Tovább nyújtózkodik a kínai akkugyár Debrecenben

2024. augusztus 14. 15:08
Több mint 20 százalékkal növeli gyártókapacitását a CATL a cívis városban, a bővítés miatt már másodszor kell módosítani a környezethasználati engedélyt.
Tovább nyújtózkodik a kínai akkugyár Debrecenben
Akkumulátormodulokat is összeszerelnek majd a CATL gyára mellett egy új csarnokban, holott a területet eredetileg szállítmányozási, raktározási célra bérelte az államtól a kínai óriáscég. A helyi civilek szerint trükkös terjeszkedés révén a korábban jelzett 40 GW/óra gyártókapacitást 49,2 GW/órára növeli a vállalat.
 
A Népszava megkeresésére a társaság közölte: már a debreceni beruházás 2022-es bejelentésekor kitértek arra, hogy mekkora területen tervezik a tevékenységüket, e terület használatba vétele pedig több lépcsőben, adásvétellel és bérleti szerződéssel történik.
 
Az időközben elkészült csarnokot júniusban átvették, jelenleg a technológiai eszközök telepítése folyik. Az épületben a sikeres tesztüzemet követően akkumulátormodulokat szerelnek össze a raktározási tevékenység mellett – tették hozzá azzal, hogy a modulok összeszerelése az akkumulátorcellák gyártásának utófolyamata, a terméket cella-, vagy modulösszeállítás formájában szállítják a vevőnek. Az akkumulátorcellák gyártása a CATL saját beruházásában épülő üzemcsarnokban zajlik majd.
 
A CATL minden esetben konkrét megrendelések alapján dönt beruházásairól, így történt ez a magyarországi termelőbázis esetén is – írták a lapnak.
 
Az akkumulátorgyár ellen küzdő Mikepércsi Anyák a Környezetért Egyesület szerint viszont eben az esetben inkább arról van szó, hogy „olcsón és gyorsan” kreáltak a INPARK Szigma logisztikai központból egy „CATL 2. ütemet” – idézi az economx.hu.
 
„Az építkezést engedélyeztessük logisztikai központként, így nem kell megfelelnünk számos környezetvédelmi és egyéb szabálynak. Majd kérjünk rá engedélymódosítást a hatóságtól, így már mechanikai összeszerelő tevékenység, vagyis akkumulátor-összeszerelés és selejt akkumulátor-szétszerelés is folytatható a raktározás mellett” – vélik a civilek, hangsúlyozva:
 
„így nyilvánvalóan károsanyag-kibocsátása is lesz az eredetileg logisztikai célra épített egységnek.”
 
Gondola Zsolt, a Civil Fórum Debrecen Egyesület elnöke, önkormányzati képviselő a lapnak azt mondta: nem lehet „elbagatellizálni” egy olyan bővítést, aminek következtében 25 százalékkal megnőtt a CATL korábban tervezett gyártókapacitása, még akkor sem, ha azt „félig-meddig fű alatt”, egy államtól bérelt telephelyen tervezi megvalósítani a kínai cég.
 
forrás: infostart.hu

Kapcsolódó cikkek

Debreceni BMW-gyár: klasszikus juttatásokkal és kedvezményes autókkal csábítják a leendő dolgozókat

2024. január 16. 17:24
A BMW Group Gyár Debrecen munkavállalóinak 2024-től nyílik először lehetőségük kedvezményes céges autóbérlésre. A cég 140 új munkatársát először egy négycsillagos hotelbe, majd az üzem csúcstechnológiás, mintegy hétezer négyzetméter területű képzési központjába vitték. A leendő kollégák teljesítménybónuszt, cafeteriát, SZÉP-kártyát és munkába járási támogatást kapnak, miközben igénybe vehetik az üzem fizikoterápiával és belgyógyászattal rendelkező egészségközpontját is.

Egymillió forintos átlagbér: elmondták a vállalkozók a véleményüket

2024. október 08. 14:35
Ha ilyen rendkívül erőltetett bérfelzárkózási pályát tűz ki a gazdaságpolitika, azt az élőmunkaterhek jelentős csökkentésével csak lehet elérni – ezt válaszolták a Világgazdaságnak a vállalkozói szervezetek, akiket Orbán Viktor szavairól kérdeztünk.