Új pályázat cégeknek: ötmillió forintot nyerhetnek családbarát munkahelyek kialakítására

2024. május 17. 15:09
Újra pályázatot hirdetett családbarát munkahelyek kialakítására a családokért felelős államtitkárság. A százmillió forint keretösszegű pályázatra július 1-jéig lehet jelentkezni. Tavaly ötven nyertes kapott anyagi támogatást.
Új pályázat cégeknek: ötmillió forintot nyerhetnek családbarát munkahelyek kialakítására
Pályázatot hirdetett családbarát munkahelyek kialakítására a családokért felelős államtitkárság – tájékoztatta Hornung Ágnes, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára pénteken a Magyar Távirati Irodát.
 
A közlemény szerint a kiírásra olyan kis, közép- és nagyvállalatok, költségvetési, valamint egyházi szervek jelentkezhetnek, amelyek sokat tesznek a családi élet értékét felismerő munkáltatói szemléletmód erősítéséért, fejlesztéséért, valamint a munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtéséért. 
 
Családbarát fejlesztések ötmillió forintból  
A százmillió forint keretösszegű pályázatra július 1-jéig lehet jelentkezni a Nemzeti Kulturális Támogatáskezelő honlapján. 
 
A pályázók legfeljebb ötmillió forint vissza nem térítendő támogatást igényelhetnek
 
– ismertette az államtitkár. Kiemelte: Magyarország kormánya 2010-ben a családbarát kormányzás mellett kötelezte el magát, ez a szemlélet pedig ma már az élet számos területén, a családtámogatások folyamatos bővítésében és a különböző családbarát kezdeményezésekben is tetten érhető. A kormány a tartós háborús helyzet ellenére is megvédi a családtámogatásokat, sőt idén bevezette a CSOK Pluszt , emelte a falusi CSOK és a babaváró támogatás összegét – fűzte hozzá.
 
Mire költhető a támogatás?
Az államtitkár szerint a családbarát munkahelyek kialakítását elősegítő pályázat évek óta családbarát kezdeményezések, programok bevezetésére, szolgáltatások kialakítására ösztönzi a vállalatokat és az intézményeket, és az elmúlt években számos jó gyakorlat megvalósulását segítette.
 
Ilyen egyebek mellett 
  • a gyermekfelügyelet és óvodai ellátás biztosítása,
  • játszószoba kialakítása,
  • szünidei táborok szervezése
  • és szünidei fizetett szabadság bevezetése.
 
„A családbarát mukahely az évek folyamán olyan elismeréssé nőtte ki magát, amelynek birtokában a munkaadó könnyebben talált megbízható, hatékony munkaerőt” – hangsúlyozta Hornung Ágnes, aki jelezte, hogy a családbarát munkahelyek kialakításának és fejlesztésének támogatása című pályázat célja a munkahelyi családbarát programok és intézkedések finanszírozása. Tavaly 50 nyertes pályázat kapott anyagi támogatást, és további 21 pályázó érdemelte ki a Családbarát Munkahely címet – áll a közleményben.
 
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

A MATE legfiatalabb gazdászai igazán pöttömök

2023. május 05. 14:09
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem már egészen kicsi kortól kezdi a jövő gazdáinak nevelését.
 
A Kaposvári Campus Gyakorló Óvodája igen összetett pedagógiai programja különös hangsúlyt fektet arra, hogy óvodásaik közvetlen kapcsolatba kerüljenek a növénytermesztéssel és az állattartással. Ennek jegyében hozták létre az óvodás korosztály számára az ökológiai aspektusú élményportát.

Lerohanták a magyarok Szlovéniát: súlyos pénzeket spórolhatnak a bevásárlóturisták

2023. március 08. 13:15
Aki csak teheti, a délnyugati határszélen Szlovéniába jár bevásárolni. Gyakorlatilag a húson kívül majdnem minden olcsóbb. De már egy tankolással is ezreket spórolhatunk. A HelloVidék körképe következik.
 
A KSH adatai alapján egy év alatt, 2022 januárjához képest az élelmiszerek ára 44 százalékkal emelkedett, ezen belül leginkább a kenyér (80,6 százalék), a tojás (79,4 százalék), a vaj és vajkrém (76,6 százalék), a sajt (76,1 százalék), a tejtermékek (75,8 százalék), az édesipari lisztesáru (73,8 százalék) drágult, de a sort folytathatnánk tovább. Nem meglepő, hogy egyre több magyar fogja vissza a bevásárlasait. Friss KSH-s adat, hogy az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelembena a forgalom volumene tavalyhoz képest 4,8%-kal csökkent. (Az élelmiszer-kiskereskedelem 76%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 6,7%-kal kisebb lett, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3%-kal emelkedett.) Elnézve a bődületes hazai áremelkedést, ne csodálkozzunk hát azon, hogy az utóbbi időszakban felélénkült a bevásárlóturizmus, egyre több magyar jár át a szomszédos országokba tankolni vagy a kinti élelmiszerboltokba vásárolni.