Rohamosan nő a kerékpárosok száma a magyar utakon
2023. február 21. 10:38
Már a magyar lakosság több mint felének van kerékpárja, vagy rollere – olvasható az OTP Mobil közleményében. A felmérésükből az derült ki, hogy az elmúlt négy évben egyre többen szánnak nagyobb összeget ezekre a közlekedési eszközökre és használják is őket. A magyar bringások számára a legfontosabb a kerékpár állapota és csak utána következik a KRESZ szabályok betartása.
A magyar lakosság 56 százalékának van kerékpárja és egyre többen használják őket a mindennapok során. Az OTP Mobil felmérése szerint a tulajdonosok harmada rendszeresen biciklizik a szabadidejében, 20 százalékuk pedig a munkába járáshoz használja a kerékpárját.
Az adatokat alátámasztja a Magyar Kerékpárosklub tavalyi felmérése, ami szerint a koronavírus-járvány után ugrásszerűen megnőtt a biciklizők aránya és a pandémia lecsengésével is magas maradt a számuk. Szerintük a kerékpárosok aránya továbbra is nő az utakon.
A BKK által kihelyezett kerékpárszámláló pontokon 92 százalékkal emelkedett a biciklivel történő áthaladások mértéke a téli időszakban az elmúlt hat évben, ami azt mutatja, hogy a bringa fokozatosan elveszti a szezonalitását, és már nem csak tavasztól őszig használják az emberek. Ez részben köszönhető az egyre enyhébb teleknek is – mondta a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa, Kádár Melinda.
A rendőrség szerint a KRESZ-ben nincs olyan, hogy elektromos roller
Továbbra sem tudni, hogy milyen közlekedési szabályok vonatkoznak az e-rolleresekre: a megoldást a KRESZ-módosítás jelentené, amelyről immár a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak kell(ene) döntenie.
Az OTP Mobile felmérésében azt is vizsgálta, hogy a kerékpárosok mennyire figyelnek oda a közlekedési szabályok betartására, amikor bicikliznek. Kiderült, hogy a válaszadók számára a legfontosabb a kerékpár vagy roller műszaki állapota és épsége és csak ezt követi a KRESZ szabályok betartsa.
A biciklisek több mint 20 százalékát érte már valamilyen baleset kerékpározás közben
és ezek többségében személyi sérülés is történt. A KSH vonatkozó adatai szerint 2021-ben a személyi sérüléses közúti balesetek 12 százalékát okozták kerékpárosok. Az Európai Unióban a halálos végkimenetelű közúti balesetek 8 százaléka érintette a bicikliseket.
Drágábbak a biciklik
Az OTP Mobil közleménye szerint a magyarok, ha kerékpárt vásárolnak, akkor nem sajnálják rá a pénzt. 2022-ben a vásárlók 39 százaléka 50 ezer forintnál drágább biciklit vásárolt. Ez növekedést jelent, mivel 2018-ban a kerékpárosoknak még a negyede se rendelkezett ilyen árkategóriás kerékpárral.
forrás: vg.hu
Kapcsolódó cikkek
Az MTSZSZ kéri, hogy maradhasson az otthoni munkavégzés
2024. július 09. 15:36
2024. július elsején a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete levelet írt Lázár János építési és közlekedési miniszternek a vállalatcsoporton belül az otthoni munkavégzési forma fennmaradása érdekében. A LIGA Szakszervezetek támogatja szakszervezete javaslatát.
A hétvégi szélvihar számlája: közel 2 milliárd a kár és ez még nem a vége
2023. február 10. 13:13
Hatalmas pusztítást okozott a szélvihar.
A múlt szombati vihar pusztításai megközelíthetik a tavaly január 30-i orkán okozta károkat, amikor közel 3,5 milliárd forint volt a károk összege – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) az MTI-vel febr.7.-én, kedden.
A közlemény szerint a február 4-i szélvihar nyomán özönlenek a bejelentések a biztosítókhoz: hétfő estig 13 ezren fordultak a társaságokhoz az okozott károk miatt, de ez a következő napokban várhatóan még jelentősen nő. Az ország egész területére kiterjednek a károk, a települések közül Budapest mellett Pécsről, Kaposvárról, Székesfehérvárból, Tatabányáról, Bajáról, Szekszárdról, Felcsútról, Nyírvasváriból érkezett nagy számú bejelentés.