Fészkében lőtték meg a költeni készülő fehér gólyát

2020. április 28. 07:40
Erre a tettre nem lehet elfogadható magyarázatot adni.
Fészkében lőtték meg a költeni készülő fehér gólyát

A fészke alatt találtak rá egy fehér gólyára nyílt, felkarcsont töréssel. Valószínűleg a fészkében ülhetett, amikor – a sérüléséből ítélve – közvetlen közelről rálőttek

– olvasható a Hortobágyi Madárpark – Madárkórház Alapítvány weboldalán. A cselekmény pontos helyszínét nem közölték.

Vérző szárnyú gólyát mentettek meg a Hortobágyon
A madárkórházban dr. Déri János műtötte meg a fiatal madarat.

A madár többszörös szilánkos alkartörést szenvedett, melyet egy 4,5 mm-es légpuskalövedék okozott. A “mesterlövész” jó 10 méterről adhatta le a lövést, arra azonban nem gondolt, hogy a gólya éppen tojásokat gondozott, amik a barbár cselekedet eredményeként mind odalesznek.

madárkórházban egy éjszakán át tartó beavatkozással műtötték meg a megsebzett madarat.

A műtét nehéz és hosszú volt, mert a csontszilánkokhoz izmok tapadtak, ezért a funkció megőrzése miatt azokat csontvarrással rögzítettem helyükre a velőűrszegzéssel fixált csontvégekhez

– közölte a műtétet végző dr. Déri János állatorvos.

A gólyából kioperált lövedék – Fotó: madarpark.hu

A feljelentést ismeretlen tettes ellen teszik meg. Meggyőződésük, hogy az elkövetőt a fészek környékén 10-15 méterre kell keresni, akit természetkárosításért, állatkínzásért, orvvadászatért, fegyverrel való visszaélésért lehet majd bíróság elé állítani.

Kiemelt képünkön a műtétet végző dr. Déri János és a műtét után lábadozó gólya látható – Fotó: madarpark.hu

sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

TANAPA – tilos a fakitermelés

2021. július 28. 09:12
Betiltották a fakitermelést a Tanzániában lévő Kilimandzsáró Nemzeti Parkban, Afrika legmagasabb hegyének védelme érdekében.
 

Az MTÜ bemutatta, hogy működik az adatvezérelt turizmus a gyakorlatban

2022. július 01. 09:25
Az adatvezérelt ágazatirányítás széles körű gyakorlati bemutatása volt a célja annak a szakmai rendezvénynek, amelyen a Magyar Turisztikai Ügynökség betekintés nyújtott az adatokra épülő marketing- és értékesítési kampányokba, a térségi márkák kialakításába és a kiemelt együttműködési lehetőségekbe.