MNKH: tovább bővül a magyar élelmiszerek exportja Kínába
2016. június 08. 08:21
Újabb négy magyar élelmiszeripari cég jelenhet meg a kínai piacon, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közreműködésével a közelmúltban mintegy 100 millió forint értékben exportáltak édességeket és bort, és a szállítások a jövőben folyamatosak lesznek - közölte az MNKH az MTI-vel.
A közlemény szerint a kínai partnerrel a megrendeléseket megelőzően az MNKH hosszas tárgyalásokat folytatott, és magyarországi gyárlátogatást is szervezett. A megállapodások értelmében a Bonbonetti csokoládét és drazsét, a Detki Keksz Édesipari Kft. kekszet, a Roll'M Food Kft. egyéb édesipari terméket szállított ki, összesen több mint 65 tonnányit, a Csányi Pincészet pedig két konténer borra kapott megrendelést.
A borok és édesipari termékek mellett a magyar marhahús iránt is egyre nagyobb a kereslet, az idén már több szállítmány is érkezett Kínába. Emlékeztettek arra, hogy az európai országok közül elsőként Magyarország exportálhatott marhahúst a kínai piacra, amit az ottani szigorú szabályozás miatt rendkívül hosszú egyeztetések előztek meg.
Az MNKH jelenleg két kínai irodával segíti a magyar vállalkozások üzleti kapcsolatainak kialakítását. A közlemény idézi Ducsai-Oláh Zsanettet, az MNKH vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy a kínai piacon elsősorban az élelmiszeripar, a mezőgazdaság és az agráripar, a vízipari technológiák, a szoftverfejlesztés, a tervező- és mérnöki tevékenység és a turisztikai együttműködés területén érhetnek el sikereket a magyar cégek.
Forrás: hirek.elelmiszerklub.hu
Kapcsolódó cikkek
Fel kell készülni arra, hogy egyre több helyen drágul a kenyér
2017. augusztus 25. 08:04
Szeptembertől 5-10 százalékkal emeli a kenyérféleségek és más termékei árát a Lipóti Pékség a munkabérek növekedése miatt. Más cégek szerint a lisztárak emelkedése is kenyérdrágulást vonhat maga, de számos sütőipari vállalkozás egyelőre kivár az árnöveléssel.
Megvan a recept, mitől lehetünk versenyképesek
2016. október 11. 07:59
Hogyan lehet versenyképesebb a magyar agrárium? Milyen korszerű marketingeszközöket és módszereket kell alkalmazni ahhoz, hogy a termelők és termékeik eredményesebben jussanak piacra? Melyek azok a külpiacok, illetve termékpályák, amelyekben a legnagyobb kihasználatlan potenciálunk van? Lipcsey Györggyel, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. igazgatójával beszélgettünk.