Elkezdődött a leghosszabb romániai vasúti alagút fúrása
2024. március 06. 14:36
Elkezdődött az eddigi leghosszabb, 6,9 kilométeres romániai vasúti alagút fúrása Ürmösön kedden - írja az economedia.ro.
Az eddigi csúcstartó a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, 4,4 kilométer hosszú. Az ürmösi alagút a Brassó-Segesvár vasútvonal Apáca és Kaca közti szakaszán lesz. Az alagútfúrás a vasútvonal korszerűsítésének része, amelynek eredményeként a jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken.Ehhez egy másik, 5 kilométeres alagutat is fúrnak Rákos község területén. "Ez az első alkalom, amikor a CFR (a román állami vasúttársaság) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást" - idézi az economedia.ro Ionut Savoiut, a szállításügyi minisztérium államtitkárát, aki jelen volt a munkálatok ünnepélyes megkezdésénél.

Az Apáca és Kaca közti vasúti szakasz korszerűsítését a görög Aktor vezette konzorcium végzi. A beruházás értéke 2,7 milliárd lej (215,05 milliárd forint).
forrás: turizmus.com
Kapcsolódó cikkek
Akár egy órával is tovább tarthat a vonatozás Bécsbe
2023. szeptember 13. 17:53
Szeptember 18-tól megkezdik a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának a decemberi menetrendváltásig tartó felújítását. Egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok közlekednek majd.
Mávinform: november 4-én és 5-én nem indít és nem fogad vonatokat a Déli pályaudvar
2023. november 02. 13:37
Komplex karbantartás miatt nem indít és nem fogad vonatokat a budapesti Déli pályaudvar november első hétvégéjén, szombaton és vasárnap – közölte a Mávinform a vasúttársaság honlapján szerdán.
A vonatok többsége a Déli pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldre érkezik, és onnan indul a vidéki, elővárosi célállomások felé – tartalmazza a közlemény.

