Folytatódik a tejágazat közösségi marketingalapjának működése

2024. január 08. 14:52
Az egészség megőrzéséhez az egészséges táplálkozáson keresztül vezet az út, ezért az Agrárminisztérium továbbra is minden eszközzel támogatja a tejfogyasztás népszerűsítését. Ennek érdekében a tárca további három évre fenntartja a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál működő Közösségi Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét.
Folytatódik a tejágazat közösségi marketingalapjának működése
Az egyik legtáplálóbb élelmiszer a tej, ami nemcsak finom, de egészséges is, tele van értékes fehérjékkel, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Az agrártárca éppen ezért elkötelezett a tejfogyasztás ösztönzése mellett. Értékelve a tejszektor közösségi marketingtevékenységének eddigi eredményeit és támogatva a szakmaközi szervezeti ágazati önszabályozásokat, egy AM rendelt révén további három évre fenntartjuk a Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét.
 
A tejágazati Marketing Alap célja a fogyasztók több, gyakoribb és tudatosabb tej- és tejtermékfogyasztásra való ösztönzése, a gyermekek, valamint a fiatalok tej- és tejtermékfogyasztásra motiváló nevelésének támogatása. A forrásoknak köszönhetően lehetőség nyílik a segítségnyújtásra is az egészségtudatos táplálkozás kialakításában a tej és tejtermékek fogyasztásának megszerettetésével, illetve a tejtermékek sokféleségének és egészséges táplálkozásban betöltött szerepének bemutatásával.
 
A Marketing Alapba való befizetés összegét a megjelent rendelet szabályozza. Ennek mértéke a Magyarország területén működő tejfeldolgozó, valamint nagykereskedelemmel vagy kiskereskedelemmel foglalkozó tejágazati szereplő tej- és tejtermék-forgalmazásából származó, tárgyévet megelőző naptári évben keletkezett nettó árbevételének fél ezreléke.
 
forrás: AM Sajtóiroda

Kapcsolódó cikkek

Az élelmiszeripar előtt álló legfontosabb kihívások a Kárpát-medencében – hatékonyság, versenyképesség, marketing

2023. július 25. 14:04
Melyek az élelmiszeripar előtt álló legfontosabb kihívások a Kárpát-medencében? Versenyképesség, hatékonyság, fenntarthatóság, marketing? Milyen támogatásokra számíthat az élelmiszeripar az új uniós fejlesztéspolitikai időszakban?

Óriási piaci lehetőség: a hazai igénynek csak a tizedrészét termeljük szelídgesztenyéből

2024. szeptember 30. 15:18
Többek között ezt is megtudhattuk a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal Mezőgazdasági Genetikai Erőforrások Igazgatósága által szervezett szelídgesztenye fajtaismereti és fajtahasználati bemutatónk, melyre nemrég került sor a Pölöskei Fajtakísérleti Állomáson. A nagyszámú érdeklődőt Szili Ferenc állomásvezető köszöntötte, aki a későbbiekben bemutatta a fajtagyűjteményt is, különös tekintettel a szelídgesztenyékre.