Hamarosan döntenek a tejtermékek áfáról

2016. február 23. 09:11
Több mint 54 milliárd forintos bevételkiesést jelentene a költségvetésnek a tejtermékek általános forgalmi adókulcsának öt százalékra csökkentése a sajtok nélkül – közölte kérdésünkre a Nemzetgazdasági Minisztérium.

Ezért a kormány mérlegeli a folyadéktej adókulcsának jelenlegi 18-ról 5 százalékra csökkentését, mivel a döntés jelentős hatással van a költségvetés bevételeire, emellett több tejtermék már most is a kedvező áfakategóriába tartozik. A minisztérium válaszában emlékeztetett: a kormány adópolitikájának fókuszában mindenekelőtt a munka és a családok adóterheinek csökkentése áll, ugyanis ezek hatása közvetlenül megjelenik a családoknál, ellentétben a közvetett adók csökkentésének hatásaival.

Korábban írtuk: a kormány hamarosan dönthet a tejtermelőket segítő csomagról, azonban az áfacsökkentés még kérdéses. A termelők várhatóan literenként tízforintos kiegészítő támogatást kapnak a nyerstej után, emellett a nagy feldolgozóknak regisztrálniuk kell a telephelyüket. A harmadik pont, hogy a közétkeztetésben ne engedélyezzék a külföldi tejtermékek, valamint az UHT tejek fogyasztását.

A termelők azonban a leghatékonyabb megoldást az áfacsökkentésben látják, mivel az amúgy is válságos európai piaci viszonyok mellett hazánkban az áfacsalás is rontja a magyar gazdálkodók pozícióját. A termelők az unió gyors segítségében sem bízhatnak, mivel a bizottság még az egyeztetések kezdeti szakaszában jár, a kilátásba helyezett intézkedések pedig nem elég hatékonyak a válság kezelésére.

Forrás: Magyar Hírlap

Kapcsolódó cikkek

Hatósági jogosítványokat kaphat a Nébih

2017. május 23. 13:38
Az Országgyűlés mezőgazdasági bizottsága ma dönt arról a jogszabály-módosításról, mely szerint rendészeti jogosítványokat kapnának a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szakemberei – írja Magyar Idők.

Újabb magyar sikersztori: tatai garázsból az óriásvállalatok világába

2017. március 22. 09:43
Képtelenségnek hangzik, de 2017-ben mindennaposnak számít, hogy a borászatoknak fogalmuk sincs, miből tevődik össze egy üveg bor ára, a gazdák nem tudják, hogy a tehenük mennyi profitot hoz, figyelmetlen traktorosok pedig rossz táblát permeteznek, óriási károkat okozva. Milliárdos „tévedésekről” beszélünk, így nem véletlen, hogy egy tatai startup ezeket a problémákat felismerve indította el a magyar mezőgazdaság megújulásának egyik leglátványosabb projektjét. Az AgroVIR néhány éve még egy garázscég volt, ma pedig - az agrárium digitális fejlődésére alapozva - a szektor óriásvállalatainak szállít komplex vállalatirányítási rendszereket, olyan megoldásokat, amelyekkel sokkal hatékonyabban dolgozhatnak, időt és pénzt takaríthatnak meg, jobban kihasználhatják a termőterületeiket, állatállományukat vagy a gépparkjukat. Maróti Miklóst, a cég ügyvezetőjét kérdeztük a részletekről, arról, hogyan működik az általuk fejlesztett rendszer, hogy hogy lehet hosszú távon megragadni egy ilyen gyorsan fejlődő ágazatban, és arról, hogy mennyire nyitottak az agronómusok a digitális lehetőségekre.