Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.

A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.

A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
forrás: sokszinuvidek.24.hu
Kapcsolódó cikkek
Húsz éves a Kék Hullám Zászló strandminősítés, jól szerepeltek a balatoni strandok
2023. július 13. 12:19
Idén 43 balatoni strand vállalta a megmérettetést, amelyek közül mind jól teljesített, és elérte a négy- vagy ötcsillagos Kék Hullám Zászló minősítést - hangzott el az önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség (BSZ) 20. alkalommal meghirdetett versenyének díjkiosztóján szerdán Csopakon.
Idén júniusban nyílt meg a nagyközönség előtt a teljesen megújult geszti Tisza-kastély
2024. december 06. 19:15
A kastély fél év elmúltával már 23 ezer látogatóval dicsekedhet. A történelmi család hajdani otthonába szervezett sajtóeseményen korántsem hétköznapi idegenvezetőkkel jártuk körbe a két és fél évszázados épületet.