Már magyar dinnyét árulnak több áruházlánc üzleteiben

2016. július 25. 08:11
Már megjelent a magyar dinnye több áruházlánc üzleteiben, és a nyár más szezontermékeiből, így az ásványvízből, üdítőitalokból és jégkrémből is megnőtt a forgalom az élelmiszer-kiskereskedelemben - közölték az áruházláncok az MTI érdeklődésére. 

Az Auchan Magyarország Kft. közlése szerint a görögdinnye továbbra is az áruházlánc legnépszerűbb nyári gyümölcse. Július első hetében megjelent a magyar dinnye a polcokon, mely várhatóan július közepéig teljesen kiszorítja az import dinnyéket - írták.


A Tesco áruházakban jövő héttől kizárólag magyar görögdinnyét árulnak majd, és a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. országos hálózata zöldség-gyümölcs polcain is kiemelten kezelik a magyar dinnyét. A görögdinnye népszerűsítésére a Spar roadshow-t is indít a Balaton körül.

A nyár egyéb slágertermékeiről azt közölték: az Auchan áruházakban az éves ásványvíz forgalom 30-35 százaléka esik a három nyári hónapra. Az elmúlt években a forgalom folyamatosan emelkedett: tavaly 4,3 százalékkal több ásványvíz fogyott, mint 2014-ben. Az áruházlánc tapasztalatai szerint egy átlagos kánikulai napon körülbelül 200-280 ezer darab palack, vagyis 130-190 ezer liter ásványvíz fogy.

A nyár másik meghatározó terméke a jégkrém, melynek 92 százalékát május és szeptember között értékesítik. Az Auchan közel 250-féle jégkrémmel készült a nyári szezonra, köztük 38 sajátmárkás. Ezek között pálcikás és családi jégkrémek, multipack termékek, illetve jégkrém torták is vannak.

A nyári szezonban a Spar Magyarország több árucikk esetén is növekedést tudott elkönyvelni. Júniusban dinnyéből, jégkrémekből, ásványvizekből, sörből és a napozási termékekből is több fogyott. Kiemelték: idén a söröket illetően folytatódott az elmozdulás a minőségi, azaz a magasabb árkategóriájú és az ízesített italok irányába.

A Tesco áruházakban nyáron 25-30 százalékkal emelkedik meg az ásványvizek iránti kereslet. A teljes ásványvíz forgalom közel fele május és szeptember között realizálódik. A fogyasztók körében a szénsavmentes ásványvizek, illetve az ízesített termékek a legnépszerűbbek. Jégkrémből és fagyiból átlagosan hétszeresére nő a forgalom egy nyári hónapban - egy télihez képest -, ami nagyjából az éves forgalom 60 százalékát jelenti - közölte a Tesco.

Adataik szerint sokan választanak speciális étrendjüknek megfelelő jégrémet, a Tesco áruházakban egyre többen keresik a drágább, jobb minőségű termékeket. A legnépszerűbbek a családi kiszerelésű jégkrémek, ezt követik az úgynevezett multipack, azaz több pálcikás terméket egy dobozban tartalmazó csomagok, és végül a pálcikás termékek. 

A CBA az MTI kérdésére arról számolt be: a nyáron megszokott slágertermékek kiemelt népszerűséget élveznek. A legnagyobb forgalmat a múlt hét végén tapasztalták a CBA üzleteiben, ugyanis a kánikula és a labdarúgó Európa- bajnokság hatásai együttesen érvényesültek.

A CBA bolthálózatában egy átlagos nyári naphoz képest mintegy 20 százalékkal több fogyott az üdítőkből, sörökből, ásványvizekből. A belvárosi üzletek kiugróan magas forgalmat értek el az említett három termékkörből, nem volt ritka az, hogy megduplázták az értékesítési mennyiségeiket. De jól fogytak a chipsek, snackek is, ezen árucikkekből átlagosan 10 százalékos volt a bővülés.
 
Forrás: hirek.eleliszerklub.hu

Kapcsolódó cikkek

A biztonságos élelmiszer-ellátás kulcskérdés

2016. december 05. 09:13
Egészséges, jó minőségű, biztonságos, GMO-mentes élelmiszereket kell termelnie a magyar gazdaságnak, miközben kíméljük a környezetet, óvjuk természeti értékeinket azért, hogy az utánunk jövő generáció is élvezhesse kincseit – fogalmazott a földművelésügyi miniszter a környezettudatos növénytermelésről és kertészeti termelésről rendezett szakmai fórumon.
 

Adóbevallás 2016 - Határidők és tudnivalók az SZJA bevallásról

2016. február 22. 04:40
Az adóbevallási határidőket 2016-ban is figyelemmel kell kísérni. Az adóhatóság részére teljesítendő bevallások határidejére vonatkozóan változás nincsen 2016-ban, egyszerűsített bevallásra is lehetőség lesz 2016-os évben.