Járatkimaradásokat okoz a német vasutassztrájk

2021. augusztus 12. 12:11
Járatkimaradásokat okoz a németországi vasúti közlekedésben a mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) sztrájkja, de a budapesti járatok egyelőre menetrend szerint közlekednek – közölte szerdán a Deutsche Bahn (DB) vasúttársaság.
Járatkimaradásokat okoz a német vasutassztrájk

A tájékoztatás szerint a München-Salzburg-Bécs-Budapest és a Drezda-Prága-Budapest vonalon közlekedő járatok menetrendjében egyelőre nincs változás.
    
A GDL a teherszállításban kedden 19 órakor, a személyszállításban szerdán hajnali két órakor kezdett 48 órás sztrájkot.
    
A DB első összesítése szerint a távolsági járatok nagyjából háromnegyedét törölni kellett, és a legtöbb tartományban a helyközi vasúti közlekedésben is kimaradásokkal és késésekkel kell számolni. A DB vonatpótló buszokkal igyekszik javítani a helyzeten, de nem tudja garantálni, hogy célba juttatja az érvényes jeggyel rendelkezőket.
    
A 16 tartomány közül 11-ben tanítási szünet van, a munkabeszüntetés így a nyári utazási szezon csúcsidőszakában nehezíti a közlekedést.
    
A GDL 3,2 százalékos béremelést és a koronavírus-járvány megpróbáltatásai miatt 600 eurós prémiumot követel, a bérmegállapodást pedig 28 hónapra kötné meg. A DB 3,2 százalékos emelést ajánl, és 40 hónapra kötne megállapodást.
    
A társaság szerint a GDL sztrájkja szükségtelen és aránytalan. Bírálta a szakszervezet akcióját az utasok érdekképviselete (Fahrgastverband PRO BAHN), amely szerint elfogadhatatlan, hogy a sztrájkot alig néhány órával a kezdete előtt hirdették meg, holott az utasoknak legalább 48 órát biztosítani kell terveik átalakításához.
    
A szervezet azt is sürgeti, hogy a közlekedés kiszámíthatósága és megbízhatósága érdekében legyen sztrájk idején is kötelezően betartandó menetrend a DB-nél és a többi németországi vasúttársaságnál.
    
A GDL-ben mozdonyvezetők mellett vonatkísérők is tevékenykednek – összesen nagyjából 40 ezer ember – , de a DB szakszervezeti tag dolgozóinak döntő többsége – csaknem 200 ezer munkavállaló – a vasutas és közlekedési dolgozók érdekképviseletéhez (EVG) tartozik, és a GDL-t az eljelentéktelenedéssel fenyegeti egy 2015-ös törvény.
    
A jogszabály szerint valamennyi szakszervezet tárgyalhat a munkáltatóval a bérekről, munkakörülményekről, kollektív szerződésről, de mindig az a megállapodás érvényes, amelyet a legtöbb dolgozót képviselő szakszervezet kötött a munkaadóval, és a GDL-nek a DB nagyjából 300 telephelye, üzeme és egyéb szervezeti egysége közül alig húszban van többsége.

 

www.adozona.hu

Kapcsolódó cikkek

Nyakunkon az új világ: komoly átrendeződések várhatók a munkaerőpiacon a vírus után

2020. március 13. 08:22
A vírus jelen van hazánkban, de még mindig sokat tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük az olaszországihoz hasonló járványt. Nemcsak a kormány, de a munkáltatók is sokat tehetnek annak érdekében, hogy mindenki épségben és a lehető legkevesebb járulékos veszteséggel vészelje át az előttünk álló heteket, hónapokat. Szakértő segítségével végigvettük azokat a pontokat, melyet minden magyarországi vállalatnak át kell(ett volna) gondolnia.

„Hosszú távon akkor lesz jó munkahelyünk, ha összefogunk

2020. október 26. 09:30
A szeptemberi LIGA Tanács vette fel a tagjai sorába Wärtsilä Hungary Kft. szakszervezetét. Kéner Tibort, az MW+ Független Szakszervezet elnökét az újonnan alakult szakszervezet céljairól kérdeztük.