Budafoki Szomszédok Piaca őrzi a helyi hagyományokat, a termelők jellemzően magyar termékeket árulnak, így méltó helyszín a magyar alma kóstoltatásához.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Ezek most a legfinomabb szaloncukrok: Szamos, Glória, Stühmer, Vadász, Milka a toplistán

2020. december 08. 08:23
A karácsony elmaradhatatlan kelléke a szaloncukor. Amellett, hogy a karácsonyfát dekoráljuk vele, nem mindegy milyen ízben kerül az ágakra vagy épp a fa alá. Az elmúlt években a szaloncukor trend is nagyon megváltozott: míg korábban az árakon volt nagyobb hangsúly, addig mostanra egyre fontosabbak az ízek, a csomagolás és az összetétel. Mi most a magyarok kedvenc íze? Mire számítanak idén a szaloncukorgyártók? Hogyan hatott rájuk a koronavírus-járvány? A HelloVidék kérdéseire a Szamos Marcipán Édesipari Termelő és Kiskereskedelmi Kft. operatív igazgatója Syrjännen-Barkóczy Eleonóra, valamint Lohn Miklós a Glória Szaloncukor képviseletében adott választ

Az élelmiszeripar stratégiai ágazat

2019. április 26. 07:58
Az élelmiszeripar 2015 óta stratégiai ágazat, ennek megfelelően az élelmiszeripar komplex fejlesztéséhez 2020-ig 300 milliárd forintot biztosítanak - mondta Nagy István agrárminiszter csütörtökön Miskolcon.