Távmunka: kimaradnak a lehetőségből a kisvállalkozások dolgozói

2021. június 03. 12:03
Aggódnak a kis- és középvállalkozások dolgozói, hogy kimaradnak a hibrid munkavégzés nyújtotta lehetőségekből. Ötből hárman arra számítanak, hogy az irodai munkavégzéshez térnek vissza a járványügyi korlátozások feloldását követően, mivel a legtöbb háttérmunkát és papír alapú folyamatot onnan kell majd elvégezniük – derül ki a Ricoh Europe felméréséből.
Távmunka: kimaradnak a lehetőségből a kisvállalkozások dolgozói

A kis- és középvállalkozások dolgozói Európa-szerte attól tartanak, hogy kénytelenek lesznek az irodai munkavégzéshez visszatérni, mert távmunkában nem tudnak eléggé az ügyfélélményre és a vállalkozás növekedéséhez hozzájáruló feladatokra koncentrálni. A  Ricoh Europe több mint 1400 európai kis- és középvállalati dolgozót kérdezett meg, legfeljebb 250 főt foglalkoztató vállalatoknál. A válaszadók 58 százaléka arra számít, hogy irodai környezetből fog tovább dolgozni, amikor feloldják a járványügyi  korlátozásokat.

Az otthoni munkavégzés akadályát abban látják, hogy egy új, dinamikus munkarendre lenne szükségük, mellyel megfelelően tudnának reagálnia folyamatosan változó ügyféligényekre is. A  válaszadók  majdnem fele (45%) állította, hogy produktívabb lenne kevesebb adminisztratív teher mellett. A nehézkes és hagyományos munkamódszerek megakadályozzák a kkv-kat abban, hogy jobb eredményt érjenek el, mivel a munkatársaknak kevesebb vagy korlátozott idejük van arra, hogy felülértékesítést folytassanak vagy új üzleti modelleket javasoljanak ügyfeleik számára.

Amellett, hogy ezek a lehetőségek kimaradnak, a munkavállalók kreativitását,  motivációját  és elégedettségét is korlátozza a felesleges és mindennapos teendők elvégzésre fordított hosszú idő. Az alkalmazottak munkaterhelése központi tényező abban, hogy az irodába történő visszatérésre mekkora  igény mutatkozik. Ráadásul hiányoznak olyan távmunkaeszközök, amelyek támogatják a magas hozzáadott értékkel bíró munkát távoli munkavégzés során, és az automatizált folyamatok bevezetésébe kevés beruházás történt. Ötből kettő alkalmazott (40%) esetén tényező, hogy nehezen fér hozzá információkhoz és céges rendszerekhez, ami megnehezíti számukra a magas színvonalú ügyfélkiszolgálást távmunka során, ami pont a kkv-kra egyébként nagyon jellemző rugalmasságot és személyre szabott megoldások megvalósítását korlátozza. Ez a nagyobb piaci szereplők kezére játszhat, ahol a  munkatársakat általában egy jobban kialakított és könnyebben elérhető információs rendszer segíti az optimális ügyfélélmény elérésében.

A válaszadók fele (51%) szerint a folyamatautomatizálás lehet az egyik megoldás. Amellett, hogy növelheti a munkaélményt, támogathatja a tehetségek megtartását, mint például az értékesítőkét, akik gyakran a vállalat arcai. Tény, hogy a válaszadók negyede (25%) gondolkozik azon, hogy olyan munkahelyre menne, ahol kedvezőbb eszközöket biztosítanak a távmunkához.

 

www.adozona.hu

Kapcsolódó cikkek

Szándékos ferdítések a túlóratörvény alkalmazása kapcsán

2019. január 21. 08:30
„Akik az éves túlórakeret növelését sokallják, olyan országokhoz hasonlítják hazánkat, ahol az egy dolgozóra eső éves túlóraátlag most is kétszázötven óra felett van”

Munkahelyi alkoholszondás ellenőrzés

2022. július 25. 07:56
A munkáltató alkalomszerűen alkoholszondás vizsgálatot rendelhet el bizonyos munkavállalók esetében? Esetleg egy napon végig szondáztathatja az összes munkavállalóját? Mit tehet a munkáltató, ha valamelyik munkavállalója megtagadja a szondáztatást? Olvasónk kérdéseire dr. Kéri Ádám ügyvéd válaszolt.