Határidőre befejeződött a miskolci fővonal felújítása
2024. december 05. 18:34
A MÁV ezentúl kevesebb késést, nagyobb megbízhatóságot és akár öt perccel rövidebb menetidőt is ígér.
A vasútpálya felújítása az 5 pontos közlekedési akcióterv részeként valósult meg, amely által 20 kilométeren megszűnnek a sebességkorlátozások, így kiszámíthatóbb lesz a menetrend, kevesebb lesz a késés és akár 5 perccel is rövidülhet a menetidő – írja a MÁV sajtóközleménye.
fotó: MÁV
A MÁV december 4-re befejezte a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának felújítását, így a Miskolc- és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között már kapacitáskorlátozások nélkül közlekedhetnek a vonatok, tehát visszaállt az eredeti menetrend.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) által meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként zajló munkálatok során az elmúlt három hónapban 27 kilométeres vágányszakaszon, azaz 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban. Teljesen kicserélték továbbá az ágyazatot 1,3 kilométeren, továbbá összesen 60 kilométernyi – 500 darab 120 méteres – ún. hosszúsínszálat építettek be. Befejezték 12 híd állagmegóvó szigetelését és 10 átjáró karbantartását, részleges felújítását is.
A naponta átlagosan 1,5 kilométert haladó vágányfelújítást 100-120 darab, közúton és vasúton is használható rakodógépek, munkagépek, kötött pályán közlekedő korszerű vasúti pályaépítő- és karbantartó gépláncok végezték el, műszakonként éjjel-nappal 250 szakember közreműködésével.
A MÁV saját forrásából finanszírozott, mintegy 18 milliárd forintba kerülő beruházását a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc is segítette, gyorsította mindkét ütemben. A munkagép naponta mintegy 1,5 kilométeres vágányhosszt haladt, cserélve a felépítmény részeit, a síneket és a vasbetonaljakat. A 600 méter hosszú géplánc alkalmas fa- és betonalj elbontására és új aljak előre meghatározott, egyenlő távolságú lerakására, valamint hosszúsínek fektetésére is.
Az utómunkálatokkal várhatóan április végéig végez a MÁV-csoport, mivel ezekre a téli időszak hőmérséklete miatt jelenleg nincs mód. Ide tartozik majd például a felújított szakaszon a vágány semleges hőmérsékletének kialakítása, ágyazatpótlás, a vágányok és a felsővezetékek utószabályozása, ezen felül a vízelvezető árkok és a hídmeder takarítása.
A még októberben befejezett szakaszon Miskolc és Emőd közötti már 100 km/óra a megengedett maximális sebesség, azonban a menetrendváltás után ez várhatóan 120-ra is emelkedhet a szabályozás elvégzése után.
A további munkálatok már nem fognak az elmúlt három hónapban tapasztalthoz hasonló mértékű kényelmetlenséget, menetrend módosításokat okozni utasaink számára.
A MÁV 5 pontos akciótervében szerepel még a miskolci fővonal rendszeres karbantartása, illetve a következő 5 évben a Hatvan és Füzesabony közötti szakasz felújítása, ennek előkészítését pedig már el is kezdte a vállalat.
forrás: economx.hu
Kapcsolódó cikkek
Lesz magyar mozdonygyár
2024. május 22. 16:08
Az egész európai piac mozdonnyal való ellátására képessé kíván válni az a magyar–kínai cégpáros, amely az előkészületekről a közelmúltban állapodott meg. A mozdonygyár mellett lenne hazai tehervagon-összeszerelés, közös vasútszakmai oktatás, kutatás és fejlesztés is. A magyar társaság egy másik kínai partnerrel Balotaszálláson telepítené az ország legnagyobb teljesítményű összefüggő naperőművét.
Új Duna-híd Magyarországon: eldőlt, megépül – mérföldkőhöz ért a négysávos beruházás
2024. július 02. 19:00
Orbán Viktor már június elején megüzente a hídépítőknek, hogy lehet tovább délre menni a Dunán. Most nagyon úgy tűnik, immáron rendelkezésre áll a szükséges forrás a 21. Duna-híd kivitelezéséhez.