Luxus a hamburger? Az amerikaiak már alig tudják megfizetni a gyorsételt

2024. szeptember 02. 14:00
2020 óta nem történt olyan, mint most: a McDonald’s globális viszonylatban veszteséggel zárta az év második negyedét. A visszaesés oka vásárlóik fokozott árérzékenysége lehet, melyet az infláció váltott ki.
Luxus a hamburger? Az amerikaiak már alig tudják megfizetni a gyorsételt
Fotó: Unsplash
 
Az USA-ban a népszerű gyorsétterem-lánc üzleteinek eladásai 1%-kal csökkentek 2024 áprilisa és júniusa között. A McDonald’s vezetősége ezt annak tulajdonítja, hogy az alacsonyabb jövedelmű amerikaiak már inkább otthon oldják meg étkezéseiket. Az ottani élelmiszerüzletek árai ugyanis – bár természetesen azokat is érinti az infláció – kevésbé szálltak el, mint a gyorsétkezdéké – adta hírül a CBS.
 
Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója azt is megerősítette, hogy az egyre növekvő élelmiszer-, munkaerő-, és papírárak miatt jócskán meg kellett emelniük a különböző McDonald’s-menük árait.
 
Már nem a McDonald’s s kedvenc
Bármennyire is ikonikusak az ottani gyorsételek, a szakértők úgy vélik, a McDonald’s egyre kevésbé tud versenyezni a többi gyorsétterem-lánc kedvező ajánlataival.
Júniusban például kénytelenek voltak előrukkolni egy 5 dolláros (nagyjából 1450 forintos) menüvel, miután a Burger King és Wendy’s kijött egy-egy hasonlóan pénztárcabarát ajánlattal.
 
Azonban az AB Bernstein elemzője szerint a cég túl későn vezette be takarékos menüjét, nem tudott felzárkózni a másik két étteremhez. Chris Kempczinski is elismerte, hogy a McDonald’s már egyre kevésbé tudja a legjobb ár-értékű termékeket kínálni a piacon.
McDonald's
 
Több marad a zsebükben, ha főznek
Ráadásul a láncnak nem csak a többi gyorsétterem adja fel a leckét, hanem az élelmiszerboltok is. Azok árai ugyanis két évig tartó infláció után mostanság mérséklődni látszanak az USA-ban.
 
Az elemzők szerint a képlet egyszerű: ha a boltok kínálnak jobb élelmiszerárakat, az amerikai fogyasztók oda mennek. Ha pedig a McDonald’s, akkor oda. Tavaly október óta pedig jobban megérte otthon enniük, mint gyorsétteremben költeni a pénzüket.
hamburger, egészségtelen gyorsétel
Ám a szakértők azt is hozzátették, hogy 2025 elején mindez megváltozhat. Az élelmiszerboltok árai ugyanis előreláthatóan nem fognak tovább csökkenni, viszont addigra az éttermek bizonyára kitalálják a megoldást arra, hogyan kínálják a legkedvezőbb árakat fogyasztóiknak.
 
Fotók: Unsplash
 
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/cbsnews.com

Kapcsolódó cikkek

Szigorodnak a hazai mézjelölési szabályok

2023. augusztus 03. 12:22
Hazánk évek óta szorgalmazza a mézkeverékek származás jelölésére vonatkozó európai előírások szigorítását a fogyasztók és a méhészek védelme érdekében. Magyarország nemzeti hatáskörben szigorítja a hazai szabályozást, mézkeverékek esetén kötelező lesz feltüntetni valamennyi származási országot, méghozzá a felhasznált mézek tömeg szerinti csökkenő sorrendben – közölte Nagy István agrárminiszter.

Ismét vámokkal sújtja az ukrán cukrot és tojást az EU

2024. július 02. 18:13
Életbe lépett a vészfék mechanizmus.
 
Az ukrán mezőgazdaság az egyik legnehezebb kérdés az ország uniós csatlakozásáról szóló tárgyalások során. Az európai gazdák biztosan nem örülnének az ukrán dömpingnek, ráadásul Ukrajna az agrártámogatásokat is elszívná az EU tagjaként – írja a vg.hu