Február közepéig mindenki megkapja a munkáltatói igazolásokat
2019. február 06. 08:33
Február közepéig mindenki megkapja a tavalyi jövedelme és esetleges önkéntes pénztári, nyugdíj-előtakarékossági vagy nyugdíjbiztosítási befizetései után a munkáltatói, kifizetői és pénztári igazolásokat – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-vel.
Kiemelték: az igazolások alapján ellenőrizhető az szja-bevallási tervezet és érvényesíthető az adó-visszatérítés, ha a levont adóelőleg meghaladta a fizetendő adót.
Akinek van ügyfélkapuja, az automatikusan elkészített adóbevallási tervezetet március 15-től elérheti a NAV honlapján vagy a magyarorszag.hu kormányzati portálon – ismertették. Ügyfélkapu-hozzáférést a NAV ügyfélszolgálatain és a kormányhivatalokban lehet igényelni – tették hozzá.
A tervezet postázását a NAV-tól március 18-áig lehet kérni sms-ben, a NAV honlapján elérhető űrlapon vagy formanyomtatványon levélben, kötetlen formában adóazonosító jel és születési dátum megadásával, a NAV telefonos tájékoztató rendszerein keresztül, valamint személyesen a NAV ügyfélszolgálatain is.
A postázni kért tervezeteket a NAV tértivevényesen, április 30-áig küldi el az igénylőknek. Aki elmulasztja a március 18-i határidőt, már csak személyesen, az ügyfélszolgálatokon kérheti a papíralapú tervezetet.
szakszervezetek.hu
Kapcsolódó cikkek
7 HR mutatószám, amelyet érdemes használni
2022. május 12. 13:43
Még régebben, amikor csak hobbi szinten készítettem kihasználtsági kimutatásokat, megjegyezte valaki, hogy „Te jó lennél kontrollernek”. Akkor azt sem tudtam, hogy eszik, vagy isszák, ezért fórumokon néztem utána mit is csinál egy kontroller. Az alábbi választ találtam: Bemegy, excellezik, hazamegy. Elég sommás összefoglalója a szakmának, van is valóságtartalma, de nem mindegy mit excellezik a kontrollerünk, így következzen néhány olyan fogalom, vagy ha úgy tetszik mutatószám, amit bizony jó, ha valaki ismer és számol.
Lehet-e csökkentett bért fizetni állásidőre?
2021. július 16. 08:14
Gyakran merül fel a gyakorlatban, hogy alapanyag beszerzési nehézségek vagy éppen a megrendelések átmeneti csökkenése miatt a munkáltató nem tud munkát biztosítani a munkavállalónak, azaz nem tud eleget tenni a foglalkoztatási kötelezettségének. Ha ez a jelenség átmeneti jellegű és nem indokol tartós átszervezést vagy létszámcsökkentést, akkor a munkáltató az állásidő problematikájával kerül szembe. Dr. Szemán Péter ügyvéd összefoglalója.