Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.

A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.

A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
forrás: sokszinuvidek.24.hu
Kapcsolódó cikkek
A Magányos hegy kincsei - Évezredes történetek a Somló-hegyen címmel új régészeti kiállítás nyílt a Magyar Nemzeti Múzeumban január 30-án.
2024. február 02. 17:44
A tárlat a Somló-hegyen zajló legújabb régészeti kutatások eredményein és a magyar régészet hőskorából származó felfedezéseken keresztül mutatja be a terület késő bronzkori és kora vaskori világát, a hegyet uraló harcosok szokásait és a két korszak fémműves mestereinek legszebb alkotásait - áll az intézmény csütörtöki közleményében.
Itt a balatoni napijegy, kedvezményesen utazhatunk a tó körül
2024. július 03. 14:37
Egy 24 óráig érvényes jegy megvásárlásával gond nélkül utazhatunk a partmenti települések között vonattal és a Volánbusz helyközi járataival, sőt még a balatonfenyvesi kisvasúton is.

