Jövő héten nyit a Deák tér és az aranyszínű Ferenciek tere metrómegálló

2023. január 17. 12:10
Újabb szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása: január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A Ferenciek tere metrómegálló ráadásul egészen különleges, aranyszínű borítást kapott a felújítás során(fotónkon).
Az átadás után Kőbánya-Kispesttől már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró is.
Jövő héten nyit a Deák tér és az aranyszínű Ferenciek tere metrómegálló
A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények.
 
Az átadás napján, január 23-án a pótlóbuszok napközben még a Kálvin térig közlekednek, 21 órától pedig az eddig megszokott esti közlekedési rend szerint Kőbánya-Kispestig pótlóbusszal lehet utazni – tudatta a közlekedési központ.
 
Vagyis hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró.
Hétköznap esténként és hétvégén a megszokott rend szerint a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. 
 
Aranyszínű lett a metrómegálló a Ferenciek terén
A Ferenciek tere új megállója egészen különleges lett: az aluljárószinten ugyan megmaradt a hagyományos narancssárga szín,
de a mozgólépcsővel az utastérbe érkezőket már egy aranyszínű állomás fogadja majd. Az arany és a barna színek, illetve a grafikai motívumok a térnek nevet adó ferences rendre és Szent Ferenc legendájára utalnak.
 
„A visszafogott, kicsit önmegtartóztató barna és a ragyogó arany kontrasztja határozza meg az arculatot. A nyersacél oszlopok esztétikailag tovább gazdagítják a teret, ugyanakkor illeszkednek a vonalra jellemző funkcionalista hagyományokhoz. A vágánytér burkolatára olyan grafikai képet képzeltek, ami kapcsolódik az állomás lényegét adó mozgáshoz, egyszerre absztrakt, légies, derűs, ugyanakkor finoman utal Szent Ferenc legendájára” – ismertette a bkv.hu a tervezők koncepcióját.
 
Az állomás tervezői Kosztolányi Zsolt és Klopp András. A madármotívum megalkotásában Réti Kamillával és Somogyi Boglárkával egészült ki a tervezői csapat.
 
Az M3-as metró felújítása 2017 őszén a vonal északi szakaszán kezdődött. A felújítás 2023 második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok – ígéri a BKK.
 
forrás: turizmus.com

Kapcsolódó cikkek

Meghosszabbítja Vaszary-kiállítását a Nemzeti Galéria

2023. január 09. 14:49
A nagy sikerre való tekintettel meghosszabbítja "Vaszary. Az ismeretlen ismerős" című kiállítását a Magyar Nemzeti Galéria (MNG). A Vaszary János két tucatnyi, mindeddig lappangó munkáját is felvonultató tárlat április 2-ig lesz látogatható.
A kiállításon bemutatott mintegy 70 műből 24 alkotás mindeddig teljesen ismeretlen volt mind a szakma, mind a közönség számára. A múzeum gyűjteményében "lappangó" műveket sehol sem reprodukálták korábban, közvetlenül a művész műterméből, illetve hagyatékából kerültek a közgyűjteménybe - emlékeztet közleményében a Nemzeti Galéria.

Térképen az M9-es: megépül Magyarország leghosszabb autópályája – kiválasztották, ki tervezi az új szakaszt

2024. március 18. 16:42
Ismét életjelet mutatott a legnagyobb magyar autópálya-építési projekt. Ha elkészül, az M9-es Debrecent Kőszeggel köti össze, és 300 kilométer hosszú lesz.