Jövő héten nyit a Deák tér és az aranyszínű Ferenciek tere metrómegálló
2023. január 17. 12:10
Újabb szakaszához érkezik az M3-as metró felújítása: január 23-án megnyitják a Ferenciek tere és a Deák Ferenc tér állomásokat az utasforgalom előtt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A Ferenciek tere metrómegálló ráadásul egészen különleges, aranyszínű borítást kapott a felújítás során(fotónkon).
Az átadás után Kőbánya-Kispesttől már a Deák Ferenc térig lehet utazni a metróval, így Dél-Pest felől átszállás nélkül elérhetővé válik a belváros, az M1-es földalatti, valamint az M2-es metró is.

A Deák Ferenc tér és a Göncz Árpád városközpont között továbbra is pótlóbusz közlekedik, a Nagyvárad téren pedig az állomás felújítása miatt továbbra sem állnak meg a szerelvények.
Az átadás napján, január 23-án a pótlóbuszok napközben még a Kálvin térig közlekednek, 21 órától pedig az eddig megszokott esti közlekedési rend szerint Kőbánya-Kispestig pótlóbusszal lehet utazni – tudatta a közlekedési központ.
Vagyis hétköznap napközben két szakaszon, Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér, illetve a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró.
Hétköznap esténként és hétvégén a megszokott rend szerint a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között jár a metró, Kőbánya-Kispest és a Göncz Árpád városközpont között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni.
Aranyszínű lett a metrómegálló a Ferenciek terén
A Ferenciek tere új megállója egészen különleges lett: az aluljárószinten ugyan megmaradt a hagyományos narancssárga szín,
de a mozgólépcsővel az utastérbe érkezőket már egy aranyszínű állomás fogadja majd. Az arany és a barna színek, illetve a grafikai motívumok a térnek nevet adó ferences rendre és Szent Ferenc legendájára utalnak.
„A visszafogott, kicsit önmegtartóztató barna és a ragyogó arany kontrasztja határozza meg az arculatot. A nyersacél oszlopok esztétikailag tovább gazdagítják a teret, ugyanakkor illeszkednek a vonalra jellemző funkcionalista hagyományokhoz. A vágánytér burkolatára olyan grafikai képet képzeltek, ami kapcsolódik az állomás lényegét adó mozgáshoz, egyszerre absztrakt, légies, derűs, ugyanakkor finoman utal Szent Ferenc legendájára” – ismertette a bkv.hu a tervezők koncepcióját.
Az állomás tervezői Kosztolányi Zsolt és Klopp András. A madármotívum megalkotásában Réti Kamillával és Somogyi Boglárkával egészült ki a tervezői csapat.
Az M3-as metró felújítása 2017 őszén a vonal északi szakaszán kezdődött. A felújítás 2023 második negyedévében fejeződik be, várhatóan március közepétől már a teljes vonalon jár a metró, május közepétől pedig az utolsóként felújított Nagyvárad tér és Lehel tér állomásokat is használhatják az utasok – ígéri a BKK.
forrás: turizmus.com
Kapcsolódó cikkek
Hónapokra elbúcsúzik Németország egyik legforgalmasabb vasútvonala
2024. július 17. 13:03
A Frankfurt és Mannheim közötti 70 kilométeres szakasz öt hónapig lesz használaton kívül, fejlesztések miatt.
Manófalva épült a Duna-parti ártéri erdőben
2023. november 15. 16:12
Az állatok birodalmát már be is lakták a mókusok, a cinegék és csuszkák.
Manófalva született a Római-part fái alatt – írták egy Facebook bejegyzésben.
Kánya Tamás Land art alkotásait a Római-parton és környékén szokta elkészíteni. A művész legújabb alkotását az állatok ihlették, eredetileg a kreatív alkotó egy madáretetőt szeretett volna készíteni télre.