Meglepő folytatása lett egy súlyos közlekedési balesetnek

2019. február 26. 08:27
Egy karambolozó autó utasa megsérült és ezt követően csak napi 4 órát tudott dolgozni. A kocsi kötelező felelősségbiztosítójától kérte a másik 4 órára jutó jövedelmet, járadékként. Az első fokú bíróság meg is ítélte azt, de utána veszített, mert kevés volt a bizonyíték a munkaképességének a csökkenésére. A jogeset a Bírósági Határozatok Gyűjteményében jelent meg.

A vétlen utas csigolyasérülést szenvedett a karambol során. Miután felgyógyult, vissza ment dolgozni, de annyira fájt a háta, hogy nem bírta a napi 8 óra terhelést, így 4 órás munkakörbe kérte magát. Ezt követően a bírósághoz fordult, hogy a biztosító fizesse meg neki az addigi keresetveszteségét, illetve a jövőbenit is, ami a 4 órányi napi munkakiesésből származik.


Az első fokú bíróság meg is ítélt számára 1,2 millió forintot az addigi keresetkiesésre, illetve nem vagyoni kárra, a jövőre nézve pedig havi 26 ezer forint járulékot állapított meg. Ez utóbbi pótolta volna annak a 4 órának a bérét, amit a betegsége miatt nem tudott ledolgozni.

A biztosító fellebbezett és a másodfokú bíróság nem tartotta jogosnak a járadékot és valamennyit levett az egyösszegű térítésből is. Az indok az volt, hogy a sérült nem bizonyította az összefüggést a baleset és aközött, hogy csak napi 4 órát tud dolgozni.

A sérült felülvizsgálatot kért a Kúriától, de az is a másodfokú, jogerős ítéletet hagyta jóvá. Az orvosszakértők megállapították, hogy az a fájdalma, amire hivatkozik a sérült - és ami miatt nem tud 4 óránál többet dolgozni - nem a balesetből származó sérülés következménye. A tanúként meghallgatott munkatárs pedig csak azt tudta bizonyítani, hogy a sérültnak fájdalmai voltak munka közben.

napi.hu

Kapcsolódó cikkek

Merjünk hibázni! - avagy milyennek kell lennie egy bátor vezetőnek

2019. április 03. 10:28
Vajon milyen helyzetekben, mit jelent a bátorság? Manapság, úgy tűnik, nem csak a vezetőknek, hanem mindenkinek szüksége van bátorságra ahhoz, hogy a felgyorsult világban a helyzetnek megfelelően tudjon reagálni, döntést hozni, felelősséget vállalni és még sorolhatnánk. Ki merünk-e állni, fel merjük-e vállalni a véleményünket? Merünk-e hibázni? Ha bátorságról gondolkodunk, nem kerülhetjük el a hibázáshoz való hozzáállásunkkal való szembenézést sem. Így ezek mentén a fogalmak mentén kezdtünk el foglalkozni saját magunkkal a Business Coach Kft. által szervezett, Bátor vezető - elkötelezett csapat című workshopon Juhász Tünde, tréner, coach vezetésével.

Miért nem tudott Európa időben cselekedni?

2020. május 08. 08:01
Kína gyorsabb és hatékonyabb járvány-politikáját gyakran magyarázzák autoriter jellegével, amiből logikusan következik egy másik, implicit feltételezés is – eszerint Európa demokratikus jellegénél fogva volt képtelen hamarabb megfékezni a koronavírus elterjedését. Ez túl megbocsátó, engedékeny magyarázat, és olyan légből kapott állítás, mely nem feltétlenül igaz.