Magyarországon nincs forgalomban a szennyezett német tej

2019. október 14. 09:32
Szennyezettség miatt visszahívta egyliteres kiszerelésű zsírszegény friss tej termékét pénteken a legnagyobb német tejfeldolgozó társaság, a DMK. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal szerint Magyarországra nem érkezett ebből a termékből.

A vállalat közleménye szerint a Fude + Serrahn nevű tejfeldolgozóval együttműködésben készített termék rutinellenőrzése során egyes bevizsgált mintákban Aeromonas hydrophila baktériumot mutattak ki, amely egészségi ártalmakat, például hasmenést okozhat.

Az 1,5 százalékos zsírtartalmú tejet számos kereskedelmi lánc forgalmazta, köztük az Aldi Süd, amely Milfina márkanévvel, és a Lidl, amely Milbona márkanévvel árusította. A visszahívás több gyártási sorozatot érint, a Milfina tejeknél a 2019.10.10. és a 2019.10.14. minőségmegőrzési idejű, a Milbona tejeknél a 2019.10.13., a 2019.10.14., a 2019.10.16. és a 2019.10.18. minőségmegőrzési idejű tételt. A forgalmazók már levették az érintett tételeket az üzletek polcairól, a visszavitt termékek árát pedig nyugta nélkül is megtérítik a vásárlóknak.

A DMK saját adatai szerint Németország vezető tejfeldolgozó szövetkezete, több mint 7000 főt foglalkoztat, éves árbevétele 5 milliárd euró (1675 milliárd forint) felett van. Évente nagyjából 8 milliárd kilogramm tejből készítenek termékeket, saját márkái, köztük a Milram és a Humana mintegy 100 országban ismertek.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal közölte: az Európai Unió gyorsriasztási rendszerén (RASFF) keresztül nem érkezett jelzés arról, hogy Magyarország érintett lenne az adott termék visszahívásában. A hivatal felvette a kapcsolatot a megjelölt forgalmazókkal, ennek eredményeképp az derült ki, hogy a két cég Magyarországon forgalmazott friss tejtermékei nem érintettek a problémában. Az eseményeket figyelemmel kísérik, szükség esetén intézkednek.


nak.hu

Kapcsolódó cikkek

Elképesztő az élelmiszerpazarlás Magyarországon: rengeteg zöldség és gyümölcs végzi a kukában

2019. július 04. 07:49
Évente mintegy 6 kilogramm zöldséget és gyümölcsöt dobnak ki a magyarok fejenként, és sokszor csupán esztétikai okokból. Ezen a felesleges pazarláson szeretne csökkenteni a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) napokban indult új, szemléletformáló kampánya, a „Vegyél számba!”.

Nemzetgazdasági és stratégiai cél a hazai termékek arányának növelése az élelmiszeriparban

2020. július 28. 07:48
Az Európai Bizottság javaslata elfogadható lenne, de kritikussá válhat annak ütemezése, időzítése és bevezetésének gyorsasága – mondta lapunknak Oravecz Márton