Mélyben van a magyar dolgozók munkamorálja

2022. június 24. 08:52
A magyar munkavállalók 79 százaléka nem elkötelezett munkahelye iránt, 58 százaléka pedig nem élvezi a munkával töltött időt – derül ki a Gallup State of the Global Workplace felmérésből.
Mélyben van a magyar dolgozók munkamorálja

A kutatási eredményeit pozitív szempontból nézve a magyar munkavállalók 21 százaléka elkötelezett a munkahelye iránt, és 42 százaléka jól érzi magát a munkahelyén. Ez viszont sajnos azt jelenti, hogy a dolgozói réteg többsége azt gondolja, nem végez olyan értelmes munkát, amiben kiteljesedhet, és a munkával töltött időt sem élvezik igazán.

A magyar adatok alulmaradnak több európai országhoz képest. Például a szomszédos Romániában a megkérdezettek 33 százaléka elkötelezett a munkahelye iránt, ezzel az adattal egyébként vezetik az európai listát, de megelőznek minket az albánok és a koszovóiak is. Elégedettebbek a munkahelyükkel a szlovén és a román dolgozók is.

A munkavállaló központú foglalkoztatás okán a Magyarországon jelen lévő vállalatoknál elsődleges kell, hogy legyen a munkamorál javítása és az elköteleződés növelése, így a kollégák megtartása. Vajna Zsófia, a Grant Thornton HR Services üzletágának vezetője szerint ezt alaposan átgondolt és előkészített juttatásokkal, megoldásokkal lehet elérni. Ilyen eszköz lehet a cafeteria, valamint a közbeszédbe nemrég bekerült négynapos munkahét is, azonban azt érdemes megfontoltan és a munkaügyi hatásokkal számolva bevezetni, mert számos kérdést vet fel többek között TB, bérszámfejtési vagy akár szabadságolási szempontból – derül ki a Grant Thornton HR Services közleményéből.

www.szakszervezetek.hu

Kapcsolódó cikkek

A tisztes munka világnapja

2020. október 07. 09:04
A Nemzetközi Szakszervezeti Szövetség a tisztes munka 13. világnapja, október 7-e alkalmából nyilatkozatot adott ki, amelyben új társadalmi szerződést sürget a világjárvány, az éghajlatváltozás és az egyenlőtlenség ellen.

Így ugrott szintet a Takarékbank employer brandingben

2021. szeptember 06. 09:19
A nagyvállalati kategóriában az Employer Branding Award bronz fokozatát nyerte el június végén a Takarékbank Zrt a Magyar Public Relation Szövetség szakmai versenyén. A pénzintézet három évvel ezelőtt kezdte el építeni munkaadói márkáját. A mérföldkövekről és az employer branding eszközökről Oszlányi Törtel HR vezetővel beszélgettünk.