Távmunka: kimaradnak a lehetőségből a kisvállalkozások dolgozói

2021. június 03. 12:03
Aggódnak a kis- és középvállalkozások dolgozói, hogy kimaradnak a hibrid munkavégzés nyújtotta lehetőségekből. Ötből hárman arra számítanak, hogy az irodai munkavégzéshez térnek vissza a járványügyi korlátozások feloldását követően, mivel a legtöbb háttérmunkát és papír alapú folyamatot onnan kell majd elvégezniük – derül ki a Ricoh Europe felméréséből.
Távmunka: kimaradnak a lehetőségből a kisvállalkozások dolgozói

A kis- és középvállalkozások dolgozói Európa-szerte attól tartanak, hogy kénytelenek lesznek az irodai munkavégzéshez visszatérni, mert távmunkában nem tudnak eléggé az ügyfélélményre és a vállalkozás növekedéséhez hozzájáruló feladatokra koncentrálni. A  Ricoh Europe több mint 1400 európai kis- és középvállalati dolgozót kérdezett meg, legfeljebb 250 főt foglalkoztató vállalatoknál. A válaszadók 58 százaléka arra számít, hogy irodai környezetből fog tovább dolgozni, amikor feloldják a járványügyi  korlátozásokat.

Az otthoni munkavégzés akadályát abban látják, hogy egy új, dinamikus munkarendre lenne szükségük, mellyel megfelelően tudnának reagálnia folyamatosan változó ügyféligényekre is. A  válaszadók  majdnem fele (45%) állította, hogy produktívabb lenne kevesebb adminisztratív teher mellett. A nehézkes és hagyományos munkamódszerek megakadályozzák a kkv-kat abban, hogy jobb eredményt érjenek el, mivel a munkatársaknak kevesebb vagy korlátozott idejük van arra, hogy felülértékesítést folytassanak vagy új üzleti modelleket javasoljanak ügyfeleik számára.

Amellett, hogy ezek a lehetőségek kimaradnak, a munkavállalók kreativitását,  motivációját  és elégedettségét is korlátozza a felesleges és mindennapos teendők elvégzésre fordított hosszú idő. Az alkalmazottak munkaterhelése központi tényező abban, hogy az irodába történő visszatérésre mekkora  igény mutatkozik. Ráadásul hiányoznak olyan távmunkaeszközök, amelyek támogatják a magas hozzáadott értékkel bíró munkát távoli munkavégzés során, és az automatizált folyamatok bevezetésébe kevés beruházás történt. Ötből kettő alkalmazott (40%) esetén tényező, hogy nehezen fér hozzá információkhoz és céges rendszerekhez, ami megnehezíti számukra a magas színvonalú ügyfélkiszolgálást távmunka során, ami pont a kkv-kra egyébként nagyon jellemző rugalmasságot és személyre szabott megoldások megvalósítását korlátozza. Ez a nagyobb piaci szereplők kezére játszhat, ahol a  munkatársakat általában egy jobban kialakított és könnyebben elérhető információs rendszer segíti az optimális ügyfélélmény elérésében.

A válaszadók fele (51%) szerint a folyamatautomatizálás lehet az egyik megoldás. Amellett, hogy növelheti a munkaélményt, támogathatja a tehetségek megtartását, mint például az értékesítőkét, akik gyakran a vállalat arcai. Tény, hogy a válaszadók negyede (25%) gondolkozik azon, hogy olyan munkahelyre menne, ahol kedvezőbb eszközöket biztosítanak a távmunkához.

 

www.adozona.hu

Kapcsolódó cikkek

Kordás: kénytelenek vagyunk erősebb eszközökhöz nyúlni, ha még csak választ sem kapunk az ország vezetőitől

2019. január 21. 08:09
Megbeszélésre hívja a Munkástanácsok elnökét Kordás László, miután a Magyar Hírlap szombati számában megjelent interjújában Palkovics Imre azzal vádolta meg az utcai demonstrációsorozat szervezésében résztvevő érdekvédőket, hogy az ellenzéki pártok kormánybuktató céljait szolgálják.

Mennyibe kerül a felmondás? Az elvándorló munkaerő pótlása?

2022. május 12. 13:49
Azok a keresések, amelyek az elvándorolt munkaerő pótlására irányulnak, valójában már egy realizált veszteség utáni további kár enyhítésére törekednek. Próbáljuk meg számszerűsíteni, hogy mennyibe is kerül a fluktuáció, a munkaerő pótlása? Vagyis mekkora kár keletkezik egy felmondás - toborzás - beillesztés ciklusban?