Fizetéstől fizetésig élnek a magyarok

2021. augusztus 25. 09:02
„Hónap vége jelenség”
Fizetéstől fizetésig élnek a magyarok

A lakosság harmada a ruházkodáson spórol, ötödük elkerüli az éttermeket, 20 százalék akciós termékeket vásárol, ha anyagilag szorult helyzetbe kerül – írja a Népszava.

A magyar lakosság jelentős része pénzügyi szempontból megérzi a hónap végének közeledtét, a legtöbben azonban még mindig nem követik nyomon kiadásaikat – derült ki az OTP Bank megbízásából készült ezer fős reprezentatív kutatásból.

A megkérdezettek 48 százaléka a hónap végéhez közeledve érzi, fogy a pénze, ezért jobban oda kell figyelnie, hogy kijöjjön a következő fizetéséig, mintegy 40 százalékuk pedig került már ilyen helyzetbe. A pénzintézet szerint az úgynevezett „hónap vége jelenség” lehet az oka annak, hogy a lakosság 40 százaléka aszerint tervezi kiadásait, hogy mikor kapja kézhez a fizetését.

A magyarok harmada a ruházkodáson spórol, ötödük elkerüli az éttermeket, és szintén 20 százalék akciós termékeket vásárol, ha anyagilag szorult helyzetbe kerül. Az előrelátóbbak - 38 százalék - bevásárlólistát készítenek, hogy elkerüljék az impulzusvásárlást, harmaduk pedig elkülöníti a létfontosságú kiadásokra, például a lakhatásra, étkezésre szánt összeget.

Az OTP Bank szerint a „hónap vége” jelenség elkerülésében segíthet a tudatosabb gazdálkodás, a napi és havi kiadások pontos nyomon követése, erre ajánlják új internet- és mobilbankjuk kiadásfigyelő funkcióját, amely az elköltött összegeket kategóriánként és diagramon is megjeleníti, illetve összehasonlíthatóvá teszi a korábbi hónapok kiadásaival. 

 

Forrás: Népszava / www.szakszervezetek.hu

Kapcsolódó cikkek

Ötből négy amerikai kevesli a minimálbért

2021. március 18. 12:49
Az Egyesült Államokban ötből négy ember (80 százalék) szerint nem elegendők a szövetségi minimálbérek – írja a Busines Insider egy friss felmérés alapján.

A tanulmány a nyersanyagok további áremelkedésére számít

2021. július 23. 12:40
Horváth: Az év végéig még a fa harmadával, az acél negyedével, a műanyag legalább 20 százalékkal drágulhat – a hirtelen áremelkedés a Corona után is normális. Intelligens árstratégiákra van szükség.