Fokozottan ellenőrzi a tűzifa kereskedőket a NÉBIH

2016. október 03. 08:18
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) célellenőrzést indított a tűzifa kereskedelem területén. Az elmúlt hetek vizsgálatai alapján a leggyakoribb probléma az új típusú szállítójegy hiánya, valamint annak hibás kitöltése. A hatóság felhívja a faanyag kereskedelemben érintett vállalkozások figyelmét, hogy fatermékeknél is törvényi előírás a nyomon követhetőség biztosítása.

Az élelmiszerekhez hasonlóan a fatermékek esetében is törvényi előírás, hogy biztosítani kell a nyomon követhetőséget a teljes kereskedelmi láncban. Ennek egyik fontos kelléke a szállítójegy, amit a megfelelő kitöltés mellett nyilvántartásban is rögzíteni kell. A nyilvántartásokat 5 évig kell megőrizniük a kereskedőknek.
Fontos tudni, hogy a fatermék nyomon követhetőségét nem csak szállításkor, hanem a telephelyeken való tárolás idején is biztosítani kell. Ennek hiányában az ellenőröknek azt kell vélelmezniük, hogy a fatermék illegális kitermelésből származik.

A hatóság együttműködésre törekszik a faanyag kereskedelmi lánc azon szereplőivel, akiknél az ellenőrök az új jogszabályi előírások betartása iránti igyekezetet tapasztalják. A kötelezettségek nyilvánvalóan szándékos megszegése esetén azonban – ahogy eddig, úgy a jövőben is – a hivatal a rendelkezésére álló legszigorúbb eszközöket fogja alkalmazni.

A NÉBIH szeptember elejétől indult ellenőrzéssorozata során is a fokozatosság elve mentén jár el, és a jogsértés súlyával arányos intézkedéseket hoz. Ennek megfelelően szállítójegy nélküli szállítás esetén szabálysértési eljárást kezdeményeznek a hatóság szakemberei, kisebb jogszabálysértéseknél pedig figyelmeztetésben részesítik a kereskedőket.

A tűzifa kereskedők fokozott ellenőrzése év végéig tart. A tűzifavásárláshoz praktikus tanácsokat találhatnak a vásárlók a „Tűzifát csak okosan” című tájékoztatóban.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Nevet keresnek a vadló csikóknak a Hortobágyon

2020. július 31. 07:28
Augusztus 20-ig várják a közönség szavazatait.

A Lipóti saját termékekkel lép be a tejpiacra

2016. április 25. 12:25
Több mint 100 millió forintos beruházással saját tejüzemet létesített az országszerte 200 szaküzlettel rendelkező Lipóti Pékség Kft., amely havi 90 millió forintos bevételt vár a tejtermékek eladásából.