Távmunka: kimaradnak a lehetőségből a kisvállalkozások dolgozói
A kis- és középvállalkozások dolgozói Európa-szerte attól tartanak, hogy kénytelenek lesznek az irodai munkavégzéshez visszatérni, mert távmunkában nem tudnak eléggé az ügyfélélményre és a vállalkozás növekedéséhez hozzájáruló feladatokra koncentrálni. A Ricoh Europe több mint 1400 európai kis- és középvállalati dolgozót kérdezett meg, legfeljebb 250 főt foglalkoztató vállalatoknál. A válaszadók 58 százaléka arra számít, hogy irodai környezetből fog tovább dolgozni, amikor feloldják a járványügyi korlátozásokat.
Az otthoni munkavégzés akadályát abban látják, hogy egy új, dinamikus munkarendre lenne szükségük, mellyel megfelelően tudnának reagálnia folyamatosan változó ügyféligényekre is. A válaszadók majdnem fele (45%) állította, hogy produktívabb lenne kevesebb adminisztratív teher mellett. A nehézkes és hagyományos munkamódszerek megakadályozzák a kkv-kat abban, hogy jobb eredményt érjenek el, mivel a munkatársaknak kevesebb vagy korlátozott idejük van arra, hogy felülértékesítést folytassanak vagy új üzleti modelleket javasoljanak ügyfeleik számára.
Amellett, hogy ezek a lehetőségek kimaradnak, a munkavállalók kreativitását, motivációját és elégedettségét is korlátozza a felesleges és mindennapos teendők elvégzésre fordított hosszú idő. Az alkalmazottak munkaterhelése központi tényező abban, hogy az irodába történő visszatérésre mekkora igény mutatkozik. Ráadásul hiányoznak olyan távmunkaeszközök, amelyek támogatják a magas hozzáadott értékkel bíró munkát távoli munkavégzés során, és az automatizált folyamatok bevezetésébe kevés beruházás történt. Ötből kettő alkalmazott (40%) esetén tényező, hogy nehezen fér hozzá információkhoz és céges rendszerekhez, ami megnehezíti számukra a magas színvonalú ügyfélkiszolgálást távmunka során, ami pont a kkv-kra egyébként nagyon jellemző rugalmasságot és személyre szabott megoldások megvalósítását korlátozza. Ez a nagyobb piaci szereplők kezére játszhat, ahol a munkatársakat általában egy jobban kialakított és könnyebben elérhető információs rendszer segíti az optimális ügyfélélmény elérésében.
A válaszadók fele (51%) szerint a folyamatautomatizálás lehet az egyik megoldás. Amellett, hogy növelheti a munkaélményt, támogathatja a tehetségek megtartását, mint például az értékesítőkét, akik gyakran a vállalat arcai. Tény, hogy a válaszadók negyede (25%) gondolkozik azon, hogy olyan munkahelyre menne, ahol kedvezőbb eszközöket biztosítanak a távmunkához.
www.adozona.hu