Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.
A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.
A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
forrás: sokszinuvidek.24.hu
Kapcsolódó cikkek
Hatvan közelében is zenél az útburkolat
2024. szeptember 10. 19:27
Hatvan és Lőrinci között, a 21-es főúton készült el Magyarország harmadik zenélő útburkolata - jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára.
Csalók élnek vissza a Budapest Airport nevével a közösségi oldalon
2024. március 27. 19:07
A Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézetéhez bejelentés érkezett egy hamis Facebook oldal kapcsán, amely a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér (Budapest Airport - BUD) nevével visszaélve csaló posztokat és hirdetéseket jelenít meg.