Luxus a hamburger? Az amerikaiak már alig tudják megfizetni a gyorsételt
2024. szeptember 02. 14:00
2020 óta nem történt olyan, mint most: a McDonald’s globális viszonylatban veszteséggel zárta az év második negyedét. A visszaesés oka vásárlóik fokozott árérzékenysége lehet, melyet az infláció váltott ki.

Fotó: Unsplash
Az USA-ban a népszerű gyorsétterem-lánc üzleteinek eladásai 1%-kal csökkentek 2024 áprilisa és júniusa között. A McDonald’s vezetősége ezt annak tulajdonítja, hogy az alacsonyabb jövedelmű amerikaiak már inkább otthon oldják meg étkezéseiket. Az ottani élelmiszerüzletek árai ugyanis – bár természetesen azokat is érinti az infláció – kevésbé szálltak el, mint a gyorsétkezdéké – adta hírül a CBS.
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója azt is megerősítette, hogy az egyre növekvő élelmiszer-, munkaerő-, és papírárak miatt jócskán meg kellett emelniük a különböző McDonald’s-menük árait.
Már nem a McDonald’s s kedvenc
Bármennyire is ikonikusak az ottani gyorsételek, a szakértők úgy vélik, a McDonald’s egyre kevésbé tud versenyezni a többi gyorsétterem-lánc kedvező ajánlataival.
Júniusban például kénytelenek voltak előrukkolni egy 5 dolláros (nagyjából 1450 forintos) menüvel, miután a Burger King és Wendy’s kijött egy-egy hasonlóan pénztárcabarát ajánlattal.
Azonban az AB Bernstein elemzője szerint a cég túl későn vezette be takarékos menüjét, nem tudott felzárkózni a másik két étteremhez. Chris Kempczinski is elismerte, hogy a McDonald’s már egyre kevésbé tudja a legjobb ár-értékű termékeket kínálni a piacon.

Több marad a zsebükben, ha főznek
Ráadásul a láncnak nem csak a többi gyorsétterem adja fel a leckét, hanem az élelmiszerboltok is. Azok árai ugyanis két évig tartó infláció után mostanság mérséklődni látszanak az USA-ban.
Az elemzők szerint a képlet egyszerű: ha a boltok kínálnak jobb élelmiszerárakat, az amerikai fogyasztók oda mennek. Ha pedig a McDonald’s, akkor oda. Tavaly október óta pedig jobban megérte otthon enniük, mint gyorsétteremben költeni a pénzüket.

Ám a szakértők azt is hozzátették, hogy 2025 elején mindez megváltozhat. Az élelmiszerboltok árai ugyanis előreláthatóan nem fognak tovább csökkenni, viszont addigra az éttermek bizonyára kitalálják a megoldást arra, hogyan kínálják a legkedvezőbb árakat fogyasztóiknak.
Fotók: Unsplash
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/cbsnews.com
Kapcsolódó cikkek
A sárgaborsó immunerősítő és még a feszültséget is oldja!
2022. december 21. 12:49
A téli időszakban igazi szuperhősként véd minket a sárgaborsó.
Szereted a sárgaborsót? Ha igen, minden okod megvan rá. Ha még nem kóstoltad, akkor minden okod meglesz rá, hogy ez ne maradjon így, hiszen nagyon finom és nagyon egészséges. A sárgaborsó a zöldborsó hántolt, szárított és felezett magjából készült növényi ételkészítmény. Ugye, milyen hivatalosan hangzik? Mennyivel egyszerűbb lenne úgy megfogalmazni, hogy valami igazán nagyon finom, ami átmelegít a hideg téli napokon és még a rosszkedvedet is csökkenti.
Kenyér és biztonság: A magyarok kenyere 2024-ben is biztosított
2024. augusztus 09. 13:01
A kenyér mindig és mindenhol a biztonság, a jövő és a megmaradás üzenetét hordozza. Nekünk, magyaroknak azonban az élet egyik magától értetődő metaforája. A magyarok kenyere pedig idén is biztosított – jelentette ki Nagy István agrárminiszter csütörtökön, Somogyváron, a Kárpát-medencei Búzaösszeöntés Ünnepén.