Nem bíznak a cégek a távmunkában dolgozókban, és ez komoly problémákat okozhat

2021. augusztus 25. 09:05
A Ricoh Europe új kutatásából kiderült, hogy a munkáltatók mindössze 35 százaléka bízik meg teljes mértékben a távmunkában dolgozó munkatársaiban, 39 százalékuk pedig úgy véli, hogy emberei nem dolgoznak olyan keményen és hatékonyan, mint az irodában.
Nem bíznak a cégek a távmunkában dolgozókban, és ez komoly problémákat okozhat

A Ricoh Europe megbízásából az Opinion Matters végzett kutatásban 1500 döntéshozót kérdeztek meg Európa-szerte. Az eredmények olyankor készültek, amikor számos szervezet átgondolja a munkába való visszatérésre vonatkozó politikáját, és arra utalnak, hogy a világjárvány aláásta a távoli eléréssel foglalkoztatott munkavállalókba vetett bizalmat.

(Fotó: Pixabay)

(Fotó: Pixabay)

 

A munkáltatók bizalmának csökkenése azt sugallja, hogy a munkavállalóknak teljes munkaidőben vissza kell térniük az irodába, amikor a koronavírus okozta korlátozások enyhülnek az egész kontinensen, ahelyett, hogy a munkavállalóknak lehetővé tennék a hibrid munka valamilyen formáját.

Aggályaik és csökkenő bizalmuk ellenére azonban a munkáltatók mindössze 19 százalék-a állítja, hogy a termelékenység csökkent, mióta átálltak a távmunkára. Emellett 57 százalékuk úgy gondolja, hogy a rugalmas munkavégzési technológiába való befektetés elengedhetetlen a tehetséges jelöltek megnyeréséhez és megtartásához.

Egyértelmű, hogy sok munkavállaló számára a teljes munkaidőben az irodába történő visszatérés nem olyan dolog, amiben kényelmesen éreznék magukat, mivel a döntéshozók 42 százaléka szerint csapataiknak vannak még az egészséggel és biztonsággal kapcsolatos aggodalmaik, a járványügyi korlátozások enyhítése után is. Ha ezeket az aggodalmakat nem ismerik fel, az nemcsak a munkamorálra lehet hatással, hanem a jó munkaerő elvesztését is kockáztatják.

David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatójának véleménye szerint:

Az irodai munkavégzés létfontosságú vállalkozásunk sikeréhez, úgy gondolom, ez az egész kontinensen igaz. Az iroda soha nem fog eltűnni – nem utolsósorban azért, mert az optimális termelékenység, az ötletelés és a kollégákkal való kapcsolatépítés vitathatatlan környezete. Az üzleti vezetők számára az a kihívás, hogy szem előtt tartsák, hogy a távmunka és a hibrid munka két különböző dolog. Értelemszerűen a kevesebb ingázás, a nagyobb rugalmasság és a vezető bizalma jelentős mértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak nagyobb felhatalmazással és inspirációval rendelkezzenek. Fontos felismerni, hogy a lehető legsikeresebb hibrid munkamodell bevezetésének feladata a vezetőkre hárul.

 

www.piacesprofit.hu

Kapcsolódó cikkek

Közös tiltakozás a közalkalmazotti jogállás megszüntetése ellen

2020. április 15. 07:56
2020. április 13-án az öt magyarországi konföderáció közös sajtóközleményben reagált arra a törvénytervezetre, amely a könyvtári, múzeumi, levéltári, közművelődési, továbbá a színházi és nagyzenekari munkavállalók közalkalmazotti jogállását szüntetné meg. A módosításról korábban nem történt egyeztetés.

Félelem és értetlenség között - hogyan kezelje a vezető a covidhelyzetet az irodában?

2020. október 01. 12:45
Ahogyan nő a fertőzöttek száma, egyre több munkahelyen okoz feszültséget a koronavírus-helyzet kezelése. Vannak, akik nem értik, miért kell félni, mások rettegnek, legszívesebben otthon maradnának, ám ezt nem mindenhol lehet. Mit tehet egy vezető, hogy egyben tudja tartani a békeidőben jól működő, de a covid mentén szétszakadni látszó csapatát?