Luxus a hamburger? Az amerikaiak már alig tudják megfizetni a gyorsételt
2024. szeptember 02. 14:00
2020 óta nem történt olyan, mint most: a McDonald’s globális viszonylatban veszteséggel zárta az év második negyedét. A visszaesés oka vásárlóik fokozott árérzékenysége lehet, melyet az infláció váltott ki.
Fotó: Unsplash
Az USA-ban a népszerű gyorsétterem-lánc üzleteinek eladásai 1%-kal csökkentek 2024 áprilisa és júniusa között. A McDonald’s vezetősége ezt annak tulajdonítja, hogy az alacsonyabb jövedelmű amerikaiak már inkább otthon oldják meg étkezéseiket. Az ottani élelmiszerüzletek árai ugyanis – bár természetesen azokat is érinti az infláció – kevésbé szálltak el, mint a gyorsétkezdéké – adta hírül a CBS.
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója azt is megerősítette, hogy az egyre növekvő élelmiszer-, munkaerő-, és papírárak miatt jócskán meg kellett emelniük a különböző McDonald’s-menük árait.
Már nem a McDonald’s s kedvenc
Bármennyire is ikonikusak az ottani gyorsételek, a szakértők úgy vélik, a McDonald’s egyre kevésbé tud versenyezni a többi gyorsétterem-lánc kedvező ajánlataival.
Júniusban például kénytelenek voltak előrukkolni egy 5 dolláros (nagyjából 1450 forintos) menüvel, miután a Burger King és Wendy’s kijött egy-egy hasonlóan pénztárcabarát ajánlattal.
Azonban az AB Bernstein elemzője szerint a cég túl későn vezette be takarékos menüjét, nem tudott felzárkózni a másik két étteremhez. Chris Kempczinski is elismerte, hogy a McDonald’s már egyre kevésbé tudja a legjobb ár-értékű termékeket kínálni a piacon.
Több marad a zsebükben, ha főznek
Ráadásul a láncnak nem csak a többi gyorsétterem adja fel a leckét, hanem az élelmiszerboltok is. Azok árai ugyanis két évig tartó infláció után mostanság mérséklődni látszanak az USA-ban.
Az elemzők szerint a képlet egyszerű: ha a boltok kínálnak jobb élelmiszerárakat, az amerikai fogyasztók oda mennek. Ha pedig a McDonald’s, akkor oda. Tavaly október óta pedig jobban megérte otthon enniük, mint gyorsétteremben költeni a pénzüket.
Ám a szakértők azt is hozzátették, hogy 2025 elején mindez megváltozhat. Az élelmiszerboltok árai ugyanis előreláthatóan nem fognak tovább csökkenni, viszont addigra az éttermek bizonyára kitalálják a megoldást arra, hogyan kínálják a legkedvezőbb árakat fogyasztóiknak.
Fotók: Unsplash
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/cbsnews.com
Kapcsolódó cikkek
Búcsút inthetünk a trappista sajtnak az infláció miatt?
2023. január 11. 10:23
Az Európában legmagasabb magyar infláció leginkább az élelmiszerárakon keresztül sújtja a lakosságot.
A magyar boltokban a legnagyobb drágulás a tejtermékeknél, azon belül is trappista sajtnál látható.
A g7.hu számolt be arról, hogy mekkora drágulás volt látható decemberben.
Dübörög a szedd magad citromszüret Lajosmizsén
2023. november 13. 16:31
A tervek szerint december 16-ig szombatonként lehet szedni a gyümölcsöt.
Kisjuhász Éva és férje, Szőrös András huszonhat éve foglalkozik növénytermesztéssel Lajosmizse határában, jelenleg övék Magyarország egyetlen citromfarmja. A Kisjuhász és Szőrös Kertészet 1987-ben kezdett szamócával foglalkozni, később virágokkal próbálkoztak, majd a paradicsom vette át a főszerepet. 2010-ben visszaálltak a szamócára, miközben elkezdődött a mára virágzó citromültetvény telepítése.