Konzultáció az élelmiszer-hulladékok mértékének megállapításáról

2019. március 12. 08:51
Vajon mennyi élelmiszer-hulladék keletkezik az élelmiszerek előállítása során, a kereskedelemben, a vendéglátásban és a közétkeztetésben?

Az Európai Bizottság (EB) nyilvános konzultációt tart az élelmiszer-hulladékok mértékének megállapításáról -  olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.


 2019. április 4-ig lehet megküldeni a véleményeket - fotó: Pixabay

Az EB az élelmiszer-ellátó rendszer során keletkező hulladék számszerűsítése érdekében egy mérési módszertant dolgozott ki és bocsátott nyilvános konzultációra, amit ide kattintvatudnak elérni.

A közös módszertan kidolgozása során a EB szorosan együttműködött a tagállamok szakértőivel.

A 2018. májusában felülvizsgált és bevezetett, a hulladékokról szóló irányelvnek köszönhetően az élelmiszer-hulladék mértékéről egységes adat fog rendelkezésre állni.

Ezen adatok kiváló alapot fognak biztosítani a tagállamok pazarláscsökkentő programjaik megalapozásához, hozzájárulva az unió Fenntartható Fejlődési Célok eléréséhez tett erőfeszítéseihez.

További részletek a Bizottság oldalán olvashatók.

agrotrend.hu

Kapcsolódó cikkek

Nyugalom a vihar után: mi történt a biztosítási piacon?

2022. február 15. 07:59
A korábbi rekordévekhez képest 2021-ben a biztosítási piacon az M&A-tevékenység a közép- és kelet-európai régióban lecsillapodott. Bár 2020-ban a COVID-19 világjárvány a jelek szerint nem volt közvetlen hatással a régióbeli tranzakciók szintjére, 2021-ben a biztosítási M&A-tevékenység alábbhagyott, ami a lezárt tranzakciók alacsonyabb számában nyilvánult meg. Az alacsonyabb aktivitás az előző évi mega-tranzakciók természetes következménye, melyek során a nagy globális szereplők, mint az Aegon és az AXA befejezték kivonulásukat a régióból, míg a stratégiai vevőknek a vételi oldalon e mérföldkőnek számító ügyletek sikeres lebonyolítására kellett összpontosítaniuk erőforrásaikat.

A dolgozó érték - a vezető felelőssége, hogy ne csak szlogen legyen

2021. augusztus 03. 08:38
Egy szervezet legfontosabb értéke az ember – különösen a járványhelyzet fennállása óta egyre többet hallani ezt az állítást, amely meglepő módon sokszor mintha az újdonság erejével hatna. Holott, ha jobban belegondolunk, minden szám, teljesítmény, eredmény, sőt az ügyfelek és végső soron a profit is az emberek munkájából származik. A vezetőnek nem csak tudatában kell lennie ennek, hanem eszerint is cselekedni. De mi minden tereli el a figyelmet erről a célról? Polgár Zita, vezetői és önismereti mentor írása.