Minden második dolgozó titkolózik a főnöke előtt

2019. május 21. 10:49
A munkavállalók 59 százaléka elrejti közösségi médiás tevékenységét a főnöke elől

Mivel az alkalmazottak 90 százaléka naponta többször is használja az internetet, a legtöbb munkavállaló számára nehéznek bizonyul a magánélet és a munka szétválasztása egy átlagos munkanap során. A Kaspersky Lab által a közelmúltban közzétett Globális Adatvédelmi Jelentés szerint minden második (59 százalék) felhasználó dönt úgy, hogy elrejti közösségi médiás tevékenységét a főnöke elől. Ez a titkolózás a kollégákra is vonatkozik: az emberek 52 százaléka inkább nem osztja meg online tevékenységét munkatársaival sem.

Egy átlagos alkalmazott 13 évet és két hónapot tölt az életéből munkával. Ez az idő azonban nem teljes mértékben kapcsolódik a munkafeladatok elvégzéséhez vagy az előléptetések megszerzéséhez: a felhasználók közel kétharmada (64 százalék) ismeri el, hogy minden nap felkeres munkájához nem köthető weboldalakat is az irodában.

Nem meglepő, hogy a munkavállalók közel egyharmada (29 százalék) ellenzi, hogy a munkáltatójuk is tudjon róla, hogy milyen webhelyeket látogatnak meg munkaidőben. Ugyanakkor, ami még érdekesebb, hogy minden második munkavállaló (52 százalék) azt sem szeretné, ha a kollégái tudnának online tevékenységéről.

A közösségi médiában folytatott tevékenység kevésbé számít privát területnek, ezért alkalmasabb a kollégákkal való tartalommegosztásra – bár a főnökökre ez sem vonatkozik.

Ez valószínűleg azért van, mert a munkavállalók félnek attól, hogy rontják a vállalatról kialakított nyilvános képet, vagy a személyzet eredményességének csökkenése miatti félelem okán a vállalat monitorozza a munkavállalók közösségi médiás tevékenységét, és annak alapján karriereket befolyásoló döntéseket hozhat. Az ilyen gyakorlatok miatt a megkérdezettek fele (59 százalék) nem akarja nyilvánosságra hozni közösségi médiás tevékenységét a főnöke, 54 százalék pedig még a kollégái előtt sem.

Fotó: AFP

További 34 százalék nem szeretné üzeneteinek és e-mailjeinek tartalmát megosztani a munkáltatójával. A megkérdezettek 5 százaléka mondta azt, hogy pályafutása is visszavonhatatlanul károsodott a személyes adatok kiszivárgása következtében. Jól látható, hogy az embereket aggasztja, hogy miként lehet kedvező belső hírnevet kialakítani, és a meglévő munkahelyi kapcsolatokat megóvni.

Mivel az online munka napjaink szerves részét képezi, a határvonalak egyre jobban elmosódnak munkahelyi és privát digitális életünk között. És ez se nem jó, se nem rossz. Így élünk a digitális korban

– nyilatkozta Marina Titova, a Kaspersky Lab fogyasztói termék-marketing vezetője. Hozzátette: azt kell észben tartani, hogy munkavállalóként egyre óvatosabbnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy pontosan mit teszünk közzé a közösségi médiában, vagy milyen webhelyeket keresünk fel a munkahelyünkön. „Egy félreértett internetes aktivitás visszavonhatatlan és hosszú távú hatást gyakorolhat még a leginkább ambiciózus munkavállaló jövőbeni karrierterveire is” – mondta.

vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Szijjártó Péter kitüntette a Denso magyar leányvállalatának japán vezetőjét

2019. november 06. 14:43
A Magyar Érdemrend lovagkeresztje (polgári tagozat) kitüntetést adta át Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Tokióban Takeucsi Kacuhikónak, a Denso Corporation dízelinjektorokat gyártó üzletága vezető tisztségviselőjének.

Így ugrott szintet a Takarékbank employer brandingben

2021. szeptember 06. 09:19
A nagyvállalati kategóriában az Employer Branding Award bronz fokozatát nyerte el június végén a Takarékbank Zrt a Magyar Public Relation Szövetség szakmai versenyén. A pénzintézet három évvel ezelőtt kezdte el építeni munkaadói márkáját. A mérföldkövekről és az employer branding eszközökről Oszlányi Törtel HR vezetővel beszélgettünk.