Nagy változás jön a trappista sajtoknál

2019. szeptember 12. 08:49
A kormány célja, hogy a magyarok a jó minőségű élelmiszereket válasszák a boltok polcairól. Ehhez nyújt segítséget az Élelmiszerkönyv - mondta a hvg.hu-nak Bognár Lajos, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős helyettes államtitkára.

Élelmiszerkönyvnek kettős a célja: egyrészt a vállalkozások számára jelent egy minőségi követelményrendszert, másrészt a vásárlói elvárásokat kell kiszolgálnia, ezért mindig vita lesz, hogy az előírások gátolják vagy segítik az ipart. Meggyőződésünk, hogy azoknál a termékeknél, amelyek az Élelmiszerkönyvben megtalálhatóak, a vásárlók elvárása - például, hogy a régi, jó minőségben kapja meg azt, amit virslinek hívnak - nagyon fontos szempont - mondta a portálnak.

Arra a kérdésre, hogy mikor csökkenhet a kereslet a silányabb minőségű importélelmiszerek iránt, Bognár Lajos azt válaszolta, hogy ez egy nagyon hosszú folyamat, sok munka kell ahhoz, hogy teljesen átálljon az emberek gondolkodása. Az elmúlt évek azt mutatták, hogy változnak a hazai lakosság igényei is, egyre inkább a minőségi élelmiszereket keresik - nyilván ebben benne van az is, hogy nőtt a vásárlóerő, de az is, hogy a hazai élelmiszeripar is képes már minőségi élelmiszereket előállítani, és ehhez hozzátehetjük a szemléletformálást is.A hústermékek után most tervezzük a tejtermékek esetében az előírások bővítését, például a a legnépszerűbb sajtféleség, a trappista sajt élelmiszerkönyvi szabályozását. Az ipari szereplőkkel közösen alakítottuk ki az előírásokat. Nyilván olyanokat, amelyeket a cégek be tudnak tartani, miközben a vásárló is jó minőséget kap.

napi.hu

Kapcsolódó cikkek

Június 7: Az élelmiszerbiztonság Világnap

2019. június 05. 07:49
A magyar emberek számára az egészségügy után az élelmiszerbiztonság a második legfontosabb kérdés.

Rég drágultak ennyire gyorsan az élelmiszerek Magyarországon

2020. augusztus 11. 08:19
Két és fél éve nem látott tempóban emelkednek az élelmiszerárak egy friss felmérés szerint. A három vizsgált hazai hipermarket mindegyikében legalább 10 százalékkal emelkedett a Privátbankár Árkosár ellenértéke; a vizsgált termékek felénél két, az alma több mint kétszeresére drágult egy év alatt.