Luxus a hamburger? Az amerikaiak már alig tudják megfizetni a gyorsételt
2024. szeptember 02. 14:00
2020 óta nem történt olyan, mint most: a McDonald’s globális viszonylatban veszteséggel zárta az év második negyedét. A visszaesés oka vásárlóik fokozott árérzékenysége lehet, melyet az infláció váltott ki.

Fotó: Unsplash
Az USA-ban a népszerű gyorsétterem-lánc üzleteinek eladásai 1%-kal csökkentek 2024 áprilisa és júniusa között. A McDonald’s vezetősége ezt annak tulajdonítja, hogy az alacsonyabb jövedelmű amerikaiak már inkább otthon oldják meg étkezéseiket. Az ottani élelmiszerüzletek árai ugyanis – bár természetesen azokat is érinti az infláció – kevésbé szálltak el, mint a gyorsétkezdéké – adta hírül a CBS.
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója azt is megerősítette, hogy az egyre növekvő élelmiszer-, munkaerő-, és papírárak miatt jócskán meg kellett emelniük a különböző McDonald’s-menük árait.
Már nem a McDonald’s s kedvenc
Bármennyire is ikonikusak az ottani gyorsételek, a szakértők úgy vélik, a McDonald’s egyre kevésbé tud versenyezni a többi gyorsétterem-lánc kedvező ajánlataival.
Júniusban például kénytelenek voltak előrukkolni egy 5 dolláros (nagyjából 1450 forintos) menüvel, miután a Burger King és Wendy’s kijött egy-egy hasonlóan pénztárcabarát ajánlattal.
Azonban az AB Bernstein elemzője szerint a cég túl későn vezette be takarékos menüjét, nem tudott felzárkózni a másik két étteremhez. Chris Kempczinski is elismerte, hogy a McDonald’s már egyre kevésbé tudja a legjobb ár-értékű termékeket kínálni a piacon.

Több marad a zsebükben, ha főznek
Ráadásul a láncnak nem csak a többi gyorsétterem adja fel a leckét, hanem az élelmiszerboltok is. Azok árai ugyanis két évig tartó infláció után mostanság mérséklődni látszanak az USA-ban.
Az elemzők szerint a képlet egyszerű: ha a boltok kínálnak jobb élelmiszerárakat, az amerikai fogyasztók oda mennek. Ha pedig a McDonald’s, akkor oda. Tavaly október óta pedig jobban megérte otthon enniük, mint gyorsétteremben költeni a pénzüket.

Ám a szakértők azt is hozzátették, hogy 2025 elején mindez megváltozhat. Az élelmiszerboltok árai ugyanis előreláthatóan nem fognak tovább csökkenni, viszont addigra az éttermek bizonyára kitalálják a megoldást arra, hogyan kínálják a legkedvezőbb árakat fogyasztóiknak.
Fotók: Unsplash
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/cbsnews.com
Kapcsolódó cikkek
Számos pályázat segíti ezután is a burgonyatermelőket
2024. augusztus 01. 13:54
A burgonya világszerte a harmadik legnépszerűbb élelmiszer a rizs és a búza után, és több milliárd ember táplálkozásának alapvető eleme. Magyarországon is gyakran használt alapélelmiszer, amely a hazai fogyasztók asztalára is rendszeresen kerül – hívta fel a figyelmet dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára, a Nébih Gyulatanyai Fajtakísérleti Állomásán július 30.-án megrendezett Országos és Nemzetközi Burgonya Tanácskozás és a Fajta- és Növényvédelmi Technológiai Bemutatón, Gyulatanyán.
Szinte lehetetlennek tűnt, de Ukrajna hagymával is megjelenhet az EU-s piacokon
2024. február 20. 15:54
Ukrajnában borzasztóan leesett a vöröshagyma ára.
Az East Fruit elemzői szerint Ukrajnában a vöröshagyma kilónkénti ára az utóbbi hetekben mindössze 0,24-0,40 dollárnak (12-15 grivnya) felelt meg, ami az egy évvel korábbinak mindössze a felét teszi ki – írja a freshplaza.com.