Illatos és gyümölcsökkel teli 2019-ben a Balaton fagyija

2019. május 17. 08:18
A gyenesdiási Bringatanya újra lenyűgözte a zsűrit.
Illatos és gyümölcsökkel teli 2019-ben a Balaton fagyija

A Nyitott Balaton programsorozat keretén belül május 16-án – immár hagyományosan – a siófoki hajóállomáson, a Balatoni Hajózási Zrt. által biztosítotthajón került sor a Balaton fagyija  2019 verseny eredményhirdetésére.

A megmérettetést immár hatodik alkalommal hirdették meg. A legutóbbi versenyek közül 2016-ban a a Vulkánok ajándéka, 2017-ben Festeticsek mandulás csókja, 2018-ban az Annabáli csemege fantázianevű fagylalt lett a befutó.

Gyenesdiási fagyi a világ legjobbjai között
A kézműves fagylaltműhely újra letette névjegyét, ezúttal az európai elitben.

A versenyre a Balaton kiemelt turisztikai térség területén működő cukrászdák és fagylaltozók nevezhettek. A zsűri egy héttel korábban végigjárta a benevezett 13 cukrászdát, és több tényezőt figyelembe véve hozta meg a döntését. Ilyen szempont volt az íz, illat, állag, szín, dekoráció, praktikum, és valamelyest a fagyi a Balatonhoz való kötődése is.

A mezőny rendkívül kitett magáért, idén is megmutatva, hogy a Balaton környékén is számos minőségi fagyizó található.

A Balaton fagyija címet idén a gyenesdiási Bringatanya, Somogyi fagylalt műhely “Illatos Isabella” elnevezésű fagylaltkreációja nyerte el, ami sorbet alapú, tele gyümölcsökkel, tehát a laktóz és tejfehérje érzékenyek is fogyaszthatják.Különdíjat kaptak Florida Fagyizó – “Kersztúri szilvás-meggyes”, a Kárpáti Fagyizó és Gofrizó Balatonföldvár – “Mákos túrógombóc” és a Rózsakert Étterem és Fagyizó – „Jázmin” elnevezésű fagylaltjai.

A Balaton legjobb fagyiját az eseményt követően az arra járó turisták kóstolhatták meg elsőként.

Kiemelt képünk illusztráció – Fotó: Facebook/Bringatanya, Somogyi fagylalt műhely

sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Erre kéri a Szállodaszövetség a kormányt

2022. május 27. 09:59
Az érdekvédelmi szervezet szerint a SZÉP kártya további kiskereskedelmi felhasználása a vidéki, sok esetben családi tulajdonban lévő turisztikai vállalkozások megélhetését sodorhatja veszélybe.

Ma már szinte csak Magyarországon múlik, milyen nagy sporteseményt akar megrendezni

2022. május 11. 08:27
Mintha csak egy turisztikai kampányfilmet vetítenének, ennél jobban sportba csomagolva nem lehet egy országot reklámozni – mondta a VG-nek Szabados Gábor sportközgazdász. Kifejtette, hogy a Giro d’Italia három magyarországi szakaszának 7,8 milliárd forintos költségvetése, amelynek ráadásul a része a 10 millió eurós, azaz mintegy 3,8 milliárd forintos jogdíj is, nem állítható szembe azzal az országimázzsal, marketingértékkel, amit az olasz kerékpáros körverseny magával hozott.