Mitől vonzó egy munkaadó?

2022. június 09. 13:47
A telekommunikációs szektor “Legvonzóbb munkaadója” címet nyerte el a Yettel Magyarország Zrt. (még az előző márkanéven) a Randstad munkáltatói márka kutatásán 2022. januári adatfelvétel alapján. Melyek most a munkahely-választás fő szempontjai? Mit tett a telekommunikációs cég munkaadói márkájának erősítéséért? - kérdeztük a kutatás készítőitől és a díjazott cég képviselőjétől.
Mitől vonzó egy munkaadó?

A világ legátfogóbb független munkáltatói márka kutatása a Randstad Employer Brand Research. 32 országban végezzük el évről évre, Magyarországon januárban kilencedik alkalommal mértük fel a legismertebb és legvonzóbb munkáltatói márkákat, összesen közel 300 vállalatról kértünk véleményt - mutatja be a kutatást Sinka Edina, a Randstad operatív vezetője (COO). 7800 embert kérdeztek arról, ismeri-e a vállalatot, dolgozna-e náluk. Aki ezekre igennel felel, még 10 tulajdonság alapján értékeli a céget. A felmérés eredményei alapján ítélik oda évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjakat. Az elemzés betekintést nyújt a potenciális munkavállalók munkahelyválasztási szempontjaiba és motivációiba. Az idei díjakat április végén ünnepélyes keretek között adták át.

Mi alapján választunk munkahelyet?

A kutatás eredményéről Sinka Edina elmondta, hogy az öt legfontosabb motivációs szempont sorrendben: vonzófizetés, kellemes munkahelyi légkör, pénzügyi stabilitás, a munkahely biztonsága és a munka-magánélet egyensúly. A trendekről megjegyzi, hogy kicsit esett a fizetés fontossága, ellenben a munka-magánélet egyensúlya felértékelődött. A szakember szerint az álláskeresők választásánál a nagy kereskedelmi brandek ereje csökken. Kevéssé ismert, jó értékajánlattal előálló és azt jól kommunikáló munkaadóként is be lehet vonzani a tehetségeket.

“Nagyon örültünk az eredménynek, hatalmas elismerés ez számunkra” - mondta a különdíjról Müller Diána, a Yettel Magyarország Zrt. szervezetfejlesztési vezetője. Hozzátette, hogy korábban inkább a kereskedelmi márkájuk volt a köztudatban, két évvel ezelőtt kezdték el munkáltatói márkájukat tudatosan építeni, amelynek hangsúlyos elemei az emberközpontúság és a munkaadói gondoskodás. Hogyan építették fel magukat munkaadóként az álláskeresők előtt? Egyebek mellett megújították a céges karrier oldalukat. Közvetlenebbül szólnak a jelöltekhez, egyszerűsítették a toborzás menetét. Erősítették jelenlétüket a közösségi médiában, új toborzási csatornákat nyitottak, például a Tik Tokon. “Tudomásul kell venni, hogy megváltozott a munkaerőpiac, nagy a harc a tehetséges jelöltekért. Igyekszünk minél kevesebb interjúkört szervezni. Azt a visszajelzést kaptuk a pályázóktól, hogy segítőkész a toborzói csapat, gördülékeny a kiválasztás, kapnak információt a kiválasztás állásáról” - mondja Müller Diána.

Randstad Award

A Randstad Award díjátadóján

4 hét szabadság az újdonsült apáknak

A szervezetfejlesztési vezető kiemeli még a cég erősségeként az összetartó közösséget, ami a Covid-járvány alatt is megmutatkozott. Példaként megemlíti, az első hetekben - maszkhiány idején - az irodai munkavállalók maszkokat varrtak a boltokban dolgozó kollégáiknak. A Yettel igyekszik a munkavállalóknak minden élethelyzetben segíteni. Családbarát intézkedés a 4 hetes, gyermekszületés utáni “apaszabadság”azoknak a munkavállalóknak, akiknek partnere gyermekvállalás miatt szülési szabadságra megy, vagy a szülők tehermentesítésére a gyerekek nyári táboroztatása. A vállalat teret ad az alulról jövő kezdeményezéseknek is, hogy a valós igényekre reagáljon. Működik egy úgynevezett “Mobiliser” közösség, amely az egyes osztályok véleményformálóiból áll, őket is bevonják az ötletelésbe azzal kapcsolatban, hogy mire vágynak, mit akarnak a munkavállalók. Például milyen legyen az év végi rendezvény, milyen típusú fejlesztésre van szükségük. Egy ilyen közös gondolkodás eredménye lett a népszerű Learning Day.

Heti két nap home office és egy zöld iroda

A covid megváltoztatta a Yettelnél is a munkavégzési formákat. Az első időszakban az irodai dolgozók és a telefonos ügyfélszolgálatosok is home office-ba vonultak. Most a hibrid munkavégzésre álltak át. A munkahéten a hétfőt és a pénteket otthonról dolgozhatják a munkavállalók, míg a kedd, a szerda és a csütörtök irodai napok. Az iroda funkciója is átalakult: találkozási pont, a közös munka, az ötletelés, a projektmegbeszélések helyszíne lett, olyan közösségi tér, ami erősíti a munkatársak közötti kapcsolatokat és az innovációt.

A Yettel irodája Törökbálinton egy erdő szélén, “zöld” környezetben található. Az iroda energiáját megújuló forrásból nyeri, emellett kutyabarát, a házi kedvencet a kollégák a természetben sétáltathatják. Nem csupán zárt térben, hanem “garden office-ban” is dolgozhatnak a munkavállalók.

Merre tovább a munkáltatói márkaépítéssel és a kultúra építésével? - kérdezzük Müller Diánát. “A munkavállalói élmény javítását célzó és a wellbeing programjaink maradnak. Most éppen egy Ideathon program fut, amelyben kollégáink csapatokba szerveződve ötleteket dolgoznak ki, hogy munkahelyként milyen irányba menjünk tovább, hogyan építsünk az erősségeinkre. A legjobb ötleteket megvalósítjuk.”

https://www.hrportal.hu/hr/mitol-vonzo-egy-munkaado-20220603.html

 

Kapcsolódó cikkek

Távmunkavégzés vagy otthoni munkavégzés?

2021. szeptember 01. 08:20
Melyiket válasszuk?

"Ne motiválj!" - Mitől lesz sikeres a jövő munkahelye?

2019. szeptember 24. 08:42
A jelenben, és a múltban tapasztalt kihívásokra adott válaszokból rakott össze mozaikot a „Jövő Munkahelye” című konferencia szervezője, Peter Jones. Az ausztrál-magyar származású üzletember elsősorban saját pálfordulását, és ennek hatásán keresztül azt mutatta be, hogy a megengedő vezetői lét mennyivel boldogabb munkahelyeket eredményez. A kreativitás, az együttműködés, az őszinte kommunikáció, és a kritikai gondolkodás támogatását minden előadó fontos tényezőnek tartotta. „Foglalkozz az emberrel, aki értéket teremt!” - hangzott el ez az egyszerű vezetői jótanács Györkő Zoltántól, a ma már visszavonult, egykor a Balabit nevű cég társalapítójától.