Így pusztul a Dunántúl egykor kedvelt vasútvonala
2024. február 09. 17:09
Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.
A Pécs–Bátaszék vasútvonal a MÁV 64-es számú, nem villamosított vonala volt a Baranyai-dombságban. Az 1911-ben átadott szakasz eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel, olvasható a vasútvonal történetét feldolgozó szócikkben a Wikipédián.

A hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették, ám annak állapota az 1990-es évek közepére kritikussá vált. 1996 őszén egy személyvonat kisiklását követően a pályafenntartás a Pécsvárad — Bátaszék szakasz nagy részén 20 km/h-s sebességkorlátozást rendelt el.

A vonal keleti felén 2003-ban, nyugati szakaszán 2009-ben szűnt meg a közlekedés.
Azóta a nyíltvonali vágányt a bozótos növényzet szinte teljesen benőtte, néhány szakaszon felszedték, sínszálakat loptak el és szintbeni közúti kereszteződéseket bontottak el. Sok helyen gyalogosan is járhatatlan.

Györkő Zsombor a napokban a 64. számú Pécs-Bátaszék vasútvonal Hosszúhetény és Dombay-tó közötti szakaszánál járt, és készített – a képgalériában látható – “elszomorító” felvételeket a vasútvonal és környéke jelenlegi állapotáról.
forrás: sokszinuvidek.24.hu
Kapcsolódó cikkek
Hazai és nemzetközi szakértők adnak zöld tippeket az Utazás kiállításon
2023. február 21. 11:14
Hogyan csökkenthetik ökológiai lábnyomukat a turisztikai vállalkozások? Mit tehetnek a zöldebb, biztonságosabb jövőért a piaci szereplők? Ezekről a témákról is szó lesz a kiadónk által „Vágyak és törekvések a fenntartható turizmusért" címmel szervezett konferencián, az Utazás kiállítás első napján.
A február 23-i esemény résztvevői a szakma legjobbjaitól hallgathatnak meg előadásokat a jelen szükségleteit a jövő veszélyeztetése nélkül kielégítő, zöld turizmus fontosságáról és alapelveiről.
Még idén megvalósulhat a pécsi Misina fejlesztése
2023. február 22. 11:05
Még idén megvalósulhat a pécsi tv-torony környezetének fejlesztése egy önrészt nem igénylő, 1,2 milliárd forintos európai uniós pályázatnak köszönhetően. A beruházással kapcsolatos támogatási szerződés megkötéséről a kedden ülésező közgyűlés döntött.
Az önkormányzat korábban online felmérésen kérte ki a helyiek véleményét arról, hogy milyen funkcióval töltsék meg a város felett magasodó 535 méteres hegy, a Misina csúcsán lévő torony leromlott állapotban lévő környezetét, miután az előző városvezetés idején európai uniós forrást nyert a terület fejlesztésére önkormányzat. A szavazás honlapja szerint a legtöbb voks a természetjárók és a sportolni vágyók igényeit szolgáló mozgás- és túraközpont létrehozására érkezett.

