Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala

2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.
A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.
A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
 
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített  – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
 
forrás: sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Hipergyors megoldás a balatoni és szezonális munkaerőigény kezelésére

2023. július 13. 14:22
A Giggle applikációjával akár 24 órán belül található szezonális munkaerő.
Évről évre visszatérő problémaként jelentkezik a balatoni éttermeknél és szállásadóknál, hogy a megnövekedett forgalmat hogyan tudják kiszolgálni a kevés és gyakran ismeretlen munkavállalóval. Egy magyar fejlesztésű alkalmazás nemcsak hatékonyabbá teszi a toborzást, de rengeteg új munkavállalót von be olyan munkákra, amelyeket évek óta nehéz betölteni.

A csodálatos vadliba húzás idén is nagy látványosságnak ígérkezik

2023. november 17. 16:34
A Dinnyési-fertő védett természeti érték, ahol a vadlibák előszeretettel pihennek meg utazásuk során.