Hidrogénüzemű, környezetbarát hajtómű az Airbustól

2022. december 02. 10:30
Az Airbus az évtized közepe felé kezdi meg az üzemanyagcellás hajtómű-rendszer földi és repülési tesztelését. A kísérletekre a ZEROe nevű, a kísérletek bemutatását szolgáló tesztgéppel kerül sor.
 
Az A380 MSN1 típusú, az új hidrogéntechnológiákat tesztelő repülőgépet jelenleg úgy alakítják át, hogy a folyékony hidrogéntartályokat és a hozzájuk tartozó elosztórendszereket is hordozhassa - tájékoztatott az Airbus.
Hidrogénüzemű, környezetbarát hajtómű az Airbustól
A közleményben idézik az Airbus zéró kibocsátású repülőgépekért felelős alelnökét, Glenn Llewellynt, aki elmondta: az üzemanyagcellák lehetséges megoldást jelenthetnek a nulla károsanyag-kibocsátású törekvések megvalósulására. Ezek a repülőgépmotorok képesek lehetnek egy a fedélzetén 100 utast szállító gép meghajtására, amelynek hatótávolsága 1000 tengeri mérföld (1853 kilométer).
 
A ZEROe repülőgép fejlesztését 2027-28-ban kívánják elindítani.
A hidrogén meghajtás elterjedéséhez új kiszolgáló létesítményekre is szükség van, az első ilyen állomás fejlesztésére és megépítésére az Airbus a világ vezető űripari hajtóműveit gyártó ArianeGroup cégcsoporttal kötött együttműködési megállapodást.
 
A folyékony hidrogén tárolását és repülőgépekbe töltését célzó beruházás a Toulouse-Blagnac-repülőtéren valósul meg 2025-re.
 
Ezzel párhuzamosan az Airbus a zöld hidrogént előállító HyPorttal is együttműködési megállapodást írt alá arról, hogy közösen hozzák létre a világ egyik első, zöld hidrogént előállító és elosztó repülőtéri üzemét. Az építkezés szintén a toulouse-i repülőtéren valósul meg, átadása 2023-ban várható, és naponta 400 kilogramm hidrogén előállítására lesz képes.
 
Ez a mennyiség mintegy 50 földi kiszolgáló jármű energiaellátásához elegendő - áll az Airbus közleményében.
 
Forrás: turzmus.com

Kapcsolódó cikkek

Újabb szakaszába lép a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal felújítása

2023. október 27. 14:17
Három héten át több szakaszon csak pótlóbusszal lehet közlekedni, mert a munkálatok már mindkét vágányt érintik.
 
Új fázisához érkezett a győri fővonal pályarekonstrukciója. Október 27-étől a munkálatok egyidejűleg érintik mindkét vágányt, ezért három héten keresztül, november 17-ig teljesen szünetelni fog a vonatközlekedés Biatorbágy–Szárliget, illetve Tatabánya, éjszakánként pedig Szárliget és Budaörs között – tájékoztat honlapján a MÁV Zrt. Ezeken a szakaszokon kizárólag pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.

Gyalogtúrára hív a nemzeti park

2024. január 24. 17:43
Január 28-án, vasárnap a Kígyósi-tanösvényre várja a természetbarátokat a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóság.