Munkaidő nyilvántartása GPS-szel?
A munka törvénykönyve (Mt.) szerint a munkáltató köteles nyilvántartani a rendes és a rendkívüli munkaidő, a készenlét és a szabadság tartamát. Ez szolgálja egyrészt a munkavállalók érdekének védelmét, másrészről azt a célt, hogy a munka- és pihenőidőre vonatkozó szabályok ellenőrizhetők legyenek. A nyilvántartásból naprakészen megállapíthatónak kell lennie a teljesített rendes és rendkívüli munkaidő, valamint a készenlét kezdő és befejező időpontjának is.
Azt azonban nem írja elő az Mt., hogy a nyilvántartást milyen formában kell vezetni, papíralapon vagy elektronikus formában. Mindkettő megfelelő, a lényeg, hogy a nyilvántartás olyan módon készüljön el, hogy abból később is hitelesen vissza lehessen keresni a munka-és pihenőidővel kapcsolatos adatokat. A munkaidő nyilvántartása történhet például jelenléti ív vagy elektronikus beléptetési rendszer alkalmazásával.
A munkaidő-nyilvántartás céljából a helymeghatározás önmagában nem használható (nem derülnek ki belőle a fenti adatok), mindenképpen szükséges a munkaidő-nyilvántartó ív, amelyet a munkavállalónak aláírásával is hitelesítenie kell. Ha a rendszerből kinyert adatok pontosak, azok a munkavégzést mérik és erre a folyamatra naponta sor kerül, továbbá a felek mindegyike jóváhagyja azt az aláírásával, abban az esetben működőképes megoldás a GPS.
adozona.hu