Ennyi kötelezőt kell fizetni a rollereseknek

2024. július 11. 17:30
Meglepő, de az eddigi szerződések csak 39 százalékát kötötték fővárosiak.
 
Átlagosan 5960 forintos éves átlagdíj mellett többségükben két biztosító termékei közül választanak az elektromos rollerek tulajdonosai – derül ki az Insura.hu biztosításközvetítő portál mikromobilitási eszközökre fejlesztett, immár másfél hete futó kalkulátorának eddigi adataiból.
Ennyi kötelezőt kell fizetni a rollereseknek
Mint ismeretes, július 16-tól számos mikromobilitási jármű már kizárólag kgfb-vel közlekedhetnek a közutakon.
 
Ebbe a körbe tartoznak többek között azok az elektromos rollerek, amelyeknek
  • tömege meghaladja a 25 kilogrammot,
  • tervezett sebessége pedig a 14 km/órát,
  • illetve azok is, amelyek ez alatti tömegűek, amennnyiben a jármű tervezési sebessége meghaladja az óránkénti 25 kilométert.
Az Insura.hu statisztikái szerint az összes e-rolleres kgfb-szerződés 79 százalékát két biztosító, a K&H és a Signal nyújtotta. A biztosítói kínálatban elsősorban az életkor és a lakóhely alapján differenciálódnak a díjak: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg kötelezőiket a járműveikre. Egyes biztosítók díjait emellett olyan egyéb tényezők is befolyásolják, mint például az e-kommunikáció vállalása, flotta esetében a járművek száma, illetve a bérbeadás ténye.
 
Az eddigi adatok több vélekedést is cáfolni látszanak. Egyrészt villanyrollert korántsem csak a nagyobb városokban használnak: az eddigi szerződések 39 százalékát kötötték fővárosi, illetve valamelyik megyeszékhelyen élő ügyfelek, ugyanakkor 61 százaléknyian egyéb vidéki települések lakói voltak.
 
Másrészt az sem feltétlenül fedi a valóságot, hogy ezeken a járműveken csak a legfiatalabb korosztályok közlekednek: a szerződők 79 százaléka 35 év feletti, 20 százalékuk pedig már az 55. életéve felett jár.
 
„Az e-rollerekre meghirdetett tarifák igen széles, 5 ezer és 468 ezer forint közötti sávban szóródnak. A hatszámjegyű tarifákat hirdető biztosítók (például Alfa, Gránit, Posta, Uniqa) esetében egyértelmű a kivárási törekvés a piaci feltételek tisztázódásáig: a szándékosan irreális díj csupán azt a célt szolgálja, hogy az említett biztosítók is eleget tegyenek a törvényben meghatározott díjhirdetési kötelezettségüknek. Ez a fő oka annak, hogy egyelőre mindössze néhány biztosító kezében koncentrálódik a kötések zöme” – magyarázza dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
 
forrás: economx.hu

Kapcsolódó cikkek

Durván megdrágul a fuvarozás: ezt mindenki meg fogja érezni

2023. március 01. 11:29
A közúti fuvarozók költségei 8-10 százalékkal emelkedhetnek az idén.
 
A magyar közúti fuvarozók költségeit mutató Közúti Fuvarozási Árindex (KFX) a 2022-es rekordemelkedés után 2023-ban az infláció alatt, 8,2-9,6 százalékkal növekedhet, kérdés azonban, hogy az idén ebből mennyit tudnak áthárítani a cégek – mondta Lajkó Ferenc, a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) logisztikai szakosztályának elnöke, a közgazdasági társaság online szakmai rendezvényén.
 

Gondoskodó nemzet, gondoskodó gazda

2023. augusztus 01. 14:54
Ma már szinte nincs olyan régió határon innen és túl, ahol a betakarítás végeztével ne különítenének el gabonát jótékony célra a magyar gazdák. A múlt héten az ország számos pontján és a Vajdaságban is tartottak búzagyűjtő napot, hogy majd az éves programsorozat legnagyobb szabású rendezvényének számító ünnepén, augusztus 19-én összeöntsék azt.
A számos helyszín közül mi Alapon jártunk, mert ott egyúttal a helyi gazdakör 30 évvel ezelőtti létrejöttét is megünnepelték a tagok.