Fagyasztott spenótot hívtak vissza

2018. május 09. 07:30
Magas kadmium tartalom miatt vonta ki Chef Parajlevél termékét a METRO. A Nébih, a bolgár hatóság bejelentése alapján, a RASFF-on keresztül is értesült az esetről.

A bolgár hatóság tájékoztatása szerint a kifogásolt termékből az EU több tagállamába, így Magyarországra is szállítottak. Az üzletlánc felelős élelmiszervállalkozóként az érintett tételt azonnal kivonta a forgalomból, üzleteiben kifüggesztett plakátokon tájékoztatta vásárlóit az intézkedésről és értesítette a hatóságot. A termékvisszahívás folyamatát a Nébih ellenőrzi.  

A termék azonosító adatai:

  • A termék neve: METRO Chef Parajlevél
  • Kiszerelés: 2,5 kg
  • A termék tételszáma: L17349-LN04
  • Gyártási ideje: 15.12.2017
  • Minőség-megőrzési idő:15.12.2019
  • Vonalkód:4337182017653
  • Gyártó neve: Pasfrost (Belgium)
  • RASFF referenciaszám: 2018.1217

A vállalkozás közleménye szerint a termék visszavihető a vásárlás helyére, ahol a vételárát visszatérítik. A visszahívásban más márkajelzésű, az áruházláncban forgalomba hozott fagyasztott spenót nem érintett.

Amit a kadmiumról tudni kell:

A kadmium a természetben csaknem mindenütt előforduló környezeti szennyező anyag. Vegyületei erősen mérgezőek. A szervezetben elsősorban a májban és a vesében felhalmozódásra képes, bizonyítottan rákkeltő hatású. Élelmiszerekkel érintkező, nem megfelelően készített anyagokból, edényekből, eszközökből is kioldódhat, jelenléte a legkisebb mértékben sem kívánatos.

portal.nebih.gov.hu

Kapcsolódó cikkek

Európai és országos szociális párbeszéd

2018. augusztus 01. 07:46
2018 júliusában jelent meg az Európai Alapítvány az Élet- és Munkakörülmények Javításáért (Eurofound) legfrissebb kutatási jelentése az európai és a nemzeti szintű szociális párbeszéd kapcsolatáról. A kutatást végzők az anyag összeállításához a LIGA Szakszervezetek véleményét is kikérték.

Nem éri meg haraggal elválni a dolgozóktól - elbocsátottnak lenni HR-esként

2018. április 16. 15:08
Egy outplacement program akkor éri el célját, ha megvédi a cég hírnevét, azaz a munkáltatói márkát, de elősegítheti a munkajogi perek elkerülését is. Fontos kérdés, hogy élik meg az érintettek? Ők vajon tényleg érzik-e a szervezet támogatását, valós segítséget ad-e nekik a program? A témában egy olyan érintettet kérdeztünk, aki HR-esként élte át a leépítést. Mit tanulhat egy cég a tapasztalataiból? Az outplacementről testközelből, HR-es szemmel.